Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Keuze Nieuwe Auto

Pagina: 1
Acties:

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:06
Al enige maanden ben ik op zoek naar een nieuwe auto. Momenteel bezitten wij een Citroën C1 die we in 2010 nieuw gekocht hebben. Dit hebben we gedaan omdat we toen naar een nieuw huis opzoek waren en zo veel geld per maand bespaarden. Later inderdaad een nieuw huis gekocht (tijdje een dubbele hypotheek). In 2013 kregen we een kindje en dat ging eigenlijk ook nog verassend goed met de Citroen C1. Een Maxi-Cosi of kinderautostoel en een Joolz kinderwagen of wandelwagen. Maar nu komt er een binnekort een tweede. De Citroen C1 heeft inmiddels 90000 KM gelopen, want ik rijd er ook mee naar mijn werk, Mijn vriendin heeft dan geen auto, als zij de auto nodig heb, pak ik de trein. Echter met twee kinderen wordt de Citroen C1 te klein. Eerst dacht ik er over deze in te ruilen en een Honda Civic van bouwjaar 2013 te kopen, dit had ik ook bijna gedaan. Echter bedachten we ons toen dat het wel erg lastig is om de kinderen naar het kinderdagverblijf te brengen in de winter. Dit is 2 KM verderop en de baby kan eerst niet op de fiets zitten. Dus bedachten we ons de Citroen C1 toch maar te houden i.i.g. tot mei 2017. Het station is 8 KM hier vandaan en fietsen is ook niet altijd wat (met laptops etc.).

Er moet dus een tweede auto komen. Eerst was mijn budget € 15000,-, maar na wat bereken eventuele verbouweing, boeterente betaald voor hypotheek oversluiten en we willen een bepaalde buffer behouden is het budget nu € 10000,00 met envtueel uitloop naar € 11000,00, maar dan moeten er echt geen verassingen meer zijn.

Met mijn eerste budget was de volgende auto die mijn interesse had:
Audi A3 Sportback

Echter na veel inlezen en rondvragen toch wel geschrokken van de onderhoudskosten en relatief veel 'rare' mankementen.

Toen kwam ik op de Honda Civic, ik zocht naar een bouwjaar van boven 2012/2013. Dit is nu niet meer in budget. Want deze beginnen bij € 13000,- Ook de Mazda 3 is interessant, maar die is nog relatief duur.

Nu ben ik in overweging om een Honda Civic 1.8i uit 2008 op benzine te kopen met 125000 op de teller. Ook nog even aan een Ford Focus, Honda Accord (uiteindelijk ook buiten budget), zitten denken.

Ons doel is nu:
Ik blijf met de Citroën C1 rijden woon - werk.
De auto die we er bij kopen blijft thuis en is voor het comfort van mijn vriendin en de kinderen.
We willen de komende jaren waarschijnlijk meer met de auto op vakantie, geen caravan, dus een betrouwbare auto is wel een must.

Al veel testen gelezen, Consumentenbond auto etc.

Momenteel zit ik een beetje vast, maar wellicht kan iemand hier nog goede alternatieven aanraden, of mijn tunnelvisie enigszins kan veranderen.

Het liefst heb ik een auto van 2010 op benzine, relatief zuinig, weinig onderhoudskosten en goede betrouwbaarheid. Ik heb ook al een aantal imports bekeken maar er zijn wel heel veel Civic's en Focussen met 40000 t/m 60000 KM op de teller op nieuw kenteken geimporteerd. Als ik hier onderzoek over doe zie ik berichten dat 1/3 tot de helft een veranderde KM stand heeft.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
De Mazda 3 heeft een roest probleem, dat wil je niet.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:05
Focus station lijkt me een goede keus. Een kopen met NAP (km garantie) en je kan weer even vooruit.

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:13

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

De Citroen C1 bevalt dus nog goed. En de hoofdzaak om een extra auto te nemen is dus vooral vanwege het vervoer. en als bonus wil je ermee op vakantie met z'n vieren.
Nu weet ik een aantal dingen niet. Maar met de auto op vakantie, is dit dan naar hotel/vakantie huisje. Of zijn er plannen om eigen tenten mee te nemen. Dit in verband met de ruimte die je in de kofferbak wilt hebben.

