Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Correct me if im wrong
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Verwijderd
Verwijderd
Als je daarvan een audio-cd brand wel, als je een data-cd brandt niet...Op dinsdag 19 juni 2001 10:53 schreef DEM0N het volgende:
Dus als ik bijv. een mp3 omzet naar wav dan zet dat brandprogramma hem weer om naar wat anders?
Trouwens een tip : je hoeft met nieuwere versies van fikprogrammatuur niet meer eerste te converteren naar .wav. Ik gebruik zelf Nero 5.5.2.4 en die doet dus alle conversies zelf.
/edit : net iets te laat
Verwijderd
Ja wat izzet nouOp dinsdag 19 juni 2001 11:03 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Het is gewoon wav hoor. Mijn neef had 1 of andere registryfix waarme windows wavbestanden op een audiocd zag staan ipv. die rare cda
Verwijderd
Wav dus maar je hebt die fix nodig om het als wav te kunnen zien...Op dinsdag 19 juni 2001 11:18 schreef DEM0N het volgende:
[..]
Ja wat izzet nou
Maar volgens mij al brand ik wavjes op een cd en ik lees hem later weer is een keer in mij cd-rom zie ik ook allemaal wavjes staan hoor,.. als ik thuis ben zal ik het ff checken.
Verwijderd
Dat komt dus hoogstwaarschijnlijk omdat jij dan een data-cd brandt ipv een audio-cd... want als je het laatste kiest, dan maakt hij er dus .cda van.Op dinsdag 19 juni 2001 11:26 schreef DEM0N het volgende:
aha,
Maar volgens mij al brand ik wavjes op een cd en ik lees hem later weer is een keer in mij cd-rom zie ik ook allemaal wavjes staan hoor,.. als ik thuis ben zal ik het ff checken.
Ik heb dat trouwens nog nooit geprobeerd, een data cd van wavjes.. Maar waarom zou je dat willen dan
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Die .cda files op een audiocd in windows verkenner maken het gewoon mogelijk om iedere song apart te zien, het zijn geen echte bestanden.
Dus zo zit het.
Er staan geen bestanden op een CD
De data is het zelfde als in een WAV file
.cda bestanden zijn geen echte bestanden
Gegroet KnoppenSpook
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
Op dinsdag 19 juni 2001 11:36 schreef LuNaTiC het volgende:
* LuNaTiC lost it now
Ik heb dat trouwens nog nooit geprobeerd, een data cd van wavjes.. Maar waarom zou je dat willen dan
En wat nou als ik een audio CD in DOS bekijk?
Zie ik dan weer andere bestanden ??
Dat hoeft toch niet,.. Het kan zijn dat windows er anders mee omgaat. Enneh,... ik zit nu op me werk dus proberen gaat moeilijk.Op dinsdag 19 juni 2001 11:51 schreef EoF het volgende:
Hetzelfde als in windows natuurlijk.
.cda
kon je eigelijk wel zelf proberen
Verwijderd
Joehoe...Op dinsdag 19 juni 2001 11:58 schreef DEM0N het volgende:
[..]
Dat hoeft toch niet,.. Het kan zijn dat windows er anders mee omgaat. Enneh,... ik zit nu op me werk dus proberen gaat moeilijk.
[fluistermodus]
Windows IS DOS.
[/fluistermodus]
Pssssstt!,..Op dinsdag 19 juni 2001 12:10 schreef Courage het volgende:
[..]
Joehoe...
[fluistermodus]
Windows IS DOS.
[/fluistermodus]
Weet ik
Maar je weet NOOIT met Windoos
nee man! een normale stereotoren kan nooit geen bestanden lezen. Op audio cd's staat gewoon een lange rij van data (1'en en 0'en).Op dinsdag 19 juni 2001 11:34 schreef DEM0N het volgende:
Maar al brandt ik wavjes op een cd (dus ik maak een data cd) dan speelt hij hem wel of toch in een stereotoren?
Op het moment dat je de audio cd in je pc propt maakt windoos/dos daar zelf cda bestanden van terwijl dat helemaal geen bestanden zijn, maar omdat dat voor jou gemakelijker is. CDA is dus geen WAV! je kan best een of andere progje installen wat die CDA bestanden dan als WAV weergeeft, maar dat veranderd dus niets aan het feit dat die audio cd een lange rij van 1'en en 0'en blijft. Op het moment dat je een DATA cd brand kan je die alleen in je pc lezen, je stereo akn alleen cd's lezen die dus bestaan uit die alnge rij van 1'en en 0'en.
that's it!
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Op dinsdag 19 juni 2001 10:40 schreef DEM0N het volgende:
En nog ff iets anders, als ik een cd-tje brand op 4 speed mislukt hij want dan hoor ik allemaal gekraak in de muziek. Dus doe ik het op 2 speed want dan gaat het wel goed.
Dit is alleen van CD naar CD.
Maar als ik nou eerst die .wav files op mijn HDD zet kan ik ze dan wel met bijv. 8 speed naar cd branden met succes?
