Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HDMI/USB over wifi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goede middag,

Ik hoop dat ik op het goede forum onderdeel zit voor deze vraag, mocht dat niet zo zijn zal ik m verplaatsen.

Ik heb een uitdaging waar ik geen passende oplossing voor kan vinden en hoop dat iemand van jullie wel een oplossing kan verzinnen:

Ik heb zojuist in een niet huis ingetrokken waarbij ik beschik tot een werkkamer. Op deze kamer staat mijn pc zodat ik daaraan kan werken (vrij logisch). Dan is een verdieping lager de woonkamer en in de woonkamer staat de tv. Hemelsbreed 5-7m bij elkaar vandaan.

Nou gebruik in mijn pc ook voor gamen, heb geld geïnvesteerd in een goede pc zodat ik lekker kan gamen, wat ik eigenlijk al hangend op de bank wil kunnen doen. (bijvoorbeeld fifa met vrienden/of gewoon om gebruik te maken van mijn pc als mijn meisje ook thuis Is)

Nu kan ik heel veel draadloze HDMI opties vinden, prima betaalbare oplossingen. Maar het probleem Is dat ik dan beneden bij mijn tv nog geen toetsenbord heb, nog geen muis en nog geen controller(s).

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een apparaat maar mee ik (prefererend via WiFi) mijn computer beneden volledig kan gebruiken. Dus beeld, geluid, toetsenbord, muis en controller(s). En dit apparaat kan ik niet vinden.

Weet iemand hier een oplossing voor?
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/5ewynm.jpg

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:24
Ik ben daar ook grondig naar op zoek geweest, al een tijdje, (ik krijg donderdag de sleutel) en ben tot nu toe op de Steam Link uitgekomen, eigenlijk.

De Steam Link komt pas 10 november uit, maar doet eigenlijk exact dat: dingen van je desktop naar je TV (of ander HDMI-apparaat) streamen, over je lokale netwerk, of dat nou WiFi of UTP is. Voor zover ik kan vinden moet het ook werken met non-steam games, die je zelf via "Add Non-Steam Game" aan je eigen Steam library toevoegt.

Als iemand anders meer opties gevonden heeft zie ik het graag langskomen, maar kennelijk zijn de mogelijkheden beperkter dan ik verwacht had...

Wat eventueel wel zou kunnen, denk ik, is een NUC of Compute Stick ofzo aan je TV hangen en ook weer via Steam In-House Streaming datzelfde doen, maar dat is geheid duurder. Wel meer mogelijkheden, dan weer, aangezien je dan richting HTPC gaat.

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:02

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Het hangt er een beetje vanaf hoe dik je plafond is, maar mijn logitech trackball en media keyboard werken vrolijk door op ruwweg 5 meter met een buitenmuur ertussen. Als je een draadloze controller kunt vinden waar dat ook voor geldt ben je er met een simpele wireless HDMI adapter.

Ik heb ruwweg deze oplossing (maar dan binnen 1 kamer) met een MS Wireless Display Adapter en een Logitech K400 draadloos keyboard met touchpad. Werkt zelfs op full-HD. Soms wel wat input lag, maar denk dat dat met een dedicated wireless HDMI adapter minder zal zijn.

Bij oplossingen waarbij je een dedicated apparaat beneden hebt staan om de input van je muis/toetsenbord/controller naar je pc door te geven kun je al gauw op een flinke input lag rekenen, zeker omdat het beeld een redelijke deel van de wifi bandbreedte voor zn rekening neemt. En het betekent ook dat je een dedicated apparaat moet aanschaffen (een soort reverse-KVM), wat ook niet goedkoop zal zijn

Kalm aan! En rap een beetje!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 14:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik dacht ook aan zo'n Steam-doosje maar ik betwijfel of dat wel gaat werken via WIFI. Je zal op z'n minst een hele goede WIFI-link nodig hebben.
Zelfs in het meeste ideale geval (dus met een vast netwerk) zul altijd iets aan performance en kwaliteit moeten inleveren, je krijgt video niet zonder compressie via het netwerk en je zal altijd wat invoervertraging houden ten opzichte van een direct aangesloten controller.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:24
Het goede nieuws is dat die Steam Link in ieder geval wel WiFi op ac ondersteunt. Hij wil voor 1080p kennelijk een stream van 30mbps opzetten, inclusief signaal van input devices.

Ik denk dat de werkbaarheid inderdaad erg afhangt van je netwerk en de al bestaande lag van de TV. Ik gok met bedraade verbinding en tv met gemeten input lag tussen 6 en 14ms wel een werkbare situatie over te houden, maar aangezien het ding nog niet uit is blijft het een beetje gissen.

Ik ga voor die tijd nog even via Intel's Wireless Display proberen (gewoon met ingebouwde WiFi van TV), maar mijn ervaring daarmee hint erop dat het voor gamen niet zo lekker is (lag die ik na half uurtje fullHD video stream in seconden kan tellen, niet meer in milliseconden). Misschien met betere router minder lag - dat moet ik nog testen. Die Steam Link is in ieder geval wel een vrij betaalbare oplossing, in vergelijking met de business KVM oplossingen... En als het niet bevalt krijgen ze 'm gewoon weer terug; zo zijn we dan ook wel weer.

Verwijderd

Is het mogelijk om een paar kabels te trekken? Dan zou ik de PC beneden laten staan, en een HDMI / DVI + USB + LAN naar boven trekken.

Maar je kan ook Targus desktop gebruiken, die doet het hele KVM (Keyboard Video Mouse) + LAN + audio via één USB (3.0) kabeltje. Dus dan kan je een tweede monitor boven zetten en deze met de Targus verbinden die dan met een USB kabel naar beneden met de PC verbonden is.

http://targus.com/us/univ...-docking-station-acp70usz

Nadeel: Om te gaan werken, moet je beneden de PC aanzetten.
Pagina: 1