Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:09
Modbreak:Deze posts zijn afgesplitst van het [Huawei Honor 7] Ervaringen en Discussie topic omdat het daar offtopic was. Hieronder volgt later nog een zeer gelikte topicstart :)

Ondanks de bloat en het moeten afwijken van een meer native android omgeving ook hier overwogen, samen met ondermeer OP2, MXP, N5X. Ben echter flink afgeknapt op de t.o.v. alles inclusief iphones wel ZEER hoge EU SAR-waarde van max 1.13 w/kg (hoofd), zoals pas sinds enkele dagen officieel bekend (pagina 9). Mijn emails aan vmall hierover in de weken ervoor, in een poging dit al te weten te komen, bleven trouwens onbeantwoord.. Om een idee te geven: dit is theoretisch equivalent aan gelijktijdig gebruik van ongeveer 4 OPO's of G3's (van ieder max 0.27-0.29 w/kg).

[ Voor 78% gewijzigd door janvanduschoten op 15-09-2015 21:22 ]

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
retspan schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 00:11:
Ondanks de bloat en het moeten afwijken van een meer native android omgeving ook hier overwogen, samen met ondermeer OP2, MXP, N5X. Ben echter flink afgeknapt op de t.o.v. alles inclusief iphones wel ZEER hoge EU SAR-waarde van max 1.13 w/kg (hoofd), zoals pas sinds enkele dagen officieel bekend (pagina 9). Mijn emails aan vmall hierover in de weken ervoor, in een poging dit al te weten te komen, bleven trouwens onbeantwoord.. Om een idee te geven: dit is theoretisch equivalent aan gelijktijdig gebruik van ongeveer 4 OPO's of G3's (van ieder max 0.27-0.29 w/kg).
Die van de Iphone 6 is inderdaad wel aardig hoog ja (1.58 en de plus 1.59 0,1 onder maximaal toegestaande) opzich valt max 1.13 wel mee vind ik.
Veel oldschool telefoons van vroeger hadden dit ook, of zelfs hoger.
Over 1.13 moet je niet van wakker liggen, stress is dodelijker.

• retspan
Cosmo_nl schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 07:53:
[...]

Die van de Iphone 6 is inderdaad wel aardig hoog ja (1.58 en de plus 1.59 0,1 onder maximaal toegestaande)
Je verwart de Amerikaanse rating (FCC, max 1.6 w/kg en gemeten over 1gr) met de Europese (CENELEC, max 2.0 w/kg en gemeten over 10 gram). De al flink hoge EU rating voor recente iphones ligt zo rond de 0.9-1.0 w/kg en de Honor 7 gaat hier dus ruimschoots overheen. De Honor 7 heeft volgens hun database zelfs (nog) geen FCC-certificatie voor legale verkoop vanuit de US-of-A..

Iets waar "old school telefoons" ooit 'last' van hadden hoeven we, met genoeg prima alternatieven, heden ten dage geen risico meer mee te lopen - progress is key - gezondheid zou vóór moeten gaan! ;)

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:26
retspan schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 11:15:
[...]

Je verwart de Amerikaanse rating (FCC, max 1.6 w/kg en gemeten over 1gr) met de Europese (CENELEC, max 2.0 w/kg en gemeten over 10 gram). De al flink hoge EU rating voor recente iphones ligt zo rond de 0.9-1.0 w/kg en de Honor 7 gaat hier dus ruimschoots overheen. De Honor 7 heeft volgens hun database zelfs (nog) geen FCC-certificatie voor legale verkoop vanuit de US-of-A..

Iets waar "old school telefoons" ooit 'last' van hadden hoeven we, met genoeg prima alternatieven, heden ten dage geen risico meer mee te lopen - progress is key - gezondheid zou vóór moeten gaan! ;)
Ik merk het meestal wel aan m'n hoofd wanneer ik bel, daarom gebruik ik bij langere gesprekken bijna altijd oortjes. Vind ik sowieso veel relaxter want dan hoef je je arm niet hoog te houden.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• Cosmo_nl
retspan schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 11:15:
[...]

Ja je hebt gelijk. Maar een hogere waarde wil niet meteen zeggen dat het schadelijker is.
Telefoons met een lage waarde moet harder zenden om een betere verbinding te maken dan een telefoon met een hogere waarde.
Telefoons met een hoge waarde maken beter en makkelijker verbinding, en hoeven minder krachtig te zenden dan toestellen met een lage waarde en dus eigenlijk minder schadelijk. De max word ook echt alleen behaald in de meest ideaale slechtste omgeving waar het toestel op max vermogen moet zenden.
Stress is dodelijker ;)

• retspan
Cosmo_nl schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 15:24:
[...]

Telefoons met een lage waarde moet harder zenden om een betere verbinding te maken dan een telefoon met een hogere waarde. Telefoons met een hoge waarde maken beter en makkelijker verbinding, en hoeven minder krachtig te zenden dan toestellen met een lage waarde en dus eigenlijk minder schadelijk. De max word ook echt alleen behaald in de meest ideaale slechtste omgeving waar het toestel op max vermogen moet zenden.
Stress is dodelijker ;)
Zo ken ik er nog wel een paar, telefoons met een lage maximum waarde kunnen niet 'harder zenden'. De waarden geven juist de straling bij maximum zendvermogen aan dus tenzij een bepaald model met lage waarden onvoldoende ontvangst zou geven, iets dat onderhevig is aan nog veel meer eigenschappen van het ontwerp in kwestie, dan is de keuze voor een toestel met lagere maximum waarde per definitie beter en veiliger dan die voor een toestel met hogere maximum waarden. Bij bijvoorbeeld de OPO of G3, de fabrikanten waarvan betere isolatie van rf en aanverwante straling hebben bereikt, heb ik nog geen trend van slechte ontvangst onder welke omstandigheden dan ook terug gelezen.

