Philips FR994 Radio ontvangst probleem?

Pagina: 1
Acties:

• VAULT-TEC
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09-2025

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
Hallo, sinds vandaag heb ik een Philips FR994 AV Surround Receiver / versterker met radio functie..
alles werkt helemaal goed behalve de radio functie.. ik heb alleen goed bereik van Skyradio, maar bijvoorbeeld de andere zenders zoals Radio Hollandio en 3FM, 538 etc etc.. hebben echt nauwlijks bereik.. ik hoor continue een harde ruis en verschillende frequenties zijn ook niet echt de oplossing.. hoewel ik op zolder dit setje heb staan heb ik nauwlijks bereik. nu is mijn vraag kan ik hier een universele antenne of iets dergelijks eraan doen zodat ik toch nog goede ontvangst heb?

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
..?

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Wat voor antenne gebruik je nu?

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:45

Bestla

Viking Kvinne

Ligt er geen coax kabel van beneden naar zolder? Als dat zo is , bijvoorbeeld dat TS een TV boven heeft, dan beneden de coax die naar boven gaat het Algemeen signaal mee te geven. DWZ radio en TV signaal. dan op zolder zo'n kastje plaatsten met radio en tv aansluiting.
Kabel van radioaansluiting naar receiver en klaar is ....

Of de diy manier. Aan de achterzijde van je receiver zit de AM/FM aansluiting. Knoop daar wat electradraad aan vast en kijk of het werkt. Wel de kern en mantel scheiden als je het aan de aansluiting vastmaakt. Maar beter ga je voor de coax manier zoals ik al aangaf omdat het vast maken van een antenne aan de AM/FM aansluiting toch al een coax stekker vergt.

[ Voor 37% gewijzigd door Bestla op 15-09-2015 16:06 ]

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
op dit moment gebruik ik helemaal geen antenne die je moet ophangen of moet neerzetten of iets dergelijks (een losse) omdat deze namelijk al ingebouwd in mijn versterker zit.

en daar is geen coax kabel te vinden.. ik heb namelijk KPN Digitenne TV op zolder waar wel zo'n los kastje aan zit voor het bereik,en hoe bedoel je de kern en mantel? ik ben er helemaal niet in thuis haha.. maar zoals mijn vader bij zijn Bose 1.2.3. radio heeft.. zit er zo'n antenne bij met een lang draad maar na een 1.5 meter splitst die zich. zo'n ding moet je gewoon ophangen.. kan je zo'n ding ook los kopen? aangezien die aansluiting wel op mijn versterker zit. al heb ik wel een coax kabel van 1.5meter maar daar kan ik dan ook niks mee lijkt me..

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:45

Bestla

Viking Kvinne

Als ik google op jou versterker zit er ongeveer achterop in het midden bovenin een coax aansluiting. Ga zo'n losse antenne halen die je daarop aansluit.

[ Voor 3% gewijzigd door Bestla op 16-09-2015 12:08 ]

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Topicstarter
en die moet ik dan waarschijnlijk ergens weer aansluiten?

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:10

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Stimela schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:45:
en die moet ik dan waarschijnlijk ergens weer aansluiten?
Duw gewoon een stukje ijzerdraad van anderhalve meter ofzo in het middenstuk van die Coax-connector en verbaas jezelf :D

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Pagina: 1