Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-11 16:43
Ik heb nog altijd een iPhone 3Gs, hopeloos verouderd en daarenboven valt hij soms uit. Tijd voor iets nieuws dus.

Een nieuwe iPhone zou leuk zijn, maar ik vind het echt te veel geld voor een mobiel toestel. Ik heb nog een android tablet gehad, echt fan was ik niet van dit besturingssysteem, dus dan komt WP om de hoek lonken.

Alleen, dat is voor mij totaal onbekend terrein. Ik ben al 15 jaar tevreden proximus klant, dus kan eventueel ook een abonnement met smartphone afsluiten bij hen. De enige WP die ze nu aanbieden is een lumia 830 aan €49 bij een 24 maand abbo van €20.
Dat is €5 meer dan ik betaal en nodig heb, dus zou ik €170 betalen voor het toestel.

Nu mijn vraag, bij iPhone kan je niet anders dan weten of een toestel nieuw of verouderd is maar van WP heb ik geen verstand. Is dit een mooie deal of koop ik beter zelf mijn toestel?

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Mochten ze ook sim-only aanbieden, dan is dat slimmer. De Lumia 830 kost in de pricewatch €235 terwijl je bij het abonnement in totaal €529 betaalt. Voor dat verschil is er vast wel ergens een sim-only abonnement te vinden.

pricewatch: Nokia Lumia 830 Zwart

• cadsite
Ik betaal nu €15 voor mijn abonnement, dus er komt maar €5 bij per maand. Zo kom ik aan die €170.

Los daarvan, hetgeen me wel tegenhoudt is dat het toestel echt wel groot is, geen idee of dit niet te groot is voor in mijn zak...

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 22:23
cadsite schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:13:

Los daarvan, hetgeen me wel tegenhoudt is dat het toestel echt wel groot is, geen idee of dit niet te groot is voor in mijn zak...
Maak je niet druk .. Ik heb een One Plus One van 5,5 inch, wat ongeveer 16 cm van hoek tot hoek is. Ik ben nog geen broek tegengekomen waarin deze niet past.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je betaalt 170,- meer voor een telefoon van 235.- Do the math...

• cadsite
Ik kan ook rekenen en weet dat dat €65 onder de prijs is. Dat betekent nog niet dat het een goede koop is.
Ik weet niet hoe het met de cyclus zit ij WP, bij iPhone is het duidelijk dat je best nog enkele weken wacht tot de 6s er is, koop dan de 6s of de s aan een lagere prijs.
Bij WP ben ik hiervan niet op de hoogte, misschien iemand hier wel.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
De prijs was rond de introductie van dit toestel ergens in de buurt van de € 350. Ik vind € 235 een mooie prijs voor dit mooie toestel, laat staan € 170. Ik kan het je alleen maar aanraden dus.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

cadsite schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:43:
Ik kan ook rekenen en weet dat dat €65 onder de prijs is. Dat betekent nog niet dat het een goede koop is.
Ik weet niet hoe het met de cyclus zit ij WP, bij iPhone is het duidelijk dat je best nog enkele weken wacht tot de 6s er is, koop dan de 6s of de s aan een lagere prijs.
Bij WP ben ik hiervan niet op de hoogte, misschien iemand hier wel.
De cyclus bij Lumia is gewoon heel simpel. Je hebt instap, midrange, high end. 5xx,6xx is instap, 7xx,8xx is midrange, 9xx en hoger is high end.

Nu heb je nog de nummers, x20,x25,x30,x40,x45,x50 dat is vergelijkbaar met de naamgeving zoals Apple gebruikt, bijvoorbeeld 920 = iPhone 5, 930 = iphone 6, 950 = iPhone 7. Bij iPhone heb je achtervoegsels zoals S en zo, dat is vergelijkbaar met dus een 5xx, 6xx et cetera.

