Game PC 575 euro

Pagina: 1
Acties:

• Guus91
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-09-2023
Hoi tweakers, het broertje van mijn vriendin wilt een game pc in elkaar laten zetten door mij. Wat vinden jullie van onderstaande onderdelen? Is het allemaal compatible?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Gamen. Spellen zoals gta 5, minecraft, warthunder

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
575, ik zet hem zelf in elkaar

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model Monitor, geluid, toetsenbord en muis heb ik al

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. Ik heb voor de GTX960 van msi gekozen, omdat dit bij mijn eigen 970 ook de beste keuze was qua producent. Geldt dit ook bij deze kaart?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen. Is 450w genoeg?

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? Nee

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Zo laag mogelijke kosten, dus zo veel mogelijk bang for buck

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 103,-€ 103,-
1Asus H61M-K€ 43,50€ 43,50
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G€ 209,95€ 209,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 46,95€ 46,95
1BitFenix Comrade Window Zwart€ 36,51€ 36,51
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,95€ 26,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 42,96€ 42,96
1Corsair VS450€ 45,90€ 45,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 555,72

• StarAlpha
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:48
Nogal matige voeding je kan denk ik beter kijken maar seasonic

• Guus91

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Grootste probleem hier is natuurlijk dat je moederbord niet compatibel is met je CPU. Heb je de Best buy guides al gevonden?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik hoop dat je een beetje kan solderen, gaat nodig zijn om die AMD cpu op het Intel bord te solderen :+

Als voeding kun je naar de Antec VPF450w kijken, goede voeding voor weinig geld, met genoeg prik.

Nvidia's zal ik niet snel aanraden totdat duidelijk is dat die dingen goed kunnen meekomen met DX12. Het zou meer dan zuur zijn als je GTX960 ruk presteert vergeleken met de R9 380. Van AMD is wel bekend dat ze lekker met DX12 omgaan.

Ook zou ik de CPU koeler nog even schrappen, 30 euro voor een luxe vind ik bij dit budget zonde.

People as things, that’s where it starts.

• Guus91
Dan wordt het waarschijnlijk de best buy guide van juli. reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2015

Die kost 462 dus er is wel wat budget over. Misschien een betere videokaart?

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:23

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Mooie basis ja. Neem DDR3-1866 ipv DDR3-1600, en een iets betere videokaart erin. Oude HDD uit je oude PC erbij en je kan leuk gamen...

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:53:
Mooie basis ja. Neem DDR3-1866 ipv DDR3-1600, en een iets betere videokaart erin. Oude HDD uit je oude PC erbij en je kan leuk gamen...
RAM snelheid levert bijna geen prestatiewinst op! Ram snelheid maakt vooral uit bij amd apu's!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:23

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ja maar voor die €5 die het extra kost zou ik het wel doen.

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1