Schijf kapot hoe geinstalleerde programma's verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:38
Helaas is mijn schijf kapot gegaan waar ik al mijn programma's en games op heb geïnstalleerd.
Nu wil ik mijn programma's en games opnieuw installeren. Het probleem is dat de programma's nog wel zijn geïnstalleerd volgens Windows. Als ik het programma probeer te verwijderen dan zegt (terecht) dat het pad niet bekend is omdat de schijf uit de pc is gehaald. Is er een manier om de programma's (die er nu al niet meer zijn) de verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Een deel zou je weg kunnen krijgen met de windows installer cleanup tool en met een registry cleaner. Maar als het veel is, kun je beter windows reinstallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySee89
Ik zie net dat je dit probleem met CCleaner kan verhelpen. tools => uninstall en dan het programma aanklikken en dan op delete drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
RiCkii1989 schreef op zondag 13 september 2015 @ 11:10:
Ik zie net dat je dit probleem met CCleaner kan verhelpen. tools => uninstall en dan het programma aanklikken en dan op delete drukken.
Ja, dan verwijder je de uninstall sleutels/waardes of hoe die dingen genoemd worden en kan je ze dus niet uninstallen (is mij nog niet geluk na per ongeluk delete gekozen te hebben) gewoon deïnstalleren via CCleaner dan? Werkt dat ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySee89
Nee helaas, alleen met de deleteknop werkt het. Met de uninstall optie hou je het probleem dat er een programma geprobeerd te uninstallen die niet meer bestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Als al je programma's en games op die schijf stonden dan is inderdaad het advies om Windows opnieuw te gaan installeren. Je programma's werken toch niet meer dus wat blijft er nog over. Grote kans dat je aan de gang blijft om zaken aan te passen.

Een frisse start is vele malen sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheunG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2021

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

Harde schijf misschien formatteren? Denk dus aan het opnieuw installeren van Windows, hierdoor zal je systeem ook sneller gaan draaien.

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Probeer Revo Uninstaller eens. Wees wel voorzichtig en zorg dat je een backup hebt.
Indien je niet voorzichtig bent verwijderd dit programma meer dan je (windows installatie) lief is.

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het is zo simpel, formateren. klaar. Heel de schijf is leeg.

Echter, als de schijf kapot is, kan je er meestal niets meer afhalen nog opzetten. Dus dat gedeelte van je verhaal is wat onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
IObit Uninstaller kan dit prima voor je oplossen. Hier kun je in een batch selecteren welke programma's je wilt 'verwijderen'. Dit programma gaat dan proberen dit met de standaard uninstallers te doen.

Dit gaat natuurlijk niet, maar daarna gaat het programma zelf nog op zoek naar restjes en kan op die manier de registers verwijderen.
Pagina: 1