Maar nu komt het eenvoudige om de hoek kijken. Bij een Lumia kijk je gewoon naar je wensen, bijvoorbeeld 4,5", 5" et cetera, wat voor camera je wilt. Zolang je een foton hebt met 1GB zit je safe, verder kijk je gewoon hoeveel interne opslag je wil en andere wensen en maak je aan de hand van dat een keuze. Kijk ik zou met een 6xx af kunnen qua wensen, maar heb een 930 omdat ik die mooier vindt.

Voor de ervaring zijn ze allemaal gelijk en zit de details gewoon in specs voor camera, scherm, wel of geen nfc, wel of geen draadloos opladen, wel of geen sd kaart. Dus eigenlijk simpel.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

Wel Ik zou in jouw plaats gaan voor een lumia 930. zeer goede telefoon, top camera, zeer goede batterij en mooi amoled display. :) en volgens mij kost deze relatief gezien niet zo veel meer. ;)

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
Ik kan en wil niet in iemand anders zijn beurs kijken.
Maar als ik de vrije hand had dan zou ik voor simonly gaan in combinatie met een los toestel.
Ondanks dat de 830 en de 930 fijne toestellen zijn zou ik ze op dit moment niet aanraden.
Ergens in deze maand presenteert ms een paar nieuwe toestellen, vanaf daar zou ik dan een keus maken.
Mocht de nieuwere toestellen tegenvallen kan je altijd nog voor een 8 of een 930 kiezen.
Tweedehands zou misschien ook een optie zijn.

Op die combie pakketten in de vorm van een abbo en een zogenaamde gratis belijzer ben ik sowieso al geen voorstander, hoe mooi het ook moge lijken.
Ik hou er niet van om voor een bepaalde tijd vast te zitten aan een provider omdat deze toevallig een leuk toestel in hun pretpakket hebben.
Maar dat is per persoon en situatie natuurlijk verschillend.

Ik gebruik al jaar en dag prepaid en kan in mijn situatie eigenlijk niet goedkoper.
Ik bel nooit en heb nagenoeg op alle locaties waar ik kom wifi mocht ik dat nodig hebben.

Wat wellicht voor jou ook wel van belang kan zijn, zijn bepaalde apps of toepassingen daar je uit een ander ecosysteem komt kan het zijn dat je bepaalde zaken of apps moet gaan missen.
Misschien iets om over na te denken.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:04
Amadeus1966 schreef op maandag 14 september 2015 @ 02:39:
[...] Ergens in deze maand presenteert ms een paar nieuwe toestellen, vanaf daar zou ik dan een keus maken.[...]
Eind volgende maand waren de geruchten toch? Maar als je op dit moment dat maandje kan wachten, zou ik het inderdaad doen. Zelfs al zou je de nieuwe toestellen niet nemen, kan je zeer waarschijnlijk een 930 wel goedkoper op de kop tikken. De Android en Windows Phone toestellen zijn niet zo waardevast als de iPhones.
[...]Op die combie pakketten in de vorm van een abbo en een zogenaamde gratis belijzer ben ik sowieso al geen voorstander, hoe mooi het ook moge lijken.[...]
Vroeger waren de aanbiedingen een stuk beter. Tegenwoordig moet je alles goed doorrekenen of je wel echt goedkoper uit bent. In de meeste gevallen namelijk niet.
[...] Wat wellicht voor jou ook wel van belang kan zijn, zijn bepaalde apps of toepassingen daar je uit een ander ecosysteem komt kan het zijn dat je bepaalde zaken of apps moet gaan missen.[...]
Misschien wel het snelste is om je meest gebruikte apps even op te noemen. Dan kunnen we aangeven of er een fatsoenlijke WP app voor is (officieel of third party).

• cadsite
Allemaal interessant om lezen, bedankt!

Als het is zoals Amedeus1966 zegt dat er nieuwe toestellen komen later deze maand wacht ik nog wel even.

Ik heb nog nooit een toestel gekocht bij een provider maar dit leek me wel vrij goed. Ik ben al 15 jaar klant bij proximus en er zeer tevreden over, goede ontvangst, goede helpdesk en ze doen niet lastig als een factuur eens wat later betaald is. Prepaid wil ik niet, ik ga regelmatig naar NL of FR, dan is prepaid veel te duur.