Hoef je geen tenten/caravan mee te nemen, dan kan je nog kijken in het B-segment (nieuw): Dan hebben we het over een formaat, Corsa, Clio, Fiesta, Polo. Deze auto's zitten goed comfortable als je 1x per jaar een lange reis wilt maken. en met goed inpakken is er ruimte genoeg voor 4 personen op vakantie. (al is dat natuurlijk persoonlijk).
Ik heb geen reservewiel in mijn corsa waardoor ik extra bagage ruimte heb.

Een leuk voorbeeld is bijvoorbeeld: http://www.dacia.nl/modellen/sandero/ 11.000 euro.
Voordeel van nieuw is natuurlijk dat alles weer nieuw is en je dus niet over 5K kilometer alweer nieuwe bandjes eronder moet gooien. (minder risico).

Mocht je toch echt voor een C-segmenter gaan dan is bijvoorbeeld de clio estate een leuke verrassing:
http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr (voorbeeldje).

De auto's waar jij het over hebt, daar heb ik weinig ervaring mee.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:41
ik wil niet veel zeggen, maar ik heb ook een corsa d gehad... en als je met 4 man op vakantie gaat is wel krap. (vind ik persoonlijk)

[ Voor 9% gewijzigd door Aggressor op 13-09-2015 16:49 ]

• Jumpman
Smuggler schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:00:
De Citroen C1 bevalt dus nog goed. En de hoofdzaak om een extra auto te nemen is dus vooral vanwege het vervoer. en als bonus wil je ermee op vakantie met z'n vieren.
Nu weet ik een aantal dingen niet. Maar met de auto op vakantie, is dit dan naar hotel/vakantie huisje. Of zijn er plannen om eigen tenten mee te nemen. Dit in verband met de ruimte die je in de kofferbak wilt hebben.

Hoef je geen tenten/caravan mee te nemen, dan kan je nog kijken in het B-segment (nieuw): Dan hebben we het over een formaat, Corsa, Clio, Fiesta, Polo. Deze auto's zitten goed comfortable als je 1x per jaar een lange reis wilt maken. en met goed inpakken is er ruimte genoeg voor 4 personen op vakantie. (al is dat natuurlijk persoonlijk).
Ik heb geen reservewiel in mijn corsa waardoor ik extra bagage ruimte heb.

Een leuk voorbeeld is bijvoorbeeld: http://www.dacia.nl/modellen/sandero/ 11.000 euro.
Voordeel van nieuw is natuurlijk dat alles weer nieuw is en je dus niet over 5K kilometer alweer nieuwe bandjes eronder moet gooien. (minder risico).

Mocht je toch echt voor een C-segmenter gaan dan is bijvoorbeeld de clio estate een leuke verrassing:
http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr (voorbeeldje).

De auto's waar jij het over hebt, daar heb ik weinig ervaring mee.
Vakantie wordt waarschijnlijk in een huisje in Zuid Frankrijk, Italië of Spanje. De auto's die jij noemt hebt ik bekekeken en zijn toch wel behoorlijk klein. De Clio zou nog kunnen.

Je zit in het begin met een kinderwagen en een buggy. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 13-09-2015 17:49 ]

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
weet niet hoeveel km's er worden gereden, maar al is het niet moeders mooiste.
is dit misschien een optie?

http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

kan je ook direct op vakantie.

[ Voor 25% gewijzigd door Powrskin op 13-09-2015 18:20 ]

Nukezone FTW

• Jumpman
Powrskin schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:18:
weet niet hoeveel km's er worden gereden, maar al is het niet moeders mooiste.
is dit misschien een optie?

kan je ook direct op vakantie.
Toyota Prius is inderdaad ook nog een optie, bedankt.

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
2km lopen naar het kinderdagverblijf? Dat kan toch prima? Serieus dat ga je met de auto doen?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• Jumpman
raydekok schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:18:
2km lopen naar het kinderdagverblijf? Dat kan toch prima? Serieus dat ga je met de auto doen?
Daarna gaat ze door naar haar werk. Maar dan nog, 2km heen met brengen en 2 km terug met brengen met een kind van 2 en een baby in de winter, ik kan me voor stellen dat dit de komende 6 maanden geen pretje is. een baby kan tot zes maanden ook niet zitten (is heel slecht om het toch te doen).
wd200 schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:58:
Focus station lijkt me een goede keus. Een kopen met NAP (km garantie) en je kan weer even vooruit.
Deze zijn nog best prijzig. En een benzine met meer dan 170000 KM is ook niet echt wat lijkt mij.

