MBP 2011 wit scherm na booten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Hallo daar :)

Vanmiddag was ik wat fotos aan het bewerken in Lightroom, toen mn mbp opeens vast liep. Het bureaublad was opeens half verschoven en hij reageerde nergens meer op. Na een reboot deed hij het weer even, maar na 3 min crashte hij weer.
Sindsdien komt hij bij het booten niet verder dan een wit scherm en gaat hij flink blazen.
Tijdens het booten zie ik allemaal dunne lijntjes door het beeld lopen als ik het apple logo zie.

Al wat dingen geprobeerd:
- Safe boot, geen resultaat
- Recovery mode, reageert ie niet op en krijg weer wit scherm
- NVRAM reset, geen resultaat
- Single User Mode, geen resultaat en een vreemd rood scherm met lijntjes:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5744/20764921823_2321bef1ab_b.jpg

Ik denk nu aan een hardware probleem, iemand enig idee?

PS. Ik zit de komende maanden nog in Helsinki, waar geen officiele apple store te vinden is en mn backup schijf ligt in NL :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Slecht nieuws, dit is mogelijk een 2011 machine, met een AMD Radeon 6490M / 6770M videokaart, die gaan allemaal stuk.

Je kan hem inleveren bij een Apple store en daar zal het LogicBoard gratis vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Goed geraden!
Helaas geen apple store hier in de buurt van Helsinki. Ik zal het morgen eens bij een (premium) reseller proberen.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:59
Scirocco schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:02:
Goed geraden!
Helaas geen apple store hier in de buurt van Helsinki. Ik zal het morgen eens bij een (premium) reseller proberen.
Thanks!
Of je een backup hebt maakt niet uit. De HDD van de computer zal nog gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Dat is niet altijd zo, meestal moet je wel een back - up hebben bij het brengen van een machine, want als ze hem laten vallen of wat dan ook, dan ben jij je data kwijt, en bij het tekenen moet je ook aangeven dat je er van op de hoogte bent dat je data wellicht verloren kan raken.

Dat terzijde, het is natuurlijk erg vervelend voor TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 14:14
https://www.apple.com/nl/support/macbookpro-videoissues/

Ik kreeg na reparatie al mijn bestanden in ieder geval terug. Het loopt tot februari 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Heb er ooit zelf een OCZ Vertex 3 SSD en 8gb geheugen in gezet, heeft dat nog invloed op Apple's service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Nee, de SSD en geheugen zijn user vervangbare onderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scirocco
In 1,5 week is het gefixt.
Logic board en Apple diagnostics pass vervangen, vanwege dat repair programma kostte het me gelukkig niks.
Zoals verwacht heb ik gewoon al mn data nog, hoewel er wat instellingen zijn aangepast..
Maar heel blij dat ik hem weer terug heb en hij het goed doet. Moet nog een paar jaar mee aangezien ik niet zo'n glazen glans scherm wil van de nieuwe macbooks :9
Pagina: 1