Toon posts:

Comapq deskpro EP Mem problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi,

ik probeerde laats in een compaq deskpro ep een simmetje bij te steken van 256 pc133 non ecc maar hij telt wel het geheugen maar start niet meer op wie kan me vertellen hoe ik mijn mem kan upgraden

thankx

:r compaq deskpro ep pII 400 64mb bus 100 mhz

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:23

ChUcKiE

Dus........

Hmm, hiero totala geen probleem met de meest el cheapo dimmetjes op een Deskpro EN 733

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

De CPQ EP wil alleen maar 100 Mhz geheugen.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Op dinsdag 19 juni 2001 11:01 schreef Satyr het volgende:
De CPQ EP wil alleen maar 100 Mhz geheugen.
Hmmzz.. Ik heb wel ooit 133MHz geheugen in zowel een EP als een EN gezet wat gewoon werkte.

Sowieso trouwens wel vreemd, want 133MHz geheugen kan ook gewoon op 100 draaien!

Heb je de bios-settings gecontroleerd?

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Haal anders het standaard geheugen eruit en kijk of het met het nieuwe geheugen wel wil werken

En toen was m'n signature weg :(

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

compaq had gewoon eigen merk geheugen en iets anders eet ie niet ?

koelkasten heeft zelf een prosignia server en maakt niet uit wat voor ram je der in ramt hij vertikt het als er geen compaq logo op staat :(

Sommige mensen....

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Ik ken de Prosigna server niet maarre, moet daar dan geen ECC Geheugen in ?

En toen was m'n signature weg :(

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Tja, compaq heeft inderdaad zo z'n eigenaardigheden.. Ik heb zelf een deskpro XL 6150, waar een Pentium Pro 150 in zit.. Dit ding slikt alleen maar gebufferde edo dimm's.. (staat dus ook compaq op!)
En ik heb ook nog een deskpro XL 5100. Dit is gewoon een simpele Pentium 100, maar er moeten weer EDO simms in met parity.. Zonder telt hij wel, maar werkt niet.. Die Prosigna server heeft hetzelfde euvel.. simms met parity anders werkt het niet.. (hoeft dus niet perse compaq te zijn!!)

Met de nieuwere standaard desktop machines (de EN, ENS, EP etc) is het echter geen probleem om er non-compaq geheugen in te proppen.
Pagina: 1