[ Voor 23% gewijzigd door Jumpman op 13-09-2015 19:39 ]

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:15
Op vakantie met zo'n dacia met 0.9 liter 3 cilinder, topsnelheid 162 km/h... Volgens mij is dat echt niet fijn rijden in Duitsland bv. Ik gok dat ie namelijk bij 130 a 140 km/h behoorlijk lawaaierig begint te worden.

Ik hoor trouwens ook goede verhalen over de eerste generatie prius, dat ie zo goed als onderhoudsvrij zou zijn en tevens zuinig en betrouwbaar. Weet alleen niet of dat gaat passen in het budget. Anders misschien een leuke volvo c30?

Verwijderd

Trishul schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:44:
Op vakantie met zo'n dacia met 0.9 liter 3 cilinder, topsnelheid 162 km/h... Volgens mij is dat echt niet fijn rijden in Duitsland bv. Ik gok dat ie namelijk bij 130 a 140 km/h behoorlijk lawaaierig begint te worden.

Ik hoor trouwens ook goede verhalen over de eerste generatie prius, dat ie zo goed als onderhoudsvrij zou zijn en tevens zuinig en betrouwbaar. Weet alleen niet of dat gaat passen in het budget. Anders misschien een leuke volvo c30?
Zelfs in Duitsland mag je gewoon 120 rijden op de snelweg en een C30 is denk ik het laatste waar je op zit te wachten met twee kleine kinderen+alle toebehoren

• Jumpman
Hmmm, ik blijf toch een beetje hangen bij:
Honda Civic
Honda Insight
Toyota Prius

De Honda Civic is een 1.8 dit is met een volle auto in de bergen wel weer lekker, maar om nu een auto alleen voor de vakantie te kopen is ook al zo wat. ;)

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:49
5 deurs Citroën C4 (eerste generatie of tweede?) of misschien een C4 Picasso van een ouder model.

Persoonlijk vind ik het altijd leuker dat wanneer je meerdere auto's hebt, dat je ze allebei van hetzelfde merk hebt. Hoeft natuurlijk niet, maar is mijn persoonlijke voorkeur :)

• Jumpman
FastFred schreef op zondag 13 september 2015 @ 21:56:
5 deurs Citroën C4 (eerste generatie of tweede?) of misschien een C4 Picasso van een ouder model.

Persoonlijk vind ik het altijd leuker dat wanneer je meerdere auto's hebt, dat je ze allebei van hetzelfde merk hebt. Hoeft natuurlijk niet, maar is mijn persoonlijke voorkeur :)
De Citroën C1 heb ik omdat hier een Toyota motor in zit. :) Toen ik deze kocht vond had deze de meeste opties en de mooiste gril van de (Aygo, 107 en C1).

• FastFred
Is en blijft een Citroën voor Jan met de pet, ook al is het van onder allemaal Toyota

• Jumpman
FastFred schreef op zondag 13 september 2015 @ 22:02:
Is en blijft een Citroën voor Jan met de pet, ook al is het van onder allemaal Toyota
Klopt. :) Maar ik bedoel er mee dat de Toyota motor, veel betrouwbaarder is als een Citroën motor.

Verwijderd

Het is niet handig om een snelle (sterke) auto te kopen omdat je max 1 keer per jaar door de bergen wil cruisen. Die kun je namelijk ook gewoon huren.

Wil je betrouwbaar, zuinig rijden (qua brandstof / onderhoud) dan kies je juist een wat eenvoudigere auto. Om dan meteen Dacia te nemen hoeft ook niet, maar er zit heel veel nog tussen heel sober en heel sportief (Audi, Honda). Bijvoorbeeld Kia, de nieuwe Rio zit lekker ruim en is best betaalbaar.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 11:30
Obelink schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:46:
De Mazda 3 heeft een roest probleem, dat wil je niet.
Ligt er maar net aan hoe ermee is omgesprongen en of er goed onderhoud is gepleegd. Mijn Mazda 6 uit 2006 heeft er echter geen last van omdat hij goed is behandeld ertegen. En qua betrouwbaarheid zit het bij Mazda zeker wel snor. Ok, ik heb mijn 6 ook pas 2 weken dus hij moet zich nog wel bewijzen :)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Jumpman schreef op zondag 13 september 2015 @ 23:26:
[...]

