Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-07 17:01
Hoi,

Ik wil twee (noctua) fans aansluiten op één 4-pins pwn aansluiting op mijn moederbord. Kan ik gewoon de stekkers afknippen, de corresponderende draden aan elkaar solderen en daarna er weer een stekker aan solderen? Of moet ik een Y-kabel gebruiken? Doet die nog iets met het PWM-signaal?

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1406280228.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik zou gewoon een Y kabeltje nemen, goedkoop en geen gehannes of het wel werkt. Je 4-pin connector moet dan gewoon 2x zoveel stroom leveren...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Je kunt niet alle kabels aan elkaar solderen en dan de stekker weer monteren, omdat de header maar 1 rpm signaal tegelijk kan lezen. Je moet dus een rpm signaal draadje, van 1 van de fans weg laten.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
pwillemske schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:28:
Ik zou gewoon een Y kabeltje nemen, goedkoop en geen gehannes of het wel werkt. Je 4-pin connector moet dan gewoon 2x zoveel stroom leveren...
Nee, als de kabel niets toevoegt vind ik dat niet mooi genoeg. Ik wil de kabel graag sleeven en met drie extra stekkers van een Y-kabeltje wordt het niet mooier.
kendo schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:42:
Je kunt niet alle kabels aan elkaar solderen en dan de stekker weer monteren, omdat de header maar 1 rpm signaal tegelijk kan lezen. Je moet dus een rpm signaal draadje, van 1 van de fans weg laten.
Akkoord, klinkt logisch inderdaad. Ga ik dat doen. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PoJa84
Nogmaals bedankt voor de aanwijzingen. Zie hier het resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9EXAxIskyh9FEuadaJrydAk2/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Puik werk, ziet er strak uit :D
Pagina: 1