Toon posts:

Game pc ~€750

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Ik wil gamen op 1080p.
- films en video's streamen naar mijn tv.
- Kloten in adobe photoshop.
- Dingen als powerpoint en email checken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
- Ik schat dat het rond de €750 mag zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Muis, toetsenbord, minitor, en windows 8.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn systeem met een goede tweedehands GPU onderaan het lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,95€ 178,95
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 72,95€ 72,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 46,95€ 46,95
1Cooler Master N400 KKN1€ 41,95€ 41,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,95€ 26,95
1Kingston HyperX Fury red HX318C10FR/8€ 42,95€ 42,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 62,95€ 62,95
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 556,60

Hier de GPU die ik wil:
V&A aangeboden: Gigabyte Windforce 280X GV-R928XOC-3GD Rev. 2.0

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Voor de CPU Intel.
- Voor ssd Crucial.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Grootte maakt me niet veel uit, wel een redelijk stil systeem en energievebruik moet wel een beetje acceptabel zijn.

Ga je overklokken?
- Niet van plan, misschien als ik over een paar jaar een upgrade ga doen, maar dan zal ik tegen die tijd wel een nieuw topic openen.

Wat verwacht je van ons?
- Dat jullie goede adviezen geven, maar ik heb ook nog een paar vragen:
- Is 450 watt voldoende?
- Zal geen van de onderdelen snel kapotgaan?
- Passen alle onderdelen op elkaar?

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Op zich niet zoveel op aan te merken, alleen lijkt een tweedehands R9 290 me een betere keus, als je die voor onder de 200 euro kan krijgen past het nog mooi binnen budget. Zie bijvoorbeeld V&A aangeboden: Asus R9290-DC2OC-4GD5.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een redelijk stil systeem en een M12 aan een R9 290 knopen, dat gaat 'm denk ik niet worden. Het is een kwalitatief prima voeding, maar zijn fan maakt toch best wel een flinke herrie onder het gamen is mijn ervaring. Het is het minst stille ding in mijn kast.

Hoe stil een VPF450 of VPF550 is weet ik eerlijk gezegd niet, die vraag stellen in het voedingstopic kan geen kwaad.

Verder een prima lijstje.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Tribits schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:54:
Op zich niet zoveel op aan te merken, alleen lijkt een tweedehands R9 290 me een betere keus, als je die voor onder de 200 euro kan krijgen past het nog mooi binnen budget. Zie bijvoorbeeld V&A aangeboden: Asus R9290-DC2OC-4GD5.
Mijn moeder heeft niet zo veel zin om 100 km te rijden, ik zie alleen niet zoveel mooie kaarten rond provincie noord-holland

En
RobinHood schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:08:
Een redelijk stil systeem en een M12 aan een R9 290 knopen, dat gaat 'm denk ik niet worden. Het is een kwalitatief prima voeding, maar zijn fan maakt toch best wel een flinke herrie onder het gamen is mijn ervaring. Het is het minst stille ding in mijn kast.

Hoe stil een VPF450 of VPF550 is weet ik eerlijk gezegd niet, die vraag stellen in het voedingstopic kan geen kwaad.

Verder een prima lijstje.
Liefst een modulaire voeding dus de antec VPF 450/550 watt voeding wordt hem niet maar dat de 290 veel geluid maakt wist ik al, maar is een kwalitatief goede kaart

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De R9 290 hoeft niet veel geluid te maken met een deftige koeler erop, het is meer dat de voeding stil moet blijven onder "stevige" belasting, en de M12 doet dat dus niet.

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Die R9 280x is nu ook niet de meest zuinig kaart, de R9 290 verbruikt nog wel een procentje of twintig meer, maar zo enorm is het verschil nu ook weer niet dus. Qua voeding zou je er een pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular in kunnen zetten, die is wel een stukje stiller maar ook weer iets duurder. Dat is natuurlijk een beetje het probleem bij dit budget, je kan er een degelijk systeem voor bouwen maar je zal hier en daar de high-end componenten moeten mijden. Overigens had ik expres een R9 290 kaart zonder reference cooler van een Tweaker met een paar goede beoordelingen gezocht. Ik begrijp dat het risico bij opsturen groter is dan bij afhalen, maar aan de andere kant brengt tweedehands altijd een bepaald risico mee. Ook als je afhaalt (en eventueel werkend ziet) kan je een ondeugdelijk product in je handen gedrukt krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik dan een club 3D radeon r9 280x nieuw aanschaffen of proberen nog meer geld te krijgen voor systeem.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Zou ik zelf toch een R9 290 van een betrouwbare verkoper proberen te ritselen, dat ding is een stuk sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga denk ik toch voor een r9 280x

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:18:
[...]

Mijn moeder heeft niet zo veel zin om 100 km te rijden, ik zie alleen niet zoveel mooie kaarten rond provincie noord-holland
Die kaart uit je topic start is overigens van een verkoper uit Voorburg, hartje Zuid-Holland.

Verwijderd

Topicstarter
Tribits schreef op maandag 14 september 2015 @ 00:44:
[...]

Die kaart uit je topic start is overigens van een verkoper uit Voorburg, hartje Zuid-Holland.
Deze kan idd, 79 km valt wel mee. Maar is dit een goede kaart?
Pagina: 1