Probleem met overclocken PSU probleem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickU09
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-09 13:24
Beste tweakers,

Na een beetje spelen met instellingen en benchmarken in GTA5 ben ik erachter gekomen dat de game stukken beter draait als ik mijn CPU terugklok naar standaart.

Het verschil is redelijk groot.

Niet overclocked (3,4Ghz):
Pass 4, 15.092592, 73.628380, 50.803215

Wel overclocked (4,0Ghz):
Pass 4, 13.008874, 72.126411, 37.230629

Wat kan het probleem zijn?
Mijn videokaart is verandert van een GTX670 naar een GTX970, echter zou de GTX970 een tikje zuiniger moeten zijn.

Ik dacht misschien dat de voeding niet in orde is? Spanningen die inzakken of iets dergelijks met de overclock. Volgens powersupplycalculator.net zou ik voldoende hebben aan 442W

Mijn systeem:
PSU: Corsair CX500
GPU: EVGA GTX970 2.0
CPU: 3570K
Mobo: GA-Z77X-UD5H
Ram: Corsair Vengeance 8 GB DDR3-1600 Kit (2x4)
Corsair Vengeance4 GB DDR3-1600 Ki (2x2)

Koeling, custom water.
-EKWB Supremacy
-D5 pomp en res
-3x 120MM rad

2 Intake fans, 4 outtake

Ik hoor graag wat jullie er van denken.

Groet,Rick

[ Voor 21% gewijzigd door RickU09 op 13-09-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Wat dacht je van een CPU die te heet wordt door de overclock: throttelen. Er mist flink wat informatie. Wat is je complete setup (exacte onderdelen).

Laat even de temperaturen van je cpu en gpu zien onder load. Probeer een paar stabiliteitstesten te draaien, voor zowel je gpu als je cpu. Het kan zijn dat je overclock niet stabiel is.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickU09
Koninkje schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:04:
Wat dacht je van een CPU die te heet wordt door de overclock: throttelen. Er mist flink wat informatie. Wat is je complete setup (exacte onderdelen).

Laat even de temperaturen van je cpu en gpu zien onder load. Probeer een paar stabiliteitstesten te draaien, voor zowel je gpu als je cpu. Het kan zijn dat je overclock niet stabiel is.
Dankje voor je snelle reactie. Throttling kan niet aan de orde zijn i.v.m. een custom loop.

Ik heb het volgende gedaan, de bios van mijn moederbord geupdate van F14 naar F15q.
Heb even vlug een overclock naar 3.8Ghz erin gezet en erachter gekomen dat een vervelende bug is verdwenen. Namelijk dat die altijd de clocks van Intel Turbo boost neemt ook als deze disabled is 8)7
Vervolgens even prime 95 laten lopen. (Zie sreenshot) tot dusver alles goed.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/29qnmo2.png

Echter na het draaien van de benchmark in GTA nog steeds slechtere resultaten.
De gpu is niet overclocked.

[ Voor 8% gewijzigd door RickU09 op 13-09-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinKuijp
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-08 19:37
draai ook een cinebenchmark. keertje met stock clocks speeds en eentje met OC settings. eentje met single treath en eentje met mutli treath. kijk wat er uit komt.

Meow, meow I'm a cow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickU09
Er schijnt een probleem te zijn met GTA en Nvidia als Vsync enabled is.

Zie onder andere deze sites:
http://www.tomshardware.c...2622587/gta-fps-drop.html
http://linustechtips.com/...a5-frame-rate-lock-30fps/

Dus als het spel hakelig aanvoelt Vsync uit en weer aan zetten.....
Apparte bug, fraps heeft dit bevestigd.

Maar waarom ik deze problemen met optimized defaults niet had????? Geen idee....

Cinebench scores zijn op 4,2Ghz beter dan met 3,4Ghz(Stock)
Helaas is mijn CPU geen juweeltje, heeft al 1.3V nodig voor 4,2-4,3Ghz...

Mag dus op slot =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:07
Tja de voeding is niet 100% en al helemaal niet met zo'n duur systeem. Ligt er aan hoelang je de voeding hebt maar dat veroorzaakt dit probleem niet. Ik ben echt geen fan van overclocken en al helemaal niet op de CPU want games gaan er in mijn geval alleen maar slechter op draaien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinKuijp
Demian Brunt schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:10:
Tja de voeding is niet 100% en al helemaal niet met zo'n duur systeem. Ligt er aan hoelang je de voeding hebt maar dat veroorzaakt dit probleem niet. Ik ben echt geen fan van overclocken en al helemaal niet op de CPU want games gaan er in mijn geval alleen maar slechter op draaien
het overclocken van je cpu levert in de meeste gevalen wel een prestatie winst op in games. vooral als je een te krachtige gpu hebt voor je cpu waardoor hij niet 100% gebruikt kan worden.

maar er zijn altijd gevallen dat games raar reageren op overclockes. K had bij GTAV ook geen prestatie winst of ik nu op 4 GHz draaide of 4.4GHZ ( FX 8350)

maar in bf4 had ik wel degelijk een verschil en dat was best ook wel merkbaar.

verder is je gpu overclocken altijd zichtbaar ( meer meetbaar dan zichtbaar) :)

Meow, meow I'm a cow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:07
RobinKuijp schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:43:
[...]

het overclocken van je cpu levert in de meeste gevalen wel een prestatie winst op in games. vooral als je een te krachtige gpu hebt voor je cpu waardoor hij niet 100% gebruikt kan worden.

maar er zijn altijd gevallen dat games raar reageren op overclockes. K had bij GTAV ook geen prestatie winst of ik nu op 4 GHz draaide of 4.4GHZ ( FX 8350)

maar in bf4 had ik wel degelijk een verschil en dat was best ook wel merkbaar.

verder is je gpu overclocken altijd zichtbaar ( meer meetbaar dan zichtbaar) :)
Klopt zeker op de GPU is dit merkbaar vind het hele game support gedoe wel heel krom hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinKuijp
Demian Brunt schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:24:
[...]

Klopt zeker op de GPU is dit merkbaar vind het hele game support gedoe wel heel krom hoor!
tja k snap t ook niet echt want als k cinebench ga draaien is t wel gwn hoger op multi en single treath 8)7 8)7 8)7

Meow, meow I'm a cow

Pagina: 1