Ik heb al eens gekeken naar de apps, voorlopig is er 1 die ik echt zou missen, "Telenet Triing". Daarmee kan ik wereldwijd over WiFi gratis bellen naar alles en iedereen.

• cadsite
Misschien wel het snelste is om je meest gebruikte apps even op te noemen. Dan kunnen we aangeven of er een fatsoenlijke WP app voor is (officieel of third party).
Aangezien ik nog een 3Gs heb zijn er bijzonder weinig apps die nog beschikbaar zijn voor mij, laat staan dat ze werken...
Hetgeen ik nu gebruik is:
Mail+ (voor exchange werk)
Gmail
twitter
IRCCloud (heel soms)
muziek
ING webbanking
agenda
myShopi
buienradar
tapatalk
Telenet Triiing
Fon Wifi Hotspots

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik ben overgestapt van Apple naar Microsoft, maar heb wel een grote library achter moeten laten. Ik zie dat je muziek afspeelt. Heb je muziek gekocht op iTunes?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Een nieuwe iPhone kost veel geld inderdaad. Is een 2e handse iPhone 5(c) van een jaartje oud bijvoorbeeld geen optie?

• cadsite
Ik heb geen muziek gekocht op iTunes, ik ben nog van de oude (lees: CD) stempel. :P
2de hands koop ik veel, maar een gsm vind ik nogal riskant.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
cadsite schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:31:
Ik heb geen muziek gekocht op iTunes, ik ben nog van de oude (lees: CD) stempel. :P
2de hands koop ik veel, maar een gsm vind ik nogal riskant.
Kijk hier op v&a, bekijk de reviews van de verkoper, als die meer dan 10 reviews heeft, als verkoper, en alleen maar goede reviews is er wat mij betreft weinig risico. Sowieso koop ik al mijn gsm's tweedehands.

• 2Cent
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-02-2022
Ik denk dat voor jou de 640 het beste past. Is bijna het zelfde als de 830, maar heeft niet dat irritante zoek knopje. Dat is echt de grootste irritatie bij mijn Windows Phone. Een knopje in de hoek die je met je hand palm steeds per ongeluk indrukt. Deze knop is totaal nutteloos want hij stuurt je naar Bing. Of als je hem lang ingedrukt houd naar spraak herkenning met een biep toon die niet uit te zetten is.

Ben heel tevreden over mijn windows telefoon, maar dat is echt super slecht ontworpen.

Verder krijgt de 640 als een van de eersten windows 10, en kost hij maar 155 euro.

• brain75
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-04 22:13
MS-toestellen zijn zeker niet verkeerd, maar zelf vind ik de flow van het OS niet echt heel fijn werken (ik heb een Lumia 735 voor werk).

Prive heb ik BB Passport. Nu wil niet iedereen met een pannenkoek als de Passport rondlopen, maar BB heeft ook 'instappers'. BB OS10 werkt een stuk fijner dan WP (en Android en iOS, maar dat is persoonlijk) en je kan veel Android-apps (al dan niet via een side-load) draaien naast de apps van de BB-store.

Ik mis eigenlijk niets aan apps op het moment. Ik moet wel aan tekenen dat ik weinig doe met social media en gamen doe ik al helemaal niet. Maar als ik jou rijtje met apps zo bekijk dan heb je een vergelijkbaar gebruik wat betreft apps t.o.v. mij.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

cadsite schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:31:
[...]

Aangezien ik nog een 3Gs heb zijn er bijzonder weinig apps die nog beschikbaar zijn voor mij, laat staan dat ze werken...
Hetgeen ik nu gebruik is:
Mail+ (voor exchange werk) -> beschikbaar op WindowsPhone
Gmail -> beschikbaar op WindowsPhone
twitter -> beschikbaar op WindowsPhone
IRCCloud (heel soms) -> beschikbaar op WindowsPhone 10
muziek -> beschikbaar op WindowsPhone
ING webbanking -> beschikbaar op WindowsPhone
agenda -> beschikbaar op WindowsPhone
myShopi -> beschikbaar op WindowsPhone
buienradar -> beschikbaar op WindowsPhone
tapatalk -> beschikbaar op WindowsPhone
Telenet Triiing -> ken ik niet / weet niet wat het doet
Fon Wifi Hotspots -> ken ik niet / weet niet wat het doet
Ik denk dat je met 10 minuten werk een vergelijkbaar lijstje kan opstellen voor Android en tot de conclusie komen dat jouw "verplichte apps" voor 90% op alle GSM's te verkrijgen zijn.