Klopt. :) Maar ik bedoel er mee dat de Toyota motor, veel betrouwbaarder is als een Citroën motor.
Juist PSA (citroen/peugeot) is juist een vrij goede motorbouwer (hoewel ze met de 1.6jes wat problemen hebben gehad vooral in het begin, gevoelig voor slecht onderhoud). Toyota heeft bijvoorbeeld ook best slechte motoren gemaakt. 1.8vtti olieboten bijvoorbeeld. Of de 2.2diesels :X

Dus ja daar zou ik niet op af gaan als ik jou was..

Want als je harder rijd hoor je vooral de motor en niet windgeruis enzo.. En dat maakt ook echt uit, met ene 0.9 turbotje is de wind altijd veel luider dan met een groter motorblok in de zelfde auto..

Verder vielen er elk jaar 100den doden op de Autobahn vanwege te langzame auto's, vroeger zeker, toen veel autos amper harder dan 130 gingen.. Toen stierven er elke zomer 1000den mensen door langzame auto's in Duitsland.

Natuurlijk is meer vermogen lekkerder maar om voor die 2x heen en terug van en naar vakantie een andere auto te kopen tja.. Of dat wel heel efficiënt is is een andere vraag. Gewoon terug schakelen en gas geven.

[ Voor 54% gewijzigd door GoldenSample op 14-09-2015 00:52 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ŝkoda Fabia of Octavia niet wat?
Net wat goedkoper dan een Volkswagen en voor 10k heb je een hele degelijke luxe auto, vergeet niet dat je jaarlijks onderhoud houdt met een auto!
Met een station zoals dit heb je zat ruimte voor zowel de kids als de vakantie.

Misschien een Citroën C3/4 Picasso?
Hyundai i30?
Peugeot 207 of 308?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:45

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik hoor trouwens ook goede verhalen over de eerste generatie prius, dat ie zo goed als onderhoudsvrij zou zijn en tevens zuinig en betrouwbaar.
Eerste generatie? Je weet blijkbaar niet welke dat is. De tweede generatie is de eerste die in Nederland veel rond reed en heeft de 1.5 liter motor. De derde generatie is het huidige model met een 1.8 motor, dus wat meer pk's. En die is best te vinden voor € 11.000. Daarbij is het een comfortabele, ruime en zuinig auto, en Toyota dus vrijwel onderhoudsvrij ;)

Ik denk dat als je voor lage kosten gaat dit de ruimste auto is die je kunt vinden.

Signatures zijn voor boomers.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-11 09:02
Met 2 kleine kinderen zou ik toch op z'n minst voor een station of MPV gaan. Ik spreek uit ervaring.

Ik rijd zelf in een VAG-auto (Skoda Octavia) heb me zoals velen behoorlijk vergist in de kosten. Toch al flink wat dingen mee gehad, waaronder een paar hele dure (2 massa vliegwiel, aircopomp, cuppende achterbanden).

Ik zou eens kijken naar en Renault Megane station. Die komen en masse uit de lease en zijn gewoon prima, en er past veel in. Enige punt is dat ze niet erg zuinig zijn (althans de benzines niet), maar als je niet heel veel rijdt is dat niet zo'n groot probleem.

http://www.gaspedaal.nl/R...agon&brnst=Benzine&srt=km

[ Voor 90% gewijzigd door havana op 14-09-2015 09:00 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11 13:13
Waarom geen leuke Seat Leon?

http://ww3.autoscout24.nl/classified/272554765?asrc=st|as

Er staan veel op met de 1.2 TSI motor van VW. Het zal waarschijnlijk dezelfde rampen motor zijn als de Golf VI dus daar zou ik maar uit de buurt blijven. Die in de link heeft een 1.6.

Collega van mij heeft 3 kinderen en ze gaan in een VW Golf overal naartoe op vakantie. Die heeft alleen geen écht kleine kinderen meer.

• FastFred
Jumpman schreef op zondag 13 september 2015 @ 23:26:
[...]

