bios blijft naar backup sporadisch 'crashen'

Pagina: 1
Acties:

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Beste tweakers,

Een half jaar geleden wou mijn pc niet meer opstarten en had ik hem ter reparatie aangeboden. De pc was gefixed en het bleek dat de main bios corrupt was geraakt, gelukkig konden ze middels de dual bios de main bios herstellen. Sindsdien geen problemen meer gehad

Sinds vandaag echter speelt het probleem weer op dat de pc niet door z'n post komt. Na wat googlen op mijn laptop bleek dat ik de bios vanaf de backup kon herstellen. Na wat experimenteren lukte me het inderdaad om het restore from backup bios scherm voor m'n neus te krijgen.

Probleem:
Nadat de backup de main bios heeft hersteld kan m'n pc 1 a 2x weer normaal booten, voordat hetzelfde probleem weer optreedt dat de boot niet door z'n post heen komt.
Wat kan ik het beste doen? Is de chip misschien kapot?

Het is een Gigabyte Z77X-D3H
Backupbios versie is 10.

De pc is heb ik niet overgeklokt.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:40

Onbekend

...

Misschien is er iets kapot, maar dat is lastig te bepalen. Heb je de batterij al eens vervangen door een nieuwe?

[ Voor 27% gewijzigd door Onbekend op 13-09-2015 11:27 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Onbekend schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:27:
Misschien is er iets kapot, maar dat is lastig te bepalen. Heb je de batterij al eens vervangen door een nieuwe?
Ja batterij is vervangen. Kan het zijn dat de bioschip kapot is, of is dit ongebruikelijk?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:27

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Nieuwste BIOS erop flashen (als je 'm weer 's geboot krijgt) nog een optie?

Hier stond een dode link.

• Squishie
  • Niet online

Squishie

Not So....

Topicstarter
Heb het via @Bios geprobeerd, van 0.10 naar 0.16, echter als hij daarna wil rebooten gebeurd er niets.... :(

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

bios gaat niet zomaar stuk, denk eerder dat je een hardware probleem hebt. maw; ter reperatie...

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1