Toon posts:

DVI-D (graphics card) naar VGA (monitor)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe computer in elkaar gezet en heb wat vragen over een oude monitor in combinatie met de video kaart.
De grafische kaart die ik heb gebruikt is de MSI R9 390 GAMING 8G, deze heeft de volgende aansluitingen:
  • HDMI: 1
  • DisplayPort: 1
  • DVI-D: 2
Ik heb een monitor besteld (Asus VX238H Zwart) die gebruik kan maken van de HDMI uitgang op de grafische kaart, maar nu vraag ik me af of ik mijne oude monitor als tweede scherm kan gebruiken.
De nieuwe monitor heeft een resolutie van 1920x1080 (16:9) en mijn oude monitor heeft een resolutie van 1680x1050 (16:10).
De oude monitor heeft alleen een VGA aansluiting die ik kan aansluiten op het moederbord, maar ik vraag mij af of het misschien mogelijk is om een DVI-D(of DisplayPort) naar VGA adapter/kabel te kopen zodat deze monitor gebruik kan maken van de grafische kaart?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DVI naar VGA verloopjes bestaan gewoon. Vroeger kreeg je ze zelfs vaak bij je videokaart bijgeleverd. Kijk even op allekabels.nl of kabeltje.com ofzo, aanbod genoeg. Kost geen pepernoot :P
Vergeet ook niet dat als je je videokaart gebruikt, je ws in je BIOS de interne videokaart van het moederbord uit hebt moeten zetten. Meestal is het nl of/of, niet en/en :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-01 15:53

ResuCigam

BOFH

The Eagle schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:47:
DVI naar VGA verloopjes bestaan gewoon. Vroeger kreeg je ze zelfs vaak bij je videokaart bijgeleverd.
Die werken alleen indien er ook analoog signaal via de DVI naar buiten komt. Alleen heeft deze meneer een DVI-D(igitaal), daarvoor zal je een actieve omzetter moeten kopen zoals bijvoorbeeld deze:Eerste hit op google..

We do what we must because we can.

Verwijderd

Topicstarter
ResuCigam schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:56:
[...]

Die werken alleen indien er ook analoog signaal via de DVI naar buiten komt. Alleen heeft deze meneeer een DVI-D(igitaal), daarvoor zal je een actieve omzetter moeten kopen zoals bijvoorbeeld deze:Eerste hit op google..
Zoiets dacht ik dus al =/
Geldt hetzelfde voor DVI-D naar HDMI? Voor TV (HDMI) naar Grafische kaart (DVI-D)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DVI en HDMI zijn wat beteft videosignaal hetzelfde, daar hoef je dus niets aan te converteren.