Thnx
Yep, als je ze eerst omzet naar wav (met bijv. EAC www.exactaudiocopy.de ) dan kan je ze gewoon fikken, ik kan ze zelfs op 16x fikken zonder problemenOp dinsdag 19 juni 2001 12:58 schreef DEM0N het volgende:
Iemand hier nog een antwoord op?
[..]
webOS all the way!
Heej thnx man!Op dinsdag 19 juni 2001 13:10 schreef Hermanvh het volgende:
[..]
Yep, als je ze eerst omzet naar wav (met bijv. EAC www.exactaudiocopy.de ) dan kan je ze gewoon fikken, ik kan ze zelfs op 16x fikken zonder problemen
Enne voor dat omzetten heb ik zat programma's voor
Maar Exact Audio Copy is wel de beste, dus als je de beste geluidskwaliteit wil zul je toch EAC moeten gebruiken.Op dinsdag 19 juni 2001 13:46 schreef DEM0N het volgende:
[..]
Heej thnx man!
Enne voor dat omzetten heb ik zat programma's voor
Verwijderd
Probeer eens een ander merk cd's (Sony, Philips, TDK). Grote kans dat het dan wel goed gaat.Op dinsdag 19 juni 2001 12:58 schreef DEM0N het volgende:
Verwijderd
ni echt, heb zelf dus geen problemen (CeQuadrat, Nero, CloneCD) geven bij mij gewoon perfect cd-tje op 4x (max van writer)Op dinsdag 19 juni 2001 12:58 schreef DEM0N het volgende:
[..]
Verwijderd
Niet een registryfix, maar een andere driver, namelijk deze.Op dinsdag 19 juni 2001 11:03 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Het is gewoon wav hoor. Mijn neef had 1 of andere registryfix waarme windows wavbestanden op een audiocd zag staan ipv. die rare cda
Waar kan ik dat registryfixbestandje vinden waarmee Windows audio wel als .wav or whatever files herkent en audio dus meteen naar de HD kan worden gekopierd zonder audiocatalyst??? Lijkt me wel handig! Volgens mij was het bij de eerst Win95 versie ook leesbaar??
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Eigenlijk wordt er nog een extra track gebrand bij het masteren van audio cd's: de TOC (Table Of Contents) deze track wordt als eerste door je CD-speler gelezen en bevat informatie over de verschillende audio-tracks (lees: sectors) en de eventuele "gaps" voor, tussen of na de tracks. Door deze TOC lijkt het dus net alsof er verschillende (fysieke) tracks op de cd staan...
Er spelen nog een heleboel andere facetten mee die bepalen of je Audio-CD wel of niet goed wordt gebrand. Als je echt geïnteresseerd bent in het medium kun je ook hier eens kijken :
http://www.cd-r.com/library.html
Succes
Ik ben weer wat wijzer
Verwijderd
Zoals jij het nu zegt zou hij dus alleen problemen moeten hebben als hij wav's van z'n hd op audio-cd wil zetten, maar hij zegt dat dat juist wel gaat en het direct van cd op cd kopieren niet. De Cd-brander hoeft dan de audio cd dus niet te 'masteren'..Op dinsdag 19 juni 2001 17:21 schreef Lord Blackstar het volgende:
Nog even over dat branden van audio cd's op hogere snelheden. Zoals gezegd bevat een audio cd geen losse bestanden maar één lange datastroom. Hoewel de indeling gelijk is aan (Microsoft) *.wav bestanden moet je niet vergeten dat wanneer je je brandprogramma de opdracht geeft een audio-cd te branden (masteren) er dus in feite één lange track wordt gebrand. Dit is voor de meeste branders een behoorlijke kluif! Ook de snelste CD-branders kunnen bij het masteren van audio-cd's op hogere snelheden flink uit de bocht vliegen.
Volgens mij is het gewoon een probleem met de buffer van je cd brander, de snelheid van de cdrom drive of de datatransfer tussen de twee drives..
zitten ze beiden op de dezelfde IDE kabel?
Weet niet, zit op me werk en computer is net nieuw,.. maar dat zou het idd kunnen zijn. Ik begrijp wat je bedoelt.Op donderdag 21 juni 2001 11:21 schreef 5731N het volgende:
[..]
Zoals jij het nu zegt zou hij dus alleen problemen moeten hebben als hij wav's van z'n hd op audio-cd wil zetten, maar hij zegt dat dat juist wel gaat en het direct van cd op cd kopieren niet. De Cd-brander hoeft dan de audio cd dus niet te 'masteren'..
Volgens mij is het gewoon een probleem met de buffer van je cd brander, de snelheid van de cdrom drive of de datatransfer tussen de twee drives..
zitten ze beiden op de dezelfde IDE kabel?
Verwijderd
5731N heeft natuurlijk wel gelijk dat je je hardware aansluitingen en software instellingen zo optimaal mogelijk moet zien te krijgen dus veel trial & error werk!