8)7 _O-

:F

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 07:09
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2015 @ 23:28:
Het is niet handig om een snelle (sterke) auto te kopen omdat je max 1 keer per jaar door de bergen wil cruisen. Die kun je namelijk ook gewoon huren.
Dat doet helemaal niemand...Niet bepaald een handig advies. Dan moet je minimaal 500 per week aftikken omdat je een paar pk meer wilt hebben en dan rij je waarschijnlijk ook pas in een ibiza-achtige. Ga je 3 of 4 weken op vakantie ben je minimaal 1500 verder om een auto te huren |:( . Doe dat eens 3 jaar. Kun je beter een paar euro investeren in een fatsoenlijk bemeten auto.
Heb je daarnaast ook nog eens elke dag plezier van! En een ruimte auto komt vaker handig uit als alleen inde vakantie :+ Elke dag in onder bemeten auto rond rijden is geen pretje.
k heb ook al een aantal imports bekeken maar er zijn wel heel veel Civic's en Focussen met 40000 t/m 60000 KM op de teller op nieuw kenteken geimporteerd. Als ik hier onderzoek over doe zie ik berichten dat 1/3 tot de helft een veranderde KM stand heeft.
Importeren kan goed, kijk alleen goed welk merk. Als je bijv een mini of bmw hier naar toe haalt en je gaat even met chassisnummer bij een dealer naar binnen kunnen ze exact zien wat er ooit met die auto gebeurd is. Ook al is dat in Spanje of weet ik waar geweest. Dan kun je zelf hieruit wel afleiden of de KM stand correct is. In Duitsland staan veel ex huurauto's uit mediterraanse landen. Prijzen zijn gunstig, garantie zou ik vergeten. Informeer even bij het merk of er in NL nog iets geldig is.Maar goed dan moet je wel zin hebben om je hier helemaal in te verdiepen. De Leon zoals hierboven genoemd is een auto die bijv veel te krijgen is voor relatief weinig geld.

[ Voor 16% gewijzigd door thefox154 op 14-09-2015 08:59 ]

• havana
Maar ook een Leon is VAG dus maak niet de denkfout dat dit degelijk is. VAG is echt niet te vergelijken met Kia, Toyota of Honda.

TSI motoren sowieso met een hele grote boog omheen lopen, maar dat was hierboven al gemeld. Alhoewel MPI en FSI motoren nu ook niet heel best bekend staan, en zeker niet op het gebied van verbruik...

[ Voor 44% gewijzigd door havana op 14-09-2015 09:01 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11 13:13
havana schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:59:
Maar ook een Leon is VAG dus maak niet de denkfout dat dit degelijk is. VAG is echt niet te vergelijken met Kia, Toyota of Honda.

TSI motoren sowieso met een hele grote boog omheen lopen, maar dat was hierboven al gemeld. Alhoewel MPI en FSI motoren nu ook niet heel best bekend staan, en zeker niet op het gebied van verbruik...
Ik heb een hele tijd met een Seat Ibiza 1.9TDI gereden. Nooit problemen mee gehad.

Daarvoor een Golf 4 1.4 16V ook nooit problemen mee. Ik denk dat die nieuwere motoren gewoon een probleem zijn. Zo'n 1.6je kan volgens mij best wel lang mee. Is nog en mooi groot blok met weinig poespas.

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-11 14:46
Proqzor schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:45:
Waarom geen leuke Seat Leon?

http://ww3.autoscout24.nl/classified/272554765?asrc=st|as

Er staan veel op met de 1.2 TSI motor van VW. Het zal waarschijnlijk dezelfde rampen motor zijn als de Golf VI dus daar zou ik maar uit de buurt blijven. Die in de link heeft een 1.6.

Collega van mij heeft 3 kinderen en ze gaan in een VW Golf overal naartoe op vakantie. Die heeft alleen geen écht kleine kinderen meer.
Leon 1.2 TSI is prima als deze gewoon de coulance reparaties heeft gehad (turbo modificatie, slechte ketting vervangen). Als je daarop checkt is er weinig aan de hand. Verder is de motor redelijk stil en potent.

Verwijderd

thefox154 schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:56:
[...]