Op 10/10 (dus 10 oktober) is het gerucht dat er nieuwe Lumia's worden aangekondigd. Hieraan verwant kan je dus ook inschatten of/wanneer prijzen & beschikbaarheid zal zijn en wat dat doet met de "oudere" toestellen. Let wel even op (en lees ook even wat andere sites/artikelen) dat er nogal een onduidelijkheid is welke oudere WindowsPhone-toestellen een upgrade krijgen naar Windows 10.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:54
cadsite schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:02:
Ik heb nog een android tablet gehad, echt fan was ik niet van dit besturingssysteem, dus dan komt WP om de hoek lonken.
Welke tablet met welke Android versie heb je gehad? Zoals ik het uit de context haal, komt het bij mij over alsof je een goedkoop tablet met Android 3.0 hebt gehad. Niet onwaarschijnlijk met nog een schil van de fabrikant over.

• cadsite
Audiowaste schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:28:
[...]

Welke tablet met welke Android versie heb je gehad? Zoals ik het uit de context haal, komt het bij mij over alsof je een goedkoop tablet met Android 3.0 hebt gehad. Niet onwaarschijnlijk met nog een schil van de fabrikant over.
Ik heb nog 2 semesters les gegeven over iPad en Android.
Ikzelf had een samsung en mijn cursisten verschillende toestellen, gaande van wit product dat gratis kwam bij een doos waspoeder, over medion, acer tot sony.

• zacht
  • Niet online
Als Telenet Triiing heilig is: die app bestaat alleen voor ios en Android, niet voor Windows phone. En aangezien je geen fan bent van Android zou ik dan toch voor een tweedehands iPhone gaan, desnoods voor een 4s, dat is en goedkoop, en een 4s is al een enorme sprong voorwaarts tov je 3gs.

Verwijderd

zacht schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:38:
Als Telenet Triiing heilig is: die app bestaat alleen voor ios en Android, niet voor Windows phone. En aangezien je geen fan bent van Android zou ik dan toch voor een tweedehands iPhone gaan, desnoods voor een 4s, dat is en goedkoop, en een 4s is al een enorme sprong voorwaarts tov je 3gs.
Ja, en dan heb je gelijk een toestel wat na iOS 9 niet meer ondersteund wordt }:O Dat lijkt me niet het beste advies ooit. Ga dan minimaal voor een 5s.

Ikzelf ben bepaald geen fan van WP en BB OS, en iPhones zijn duur. Waarom geen Xiaomi Redmi Pro 2? Die zou je dan wel los moeten kopen.

• Audiowaste
cadsite schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:38:
Ik heb nog 2 semesters les gegeven over iPad en Android.
Ikzelf had een samsung en mijn cursisten verschillende toestellen, gaande van wit product dat gratis kwam bij een doos waspoeder, over medion, acer tot sony.
Waar ik naar toe wilde, is dat je zei ooit in een grijs verleden eens een Android tablet te hebben gebruikt.
Alleen geef je niet aan welke versie van Android op die tablet stond. Mocht dit 3.0 zijn, dat was inderdaad de meest waardeloze versie ooit.

Het is onmogelijk om Windows 10, iOS 9 en Android 3.0 met elkaar te vergelijken.
Puur omdat je twee OS-en uit 2015 met een OS uit 2011 met elkaar gaat proberen te vergelijken, wat sowieso scheef gaat lopen. Probeer Android 5.1 eens en je zal zien dat het je nog positief gaat verbazen.

• Audiowaste
MAX3400 schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:28:
[...]

