Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Bug: Scroll bar weg (na wegklikken vergrote foto in V&A)

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Hallo,

Ik kijk even voor plezier rond in "Tweakers sale" van jullie diverse servers te koop.
Terwijl ik de foto's bekijk lijkt alles nog goed te gaan:
Getest met Firefox en Chrome (beiden tonen dezelfde probleem)

Pogingen:
Klik op foto -> foto viewer mode (vergrote foto) en bladeren links en rechts goed. Op (X) klikken om terug te gaan. Geen probleem, scrollen werkt.

Klik op foto -> foto viewer mode (vergrote foto) en bladeren werkt. Deze keer even ernaast op de grijze gebied klikken zodat men terug kan naar de pagina. Scrollen werkt, geen probleem.

Merk op dat er extra-grote foto mode erin zit. Dat is klikken op de vergrote foto. De pijlen links en rechts gaan weg, thumbnails ook, en foto wordt wat groter. Je kan scrollen omhoog/omlaag als foto nog groter is in de verticale beeld. Werkt natuurlijk prima.
Klikken op de extra vergrote foto zelf keert terug naar vorige mode en pijlen / thumbnails zijn weer te zien. Goed, geen probleem. Niks aan de hand?

Maar dan stuit ik bij toeval op een bug... :o
In de extra-grote foto mode is er ook nog grijs gebied links en rechts. Deze blijken ook actief te zijn op klikken dus ik klik erop. Ja, je verlaat inderdaad direct de foto viewer mode en keert terug naar de pagina. Maar er klopt iets niet. Ik kan niet meer scrollen. De scrollbalk is weg aan de rechterkant.
Scrollwiel en cursor up/down reageren niet. Ooooh.....

Om weer te herstellen klik ik nog een keer op foto op de pagina. De foto viewer gaat dus weer open. Hierna verlaat ik meteen de foto viewer (op X of op grijs gebied) en kijk, de scrollbalk is weer terug. Ik kan gelukkig weer verder scrollen.

Toch is het niet de bedoeling dat in extra-grote foto mode, als men op de grijze deel klikt, de pagina blijft "hangen" en kun je niet omhoog of omlaag gaan.
Je kan wel "Back" knop van browser gebruiken of Backspace of F5 om de "vergeten" scrollbalk terug te halen. Dat is wel te corrigeren. Maar feit is wel dat hier duidelijk wat vergeten is, en dus zeg ik dat het een bug is.

De code moet dus iets aangepast worden zodat scrollbalk wel goed geactiveerd wordt na direct verlaten van de extra-grote foto mode. Alleen normale foto viewer is gelukkig nog in orde.
Na fixen bug is alles weer perfect in beide modes.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank