Al enige maanden ben ik op zoek naar een nieuwe auto. Momenteel bezitten wij een Citroën C1 die we in 2010 nieuw gekocht hebben. Dit hebben we gedaan omdat we toen naar een nieuw huis opzoek waren en zo veel geld per maand bespaarden. Later inderdaad een nieuw huis gekocht (tijdje een dubbele hypotheek). In 2013 kregen we een kindje en dat ging eigenlijk ook nog verassend goed met de Citroen C1. Een Maxi-Cosi of kinderautostoel en een Joolz kinderwagen of wandelwagen. Maar nu komt er een binnekort een tweede. De Citroen C1 heeft inmiddels 90000 KM gelopen, want ik rijd er ook mee naar mijn werk, Mijn vriendin heeft dan geen auto, als zij de auto nodig heb, pak ik de trein. Echter met twee kinderen wordt de Citroen C1 te klein. Eerst dacht ik er over deze in te ruilen en een Honda Civic van bouwjaar 2013 te kopen, dit had ik ook bijna gedaan. Echter bedachten we ons toen dat het wel erg lastig is om de kinderen naar het kinderdagverblijf te brengen in de winter. Dit is 2 KM verderop en de baby kan eerst niet op de fiets zitten. Dus bedachten we ons de Citroen C1 toch maar te houden i.i.g. tot mei 2017. Het station is 8 KM hier vandaan en fietsen is ook niet altijd wat (met laptops etc.).
Er moet dus een tweede auto komen. Eerst was mijn budget € 15000,-, maar na wat bereken eventuele verbouweing, boeterente betaald voor hypotheek oversluiten en we willen een bepaalde buffer behouden is het budget nu € 10000,00 met envtueel uitloop naar € 11000,00, maar dan moeten er echt geen verassingen meer zijn.
Met mijn eerste budget was de volgende auto die mijn interesse had:
Audi A3 Sportback
Echter na veel inlezen en rondvragen toch wel geschrokken van de onderhoudskosten en relatief veel 'rare' mankementen.
Toen kwam ik op de Honda Civic, ik zocht naar een bouwjaar van boven 2012/2013. Dit is nu niet meer in budget. Want deze beginnen bij € 13000,- Ook de Mazda 3 is interessant, maar die is nog relatief duur.
Nu ben ik in overweging om een Honda Civic 1.8i uit 2008 op benzine te kopen met 125000 op de teller. Ook nog even aan een Ford Focus, Honda Accord (uiteindelijk ook buiten budget), zitten denken.
Ons doel is nu:
Ik blijf met de Citroën C1 rijden woon - werk.
De auto die we er bij kopen blijft thuis en is voor het comfort van mijn vriendin en de kinderen.
We willen de komende jaren waarschijnlijk meer met de auto op vakantie, geen caravan, dus een betrouwbare auto is wel een must.
Al veel testen gelezen, Consumentenbond auto etc.
Momenteel zit ik een beetje vast, maar wellicht kan iemand hier nog goede alternatieven aanraden, of mijn tunnelvisie enigszins kan veranderen.
Het liefst heb ik een auto van 2010 op benzine, relatief zuinig, weinig onderhoudskosten en goede betrouwbaarheid. Ik heb ook al een aantal imports bekeken maar er zijn wel heel veel Civic's en Focussen met 40000 t/m 60000 KM op de teller op nieuw kenteken geimporteerd. Als ik hier onderzoek over doe zie ik berichten dat 1/3 tot de helft een veranderde KM stand heeft.
Er moet dus een tweede auto komen. Eerst was mijn budget € 15000,-, maar na wat bereken eventuele verbouweing, boeterente betaald voor hypotheek oversluiten en we willen een bepaalde buffer behouden is het budget nu € 10000,00 met envtueel uitloop naar € 11000,00, maar dan moeten er echt geen verassingen meer zijn.
Met mijn eerste budget was de volgende auto die mijn interesse had:
Audi A3 Sportback
Echter na veel inlezen en rondvragen toch wel geschrokken van de onderhoudskosten en relatief veel 'rare' mankementen.
Toen kwam ik op de Honda Civic, ik zocht naar een bouwjaar van boven 2012/2013. Dit is nu niet meer in budget. Want deze beginnen bij € 13000,- Ook de Mazda 3 is interessant, maar die is nog relatief duur.
Nu ben ik in overweging om een Honda Civic 1.8i uit 2008 op benzine te kopen met 125000 op de teller. Ook nog even aan een Ford Focus, Honda Accord (uiteindelijk ook buiten budget), zitten denken.
Ons doel is nu:
Ik blijf met de Citroën C1 rijden woon - werk.
De auto die we er bij kopen blijft thuis en is voor het comfort van mijn vriendin en de kinderen.
We willen de komende jaren waarschijnlijk meer met de auto op vakantie, geen caravan, dus een betrouwbare auto is wel een must.
Al veel testen gelezen, Consumentenbond auto etc.
Momenteel zit ik een beetje vast, maar wellicht kan iemand hier nog goede alternatieven aanraden, of mijn tunnelvisie enigszins kan veranderen.
Het liefst heb ik een auto van 2010 op benzine, relatief zuinig, weinig onderhoudskosten en goede betrouwbaarheid. Ik heb ook al een aantal imports bekeken maar er zijn wel heel veel Civic's en Focussen met 40000 t/m 60000 KM op de teller op nieuw kenteken geimporteerd. Als ik hier onderzoek over doe zie ik berichten dat 1/3 tot de helft een veranderde KM stand heeft.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.