Dat doet helemaal niemand...Niet bepaald een handig advies. Dan moet je minimaal 500 per week aftikken omdat je een paar pk meer wilt hebben en dan rij je waarschijnlijk ook pas in een ibiza-achtige. Ga je 3 of 4 weken op vakantie ben je minimaal 1500 verder om een auto te huren |:( . Doe dat eens 3 jaar. Kun je beter een paar euro investeren in een fatsoenlijk bemeten auto.
Heb je daarnaast ook nog eens elke dag plezier van! En een ruimte auto komt vaker handig uit als alleen inde vakantie :+ Elke dag in onder bemeten auto rond rijden is geen pretje.

[...]

Importeren kan goed, kijk alleen goed welk merk. Als je bijv een mini of bmw hier naar toe haalt en je gaat even met chassisnummer bij een dealer naar binnen kunnen ze exact zien wat er ooit met die auto gebeurd is. Ook al is dat in Spanje of weet ik waar geweest. Dan kun je zelf hieruit wel afleiden of de KM stand correct is. In Duitsland staan veel ex huurauto's uit mediterraanse landen. Prijzen zijn gunstig, garantie zou ik vergeten. Informeer even bij het merk of er in NL nog iets geldig is.Maar goed dan moet je wel zin hebben om je hier helemaal in te verdiepen. De Leon zoals hierboven genoemd is een auto die bijv veel te krijgen is voor relatief weinig geld.
1500 euro vind ik ook te veel geld, maar ik check net een paar sites (europcar), daar kun je bijv. voor 3 weken een VW golf stw huren voor 37,50 per dag. Dat is zeker te overzien.

• thefox154
  • Laatst online: 17-11 07:09
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:43:
[...]

1500 euro vind ik ook te veel geld, maar ik check net een paar sites (europcar), daar kun je bijv. voor 3 weken een VW golf stw huren voor 37,50 per dag. Dat is zeker te overzien.
Dat valt me inderdaad nog mee. Klikte daarstraks snel voor 3 weken een Octavia aan bij Avis.
Komt er nog een dit je en datje bij voor het eigen risico en ze vragen voor 3 weken aan het einde van het jaar gewoon 1380 euro, alsof het niets is }:O Voor het gemak ging ik er maar even vanuit dat in de zomermaanden er nog meer gerekend wordt aangezien dat toch wel de populaire vakantiemaanden zijn.

Enige nadeel is dat er hier afgeraden wordt met een instap modelletje met het gezin de bergen in te gaan, en de huurautos voornamelijk de fiscaal aantrekkelijke instapmotoren hebben :+
Offff overdrijven we misschien met zijn allen een klein beetje en kun je met 100PK ook prima naar Oostenrijk of Frankrijk en lekker rond toeren....

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:56

RvL

Ja hoor, dat kan zeker.

Het is echt een trend van de laatste jaren dat je enorm gemotoriseerde auto's moet hebben om 'erbij' te horen. Vroeger, en dan heb ik het over nog geen 25 jaar geleden, hadden D-segmenters zoals de Sierra en de Passat vaak niet eens het vermogen wat er tegenwoordig in een B-segmenter ligt. Nu zijn auto's ook wel een stukje zwaarder geworden maar waar je vroeger met een 0-100km/u van 12 seconde een rappe auto had, wordt dat nu gezien als een traag hok.

En vroeger kwamen mijn ouders ook de berg op met een Sierra 1.6 met 75 hele pk's, zelfs met caravan er achter. Maar ook daarvoor geldt als je tegenwoordig niet met 90+km/u je caravan de berg op sleurt, ben je 'ondergemotoriseerd'.

On topic:
Zelf goede ervaringen met de Renault Megane III. Weliswaar in de diesel, maar de keren dat ik een benzine mee heb gekregen viel dat ook zeker niet tegen!

[ Voor 10% gewijzigd door RvL op 14-09-2015 13:41 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Jumpman
Iedereen bedankt voor zijn visie!

Na alles te hebben overwogen en uitgezocht. Ga ik toch voor een Honda Civic 1.8 van 2008 t/m 2011.

