3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Verwijderd
Je kan het niet zomaar vervangen, want zoals je zelf al zegt, is het een aantal millimeter dik.
Als je een paar millimeter wilt opvullen met koelpasta, koelt het voor geen meter, en loopt alle koelpasta er gewoon weer tussenuit.
Ze hebben er echt wel over na gedacht hoor. Die pads zitten er niet voor niets in, die moeten gewoon die paar mm speling opvangen. Gebeurt ook veel op videokaarten. Werkt gewoon prima.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2015 18:28 ]
Ik snap je redenatie dat een fabrikant er wel over na zou denken maar ik ben wel vaker gevallen tegen gekomen waar men vlak na aanschaf van de laptop de koelpasta heeft vervangen voor eigen en de koeling opnieuw is aangebracht waarna de koeling beter werd...Dus logica is dat een fabrikant daar inderdaad een goede keuze in zou maken, praktijkvoorbeelden hebben wel een anders laten zien.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Als de pads er zomaar uit houd, krijg je geen direct contact, dan zal je met de schroefgaten/schroeven moeten spelen. Het is nu zo gemaakt dat er gewoon speling tussen zit, dat zal je dan weg moeten halen.
En ja, dat gaat waarschijnlijk best wel wat schelen in temperatuur, daar heb je wel gelijk in. Maar of het echt de moeite waard is?
Weet ook niet of het naakte die's zijn, maar die zijn behoorlijk kwetsbaar, als je een schroef te vast aandraait, heb je best kans dat er een hoek afbreekt. Kans dat er daarom pads in zitten. Heb geen ervaring met dit specifieke model, dus dat weet ik niet zeker, maar in laptops zitten nogal eens naakte die's.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2015 18:46 ]
Ecodan warmtepomp