Nieuwe Server/NAS

Pagina: 1
Acties:

• goldpower600
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-12-2017
Beste Tweakers.
Ik wil graag advies ontvangen over mijn nieuwe Plex box.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit nieuwe systeem wil ik plex gaan draaien op dit moment heb ik een intel core 2 duo 4600 met 3 gb geheugen opzich een goed systeem voor plex maar dit systeem is totaal niet zuinig en stil als ik hem 24/7 aan laat staan vandaar dat ik hem s'nachts uitzet.

op dit moment draai ik er Windows server 2012 R2 op. maar dit ga ik nog veranderen naar Linux om daar lekker mee te kunnen experimenteren.

Waar stream ik heen: ik stream naar een Apple tv 2 en 3e generatie ook heb ik een ipad waar ik gebruik van maak het streamen en ik gebruik heel soms mijn laptop.
Vaak gebruik ik 2 streams te gelijk. ik en mijn familie.

maar ik transcode geen bestanden in ieder geval niet dat ik weet.
ik gebruik eigenlijk altijd mkv bestanden.

dit is ook wel een vereisde van het nieuwe systeem.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn schatting voor mijn nieuwe systeem mag +- 500 euro zijn.
maar het systeem hoeft niet zo veel te kunnen.

Wat heb ik al gevonden
Ik had 2 keuzes voor een proccesor
een intel Pentium G 1840
of een intel core 2 duo E8500
Of zouden jullie heel wat anders aanraden ?
Het systeem moet een beetje zuinig draaien/

Wat neem ik mee:
ik neem 2x een 1 tb hdd mee.
naar mijn nieuwe systeem een van seagate en de andere van WD
Het OS komt op een andere schijf te staan een 230 gb hdd ook van seagate.
of op een USB stick die ik intern op het moederbord wil aansluiten voor de mooie afwerking.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nodig het volgende:

een Moederbord processor ram geheugen 4 GB is genoeg.
en een kast.
bij voorkeur een kleine kast zodat deze ipv nu op mijn kamer mooi in de meterkast kan staan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Andere Merken is prima. mijn voorkeur gaat uit naar Intel. maar het mag bijvoorbeeld ook een AMD zijn als dit beter is voor mijn wensen.
Moederbord MSI of Asus of asrock..
Geheugen: Kingston. Corsair

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Het energie gebruik van het systeem moet zo laag mogelijk zijn.
op dit moment is mijn huidige systeem niet echt zuinig in gebruik dit komt ook doordat het een heel erg standaard systeem is geen aanpassingen behalve 1 gb extra geheugen en 2 extra hdd's
geluidsniveau is wel belangrijk maar hoeft ook weer niet super stil te zijn.

Ga je overklokken?

Overklokken is een nee want standaard gaat het systeem ook goed draaien.

Wat verwacht je van ons?[i]

Ik verwacht van jullie: dat ik feedback krijg op mijn keuze van mijn systeem van wat ik al gevonden heb.
Maar ook ben ik benieuwd wat jullie suggesties zijn in dit verhaal.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

upgraden naar de E8500 zou ik alleen doen als je echt met een zeer beperkt budget wil rondkomen, want het systeem zal er alles behalve zuiniger van worden, laat staan stiller.
een Celeron heeft een hogere performance dan de E8500; bij een lager verbruik, daar komt bij dat er ook een zuiniger moederbord bij zal zitten en dat de stilte ook terugkomt (immers minder warmte is minder hoge draaisnelheid nodig)
qua moederbord zou ik een MSI bord nemen, deze staan bekend om hun energiezuinigheid, zeker dit bord.
een bord met 6 satapoorten zou ik wel aanraden, als je nog wilt upgraden naar meer schijven.
4GB is leuk, al is 8Gb tegenwoordig niet heel prijzig meer.
als je echt meer stilte wilt zou je nog een aftermarket CPUkoeler kunnen overwegen, al zal dat wel een beetje overkill zijn. Zo heb je voor weinig geld een prima systeem te pakken. nog kleiner qua formfactor zou kunnen, bedenk alleen wel dat je dan inlevert op opslagruimte.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 33,50€ 33,50
1MSI B85M Eco€ 74,-€ 74,-
1Cooler Master Elite 342€ 26,95€ 26,95
1Crucial CT2KIT25664BA160B€ 26,50€ 26,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 160,95

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• goldpower600
@NLBuurman bedankt.

Zelf heb ik vandaag even gekeken naar mijn huidige systeem die ik toch echt wel op korte termijn wil vervangen.

