Studie laptop €500 - €700

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlaffTweakr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-07 09:37
Hey, Tweakers!
Mijn huidige laptop is al enkele maanden aan het aftakelen en is niet betrouwbaar meer om productief op te werken. Het was bij aankoop een laptop die ook dienst deed als desktop PC. Inmiddels heb ik me een desktop aangeschaft (met een Celeron CPU en R9 270X) die voldoet voor alle programma's die ik draai. Toegegeven, multitasking vermijd ik actief.. :> Performance/gaming zijn geen vereisten meer, wel betrouwbaarheid, comfort en compatibiliteit. Voor zwaar werk is er steeds een straffere pc beschikbaar.

Wat ga je met je laptop doen?
Multiboot draaien: Windows, Linux distro, Android,.. met regelmatige formats. Kleinschalig development met uitgebreide IDE's (veel schermruimte nodig/genoeg RAM/niet veel performance). Dagelijks mee in de rugzak/openbaar vervoer. Thuis staat hij ook klaar voor anderen om snel iets op te zoeken (zonder adminrechten uiteraard >:) )

Wat is je budget?
Rond de €500 minimum om wat kwaliteit te hebben, tot €700 maximaal.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar behalve onderweg is er steeds een stopcontact in de buurt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Een zakelijk gerichte laptop lijkt interessant qua betrouwbaarheid/onderhoud.
  • Liefst 14" tot 15".
  • De harde schijf van m'n vorige laptop kan ik hergebruiken, HDD ruimte >>> SSD snelheid!
  • Full HD resolutie met een niet-reflecterend scherm is een vereiste.
  • Ik heb een 2560x1440 monitor, dus een HDMI of DP die deze resolutie ondersteunt is zeker een pluspunt.
  • Een optische drive gebruik ik sinds enkele jaren niet meer..
  • Geen dedicated GPU omwille van gewicht/geluid/volume.
  • Geen fragiele laptop, hij zal afzien gedurende zijn levensduur.. :9
  • Liefst een AZERTY indeling, maar QWERTY mag voor een goeie deal!
Momenteel zou ik voor een Lenovo E550 gaan (€607 verzonden) met 4GB RAM (+€2X zelf 4GB bijplaatsen), een Ci3 5005U en een Full HD scherm upgrade.

De CPU is ietwat zwak, maar dat ben ik gewoon van m'n desktop. Iets straffer mag wel. Een boot tijd tot 1.30min stoort me helemaal niet, en gezien de regelmatige formats thuis blijf ik daar ruim onder. Het goede toetsenbord is zeker een pluspunt. Dat hij in de 'for work' categorie staat geeft me ook wat vertrouwen.

Raden jullie me iets anders aan?
> inb4 SSD! 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door FlaffTweakr op 13-09-2015 16:52 . Reden: spelling/grammatica, grootte ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik kom op 617€ uit op de Lenovo site. Met een i5-5200U. Ook FHD natuurlijk, ik zou weet niet of de E550 2 of 4 slots heeft voor ram, ik zou er 8GB bij kopen kom je op 12GB uit, dit is ook zeer toekomst bestendig met 8GB weet je het gewoon niet helemaal zeker als je aan het multitasken gaat. En of je er nu 20€ of 38€ voor betaald(Crucial 1600 DDR3L) maakt al met al ook niet uit.

Ik zou absoluut de dvd-drive er uit trekken en er een caddy voor je hdd in maken. Daarna natuurlijk een SSD plaatsen in je hoofdslot(ook als is die volgens mij ook maar Sata-III.

Maar zo'n Thinkpad E550 lijkt mij echt een prima laptop wat betreft vervoer / stevigheid. Gaat eigenlijk niets boven behalve een toughbook ;)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlaffTweakr
De HDD caddy is een goed idee! Met een i5 + FHD kom ik aan €687+€RAM, opgebouwd vanaf het goedkoopste E550 model op de lenovo webshop. Dat komt net over m'n maximale prijs uit, maar sluit ik niet uit. Mogelijk werk jij met de prijs excl. BTW? De belgische shop rekent inclusief.

Ik ben blij dat je de E550 ook goed vindt, zo sta ik dicht bij de definitieve keuze. Nu nog wat webshops aflopen en een actie/coupon zoeken. Hopelijk vind ik wat! Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Totaal bedrag inc BTW € 617,54 staat er toch echt als ik die uiteindelijk helemaal toevoeg aan de winkelwagen. Dan zou je nog 80€ hebben voor een caddy en 4/8GB ram en dan nog je NIET ssd toevoegen. Heb je misschien met azerty? Dat die daarom 70€ duurder is? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlaffTweakr
Het is blijkbaar het verschil tussen de Nederlandse en Belgische webshop. Wat een bullshit.. :(
€516.97 - Nederland
€586,97 - Belgie

Wisselen naar azerty is niet mogelijk vanuit de NL site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Heb je 70€ voor een azerty over? Anders even een tweaker in het grens gebied lief aankijken ;) Of natuurlijk familie/kennis.
Mocht je dit uitvoeren denk even om de garantie, misschien dat ze daar over gaan zeiken mocht je daar ooit problemen mee krijgen.

Pagina: 1