Nu ja, helemaal zelf weten, van de spreekwoordelijke kop in het zand stik je uiteindelijk natuurlijk ook..

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:26
Achja, van ademen ga je ook dood. We staan de godganse dag bloot aan allerlei straling, zowel uit de cosmos als man-made. Als je dat wilt reduceren dan moet je ergens gaan wonen waar minder straling is.
Maar als je wilt blijven bellen dan denk ik dat ongeacht welke telefoon je gebruikt de meeste reductie behaald wordt door de telefoon niet aan je oor te houden maar een koptelefoon te gebruiken of het ding op speaker te zetten. Zo'n Bluetooth ding in je oor lijkt me ook niet ideaal qua straling.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• retspan
Raakt voor mij kant noch wal, weet ajb dat bijna de helft van EU-lidstaten (r)etailers verplicht om deze informatie per model mede te delen bij alle vormen van verkoop en adverteren. Hieronder wel België en weer eens niet Nederland (historisch in de achterhoede bij de overheidserkenning van schadelijkheid van zowel tabak als asbest). Coolblue NL doet dan maar mee omdat het er bij Coolblue BE op moet staan (overigens zgn. "nog niet bekend"). Denk je nu werkelijk dat dit allemaal zonder reden is? Je kiest tussen modellen met nagenoeg dezelfde specs, waarom dit dan niet tenminste laten meewegen?

[ Voor 8% gewijzigd door retspan op 13-09-2015 01:17 ]

• Cosmo_nl
retspan schreef op zondag 13 september 2015 @ 01:13:
[...]

Raakt voor mij kant noch wal, weet ajb dat bijna de helft van EU-lidstaten (r)etailers verplicht om deze informatie per model mede te delen bij alle vormen van verkoop en adverteren. Hieronder wel België en weer eens niet Nederland (historisch in de achterhoede bij de overheidserkenning van schadelijkheid van zowel tabak als asbest). Coolblue NL doet dan maar mee omdat het er bij Coolblue BE op moet staan (overigens zgn. "nog niet bekend"). Denk je nu werkelijk dat dit allemaal zonder reden is? Je kiest tussen modellen met nagenoeg dezelfde specs, waarom dit dan niet tenminste laten meewegen?
Waardes zijn echt minimaal, en vaak staat er alleen op dat ze aan de eisen voldoen zonder waardes.
Als je echt zo bang bent voor de minimale absorptie van elektromagnetische straling van de telefoons moet je vooral niet in de buurt van een zendmast gaan wonen, je gsm weggooien dect telefoon uit zetten, geen babyfoon gebruiken niet gaan vliegen of in een trein zitten, krachtige wifi routers weg gooien en geen hybride en helemaal geen vol electrische aangedreven auto's gaan rijden.
En kluisenaar worden of met een psygiater gaan praten.
Overzichtje van auto's
2014 Toyota Prius V: 4.09 W/kg

2014 Chevrolet Volt: 4.11 W/kg

2014 Honda CR-Z: 4.23 W/kg

2014 Ford Fusion Energy: 5.36 W/kg

Volledig elektrische auto’s:

2014 Nissan Leaf: 9.41 W/kg

2014 Fiat 500e: 11.33 W/kg

2014 Tesla Model S: 15.69 W/kg
Overal is tegenwoordig straling,

Maarja back to topic mijn Honor 7 Grey is verzonden en word hopelijk maandag bezorgt :9

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ik vind een Toyota Prius aan mijn oor persoonlijk een stuk minder prettig dan een Honor 7.

Verwijderd

Momus schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:26:
Ik vind een Toyota Prius aan mijn oor persoonlijk een stuk minder prettig dan een Honor 7.
Ik leg graag mijn oor tegen een Tesla Model S, maar op voorwaarde dat ik hem mag houden 8)

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Cosmo_nl schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 15:24:
[...]

Ja je hebt gelijk. Maar een hogere waarde wil niet meteen zeggen dat het schadelijker is.
Telefoons met een lage waarde moet harder zenden om een betere verbinding te maken dan een telefoon met een hogere waarde.
Telefoons met een hoge waarde maken beter en makkelijker verbinding, en hoeven minder krachtig te zenden dan toestellen met een lage waarde en dus eigenlijk minder schadelijk. De max word ook echt alleen behaald in de meest ideaale slechtste omgeving waar het toestel op max vermogen moet zenden.
Stress is dodelijker ;)
Het is ook welke richting op wordt gezonden. Het Duitse blad 'connect' bepaalt een 'normierte connect-Strahlungsfaktor', bijvoorbeeld de BQ Aquaris X2 Pro scoort daabij vrij slecht, want de SAR-waarde is vrij hoog terwijl de zend&ontvangstgevoeligheid maar matig is (tenminste voor GSM&UMTS, LTE is OK). Ik ben best geïnteresseerd in die telefoon als vervanger voor mijn Nexus 5X, maar omdat die laatste het op zich nog doet, is de wat hoge SAR-waarde (en connect-factor), naast bijvoorbeeld het beperkte aantal LTE-kanalen een reden om nog te wachten. (ondanks dat de 5X gekend onbetrouwbaar is, mijn eerste is onder garantie vervangen, maar het is gewoon niet handig een telefoon te hebben waarvan bekend is dat een hoop exemplaren er vrij abrupt op jonge leeftijd mee stoppen)
Pagina: 1