Gisteren de hele dag een energie meter aangesloten gehad en het is me wel duidelijk dat het systeem niet echt zuinig is.

het systeem heeft maar een voeding van 300w maar in gebruik gebruikt het systeem volgens de meter 1100W wat mij toch een beetje veel lijkt.

Het systeem wat je hebt uitkozen lijkt me zelf wel mooi.
maar toch zit ik zelf nog een klein beetje met de kast het leek mij juist mooi dat ik deze in de meterkast kon plaatsen zodat ik er zelf geen last van heb als deze 24/7 staat te draaien in mijn kamer.
in feite wat zou ik nog kunnen verbeteren als ik toch voor een hogere CPU zou kiezen denkende aan een intel core i3 of een AMD waar ik er nog geen gekozen heb.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

wat voor meter gebruik je? je hebt anders wel een hele inefficiente voeding :P
een AMD is voor jou niet interessant, de FM2+ serie heeft als sterke punt een prima IGP; die jij nauwelijks zal gebruiken (Athlon uitgezonderd, daar heb je dan weer een dedicated kaart voor nodig, zelfde voor AM3+)
een i3 zal je meer performance geven, maar als je zegt dat qua performance op dit moment de C2D nog niet echt vreselijk is is zelfs de Celeron al een stap vooruit. aan wat voor maten zat je dan te denken qua kast?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:59

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Is dat niet 1100Wh een 300W voeding dat 1100W verbruikt volgens een meter dan schilt er iets.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• goldpower600
Ik gebruik als meter een van Energy Check 3000 van voltcraft,
Maar ik denk idd dat het 1100WH ipv W
Edit: dit is dus wel Watt ipv WH.
ik heb ook KWH.

Zie hier Het wattage:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/zx1wug.jpg

Voor groter: http://nl.tinypic.com/vie...=14b6hk9&s=8#.VfWhGHDtmko

KWH uur is:
0.124 KWH

Als een andre kast denk ik aan een fractal node 304
http://www.fractal-design...ode-series/node-304-black

Maar zo'n desktop kast heeft wel meer ruimte voor harde schijven dus ik weet nog niet helemaal wat ik wil.

Wat mijn Core 2 Duo E4600 betreft dit is een goed systeem voor plex.
kwa snelheid ja soms is hij wel is traag maar dit komt denk eerder door Windows Server 2012 R2 omdat hij daar niet echt voor gemaakt is.

[ Voor 5% gewijzigd door goldpower600 op 13-09-2015 18:15 ]

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:49
Ik denk dat het 112.9W is, het puntje lijkt stuk. Zie ook de handleiding: http://www.produktinfo.co...ERGY_CHECK_3000_de_en.pdf.

• goldpower600
@TweakPino Dankje wel voor het verduidelijken van de meter :)

• goldpower600
Beste,
Ik zag net pas dat ik nog geen voeding had toevoegd aan mijn nieuwe server

Ik zat te denken aan deze voeding:

een be quiet! System Power 7 400W
pricewatch: be quiet! System Power 7 400W
is dit een beetje zuinige voeding ?

of hebben jullie een beter alternatief ?

• goldpower600
Mijn Nieuwe case is gevonden :)

Cooler Master Silencio 352
pricewatch: Cooler Master Silencio 352

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Als server behuizing'tje kan ik zeker de Node 304 aanraden. Maarliefst acht drives in op te hangen en als je creatief bent kun je ook nog SSD's tussen de acht HDD's kwijt.
Twee kleine 92 mm fans voor en één grote 140mm achter plus een grote CPU koeler maakt een fluister stil kastje dat ook nog eens geweldig koel blijft. Een modulaire voeding is dan wel aan te raden.

• goldpower600
@Bonthouse de Node 304 blijft ook nog een keuze :)
8 Drives is wel ideaal.

• Ivolve
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-11 13:16
Ik zou je aanraden om eerst te gaan kijken welke software je wilt gaan draaien voordat je de hardware kiest. Als je bijvoorbeeld Freenas wil draaien heb je wel wat power nodig. Simpelere systemen als OMV kun je best op low power machines draaien.
Ik heb zelf een AMD athlon 5350 draaien die minder dan 10 Wat verbruikt. Meer informatie daarover kun je vinden op mijn blog www.i-volve.com

• goldpower600
Als software ga ik XPenology draaien (synology software).
Daarmee Plex wat ook in mijn bovenste post is benoemd.

• goldpower600
Dit is het lijstje uiteindelijk geworden dit ga ik morgen bestellen :)

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/4si44i.jpg

Fullscreen:
http://nl.tinypic.com/vie...c=4zvvkl&s=8#.VfmxrvntlBc
Pagina: 1