IRCCloud (heel soms) -> beschikbaar op WindowsPhone 10
IRCCloud is niet beschikbaar voor Windows10, alleen voor Android en iOS.

• MAX3400

MAX3400

Audiowaste schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:51:
[...]

IRCCloud is niet beschikbaar voor Windows10, alleen voor Android en iOS.
Ik vermeld expliciet dus wel Windows 10 want in het nieuwe ecosysteem kan je op een Windows 10 smartphone ook iOS & Android apps draaien. Hierdoor zal IRCCloud dus zeker wel beschikbaar zijn/komen op het moment dat in november (gerucht) alle huidige Lumia's naar Windows 10 gaan.

Aangezien er andere manieren zijn om aan APK-bestanden te komen, is het zeer waarschijnlijk een non-issue om IRCCloud werkend te krijgen op een Lumia.

Maar gezien het feit dat TS aangeeft IRCCloud amper te gebruiken, zal het gemis (of het gefrummel) om deze app te draaien mogelijk geen invloed hebben op de aanschaf van een device.

Verwijderd

MAX3400 schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:33:
[...]

Ik vermeld expliciet dus wel Windows 10 want in het nieuwe ecosysteem kan je op een Windows 10 smartphone ook iOS & Android apps draaien. Hierdoor zal IRCCloud dus zeker wel beschikbaar zijn/komen op het moment dat in november (gerucht) alle huidige Lumia's naar Windows 10 gaan.

Aangezien er andere manieren zijn om aan APK-bestanden te komen, is het zeer waarschijnlijk een non-issue om IRCCloud werkend te krijgen op een Lumia.

Maar gezien het feit dat TS aangeeft IRCCloud amper te gebruiken, zal het gemis (of het gefrummel) om deze app te draaien mogelijk geen invloed hebben op de aanschaf van een device.
Ga je daar niet wat te snel? Volgens mij was het niet zo dat WP10 direct Android-apps kon draaien, maar dat developers daar ook nog wat mee moesten. Ik zou nog maar eens afwachten voordat je ervan uit gaat dat automatisch bijna alle Android-apps naar WP komen.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:50:
[...]

Ga je daar niet wat te snel? Volgens mij was het niet zo dat WP10 direct Android-apps kon draaien, maar dat developers daar ook nog wat mee moesten. Ik zou nog maar eens afwachten voordat je ervan uit gaat dat automatisch bijna alle Android-apps naar WP komen.
http://forum.xda-develope...-apps-windows-10-t3174629 ?
YouTube: How to Install ANDROID Apps on WINDOWS PHONE 10 Preview? Easy Guide ?

Er kan al veel & veel meer op een Windows 10 device dan wat Microsoft wil laten zien / toegeven of (helaas) moet toegeven zoals de getoonde jailbreaks.

Let op: ik zeg dus per definitie niet dat dit dus de oplossing is voor dit topic of de vraagstelling van de TS maar als het nu al "zonder problemen" kan, mogen we er toch vanuit gaan dat het framework allang in place is en dat het een kwestie van tijd is voordat het officieel werkend wordt getoond.

• Audiowaste
Iets met een klok en een klepel?
Android/iOS apps kunnen niet op Windows 10 draaien. Het is dus niet zo dat je even simpel een APK van site download en dat installeert op je W10 phone.

De developers van de app krijgen de tools om hun Android/iOS apps naar Windows te porten, dat is weer heel iets anders.

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Audiowaste schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:59:
Iets met een klok en een klepel?
Android/iOS apps kunnen niet op Windows 10 draaien. Het is dus niet zo dat je even simpel een APK van site download en dat installeert op je W10 phone.
Dit is dus wel zo.

• zacht
  • Niet online
Volgens mij dwalen we af.
Dat de TS het tot nu toe uit heeft gehouden met een iPhone 3GS zegt wel iets. Niet te veel geklooi, toestel dat lang meegaat, wat gewoon doet wat het moet doen, en waarop hij Telenet Trring kan zetten:
Koop een tweedehands iPhone.
Pagina: 1