Redenen:
  • Betrouwbaar;
  • Onderhoudskosten;
  • Meer bagageruimte dan bijvoorbeeld een Audi A3 (370 liter Vs. 485 liter) en dat in een hatchback (bron: Autoweek);
  • Leuke rijdersauto (1.8i 140 PK);
  • Voor 1.8 behoorlijk zuinig: 1 op 14,5KM gecombineerd (bron: Autoweek);
  • Compleet (Navi, Bluetooth, Parkeersensoren, Regensensor);
  • De 2008 heeft alle verbeteringen t.o.v. het vorige zelfde model (bijvoorbeeld geen weer in de achterlampen).
Je vindt hem mooi of niet (stock photo):
Afbeeldingslocatie: http://img.auto.cz/news/img/galleries/2005-31/hoci20_42edc3c39010a.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 14-09-2015 21:31 ]

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:56

RvL

Ik weet niet waar je het verbruik van 1 op 14,5 vandaan haalt, maar het praktijkverbruik op verschillende sites, ook Autoweek, schommelt zo rond de 1 op 12,5. Dat scheelt nogal natuurlijk en is wellicht iets om rekening mee te houden tijdens het maken van berekeningen.

Overigens vind ik 'm wel mooi ;)

[ Voor 31% gewijzigd door RvL op 14-09-2015 16:21 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Verwijderd

En ik neem aan dat voor de 5deurs variant gaat, want dat is met kinderen super handig.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:23:
En ik neem aan dat voor de 5deurs variant gaat, want dat is met kinderen super handig.
Handgrepen zijn weggewerkt in de c-stijl, net als bij bijvoorbeeld de Seat Leon van 2006 - 20xx.

www.google.nl

Verwijderd

Rijdt 1 op 12.8 gemiddeld, aldus Spritmonitor.de.

• FireAge
  • Laatst online: 20-11 09:06
Geen verstand van auto's, maar voor je babyvervoerprobleem:

http://www.steco.nl/nl/on...0fiets/Baby-Mee-Bike1/24/

Werkt prima en voor 25 euro van marktplaats te halen :-)
Ik drop zelf de baby op weg naar mijn werk met de maxi-cosi af, en vriendin haalt hem op uit haar werk op de fiets.

Verwijderd

Lol dat is verreweg de goedkoopste oplossing. Zet deze op een goede (elektrische) fiets en waarschijnlijk ook nog wel comfortabel dan. (Bij regen moet je dan nog wat verzinnen.)

• Jumpman
FireAge schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:40:

Ik drop zelf de baby op weg naar mijn werk met de maxi-cosi af, en vriendin haalt hem op uit haar werk op de fiets.
Mijn dochter van twee zit al achterop, die is te groot voor voorop. Anders zou dit voor de lente zeker wat zijn.

• havana
Ik vervoerde m'n kind van een paar maanden gewoon in de draagzak op de fiets. Dat zal vast niet mogen van de veiligheidsfreaks, maar het werkt prima en is 10x sneller dan met de auto.

Zodra ze kon zitten in een Bobike voorop. Dat was bij een maand of 6-7 geloof ik.

Zo'n Civic lijkt me een prima keuze overigens. Honda is meestal weinig mis mee....

[ Voor 31% gewijzigd door havana op 14-09-2015 19:22 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 11:30
FireAge schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:40:

Eens! Die dingen scoor je heel makkelijk op MP omdat je er maar een paar maanden profijt van hebt. Daarna schuif je hem weer door op MP en maak je de volgende gelukkig :)
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:49:
Lol dat is verreweg de goedkoopste oplossing. Zet deze op een goede (elektrische) fiets en waarschijnlijk ook nog wel comfortabel dan. (Bij regen moet je dan nog wat verzinnen.)
Met een e-bike is het ideaal. Spreek uit ervaring. Maar we gaan offtopic....

Mooie auto! Honda heeft altijd wel iets, geen 1 in een dozijn auto maar lekker eigenzinnig. Daarnaast ook zeer betrouwbaar! Je kunt beter een auto hebben die wat meer slurpt en betrouwbaar is als een zuinige auto die allerlei kwaaltjes heeft.

Veel plezier met de nieuwe aanwinst!

[ Voor 35% gewijzigd door Vlassie1980 op 14-09-2015 19:44 ]

• Jumpman
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:26:
Rijdt 1 op 12.8 gemiddeld, aldus Spritmonitor.de.
Waar zie je dat over alle Honda Civic 1.8 Sport's?

Ik zie ook veel van deze: http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/617405.html.

Nu maakt het niet zo heel veel uit, er zal weinig mee gereden worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 14-09-2015 23:38 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:45

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

zo
En dan is het 1:12,9 gemiddeld.

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1