Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:06
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of ik mijn Club 3D kaart kan "crossfiren" met een andere kaart, bijvoorbeeld een HD7850 of HD7870. Ben wel wat info er over tegen gekomen, maar heb nog nergens gezien dat het ook echt werkt.

Hoop dat er hier iemand is die het wel weet :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:41

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dat kan, ze gebruiken immers dezelfde chip.

Let er wel op dat je niet voor een HD7870XT gaat want deze heeft een HD7950 chip, daarmee werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Sp3ci3s8472 schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:49:
Dat kan, ze gebruiken immers dezelfde chip.

Let er wel op dat je niet voor een HD7870XT gaat want deze heeft een HD7950 chip, daarmee werkt het niet.
Dank je wel voor het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
dehardstyler schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:14:
[...]

Dank je wel voor het antwoord!
Welke voeding en moederbord heb je?

Ondersteund je moederbord SLI (ja SLI geen CrossFire)
Voeding van goede kwaliteit en de juiste aansluitingen?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
-The_Mask- schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:31:
[...]

Welke voeding en moederbord heb je?

Ondersteund je moederbord SLI (ja SLI geen CrossFire)
Voeding van goede kwaliteit en de juiste aansluitingen?
Ik heb een Corsair Corsair CX750M voeding ( pricewatch: Corsair CX750M ) en een MSI Z87-G45 Gaming moederbord. ( pricewatch: MSI Z87-G45 Gaming )

De juiste aansluitingen zijn naar mijn weten aanwezig ja! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ja is geschikt, al werkt één videokaart altijd nog beter dan twee in SLI of CrossFire. En met twee mainstream kaartjes is het eigenlijk interessanter om één highend te nemen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Toch heb ik een tijdje terug 2x club3d 7870 2gb 13" in CF gehad, en was zeer te spreken over de performance gain. De kaartjes werden met zjin 2en amper warmer dan wanneer er maar één in zat, en ook wist ik 70-72fps ermee te halen in de Extreme HD preset in Unigine Valley benchmark, terwijl 1 zo'n kaartje meen ik rond de 38-40fps trok.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
SAiN ONeZ schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:45:
Toch heb ik een tijdje terug 2x club3d 7870 2gb 13" in CF gehad, en was zeer te spreken over de performance gain. De kaartjes werden met zjin 2en amper warmer dan wanneer er maar één in zat, en ook wist ik 70-72fps ermee te halen in de Extreme HD preset in Unigine Valley benchmark, terwijl 1 zo'n kaartje meen ik rond de 38-40fps trok.
Klinkt geweldig, dat wil ik ook! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik zou zeggen: Doen!
Je mobo en ook je voeding is overkill, en prima daarvoor te gebruiken.
Met wat zoeken vind je vast voor 90-110e een dergelijk kaartje, en valt het toch tegen heb je em zo weer verkocht ;)

edit: In mijn situatie is het een no brainer, maar dat is omdat ik maar een heel beperkt aantal games speel, die stuk voor stuk een zeer goede CF ondersteuning hebben, waardoor het altijd meevalt.. (BF series, GTA)

[ Voor 34% gewijzigd door SAiN ONeZ op 14-09-2015 15:24 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• dehardstyler
SAiN ONeZ schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:09:
Ik zou zeggen: Doen!
Je mobo en ook je voeding is overkill, en prima daarvoor te gebruiken.
Met wat zoeken vind je vast voor 90-110e een dergelijk kaartje, en valt het toch tegen heb je em zo weer verkocht ;)

edit: In mijn situatie is het een no brainer, maar dat is omdat ik maar een heel beperkt aantal games speel, die stuk voor stuk een zeer goede CF ondersteuning hebben, waardoor het altijd meevalt.. (BF series, GTA)
Ik heb er een voor €80 overgenomen van een mede tweaker :) Dan speel je dus de zelfde games als mij! Komt helemaal goed dus, thanks voor het reageren ;)

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Goeie deal, en zeker met die games een beste investering, have fun with it!

Pagina: 1