Casemod - koeling G5 - DIY fan grill

Pagina: 1
Acties:

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 11:41
Beste tweakers,

Ik zat te twijfelen of ik dit topic zou plaatsen bij Cooling of hier, toch maar hier gekozen omdat hier de beste knutselaars zitten.

Ik ben bezig met een casemod van een Powermac G5. Ik zet m'n ATX-moederbord erin. Ik wil een closedloop waterkoeling gaan gebruiken. Er komt een NZXT Kraken X61 of X41 cpu-koeler in. De radiator komt boven in de kast.

Er zit geen gat in de bovenkant van de kast, dus die ga ik er zelf in maken. Ik heb meerdere G5 kasten, dus een optie is een stuk van de voorkant van een andere kast bovenin de mod zetten. Echter, ik vraag me af of dat genoeg lucht doorlaat.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BkJXY8lWsW67tTD4xISWxBEz/thumb.jpg

Voor wie de kast niet kent, het is een serie 3mm gaatjes. Dat betekent dat naast elk gat 'geen gat' zit. Klein gokje, ik denk dat zo'n 45% open is. Dat is heel wat minder dan een gewone fan-grill. Maar, is het ook te weinig? Zou te weinig lucht door kunnen of wordt het gewoon wat sneller door de gaatjes geperst?

Alvast bedankt voor je reactie en meedenken.

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:38
Ik denk niet dat je wat aan mijn 'kennis' hebt maar ik DENK dat dit genoeg door laat, sommige cases hebben helemaal geen ventilatie mogelijkheden en dat heeft deze nog wel door de gaten.

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

ik heb ooit een g5 gehad die ik watergekoeld had door aan de voorkant een 240 rad te hangen. altijd prima temps mee gedraaid. dus volgens mij laat het genoeg lucht door.

tevens de enige koeling die deze case pakt doet hij ook door middel van het gaas . dus ik denk als je nog meer opening/gaas toevoegt dat dit alleen maar beter gaat koelen

If water polo was easy, it would be called football

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 11:41
wâldpyk schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:54:
tevens de enige koeling die deze case pakt doet hij ook door middel van het gaas . dus ik denk als je nog meer opening/gaas toevoegt dat dit alleen maar beter gaat koelen
Dat is intake aan de voorkant, aan de achterkant zit een dubbele fan met grill met grotere gaten voor outtake, mede reden voor mijn vraag/twijfel...

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

poljaap1984 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:56:
[...]

Dat is intake aan de voorkant, aan de achterkant zit een dubbele fan met grill met grotere gaten voor outtake, mede reden voor mijn vraag/twijfel...
ik had mijn rad ook aan de voorkant van case hangen, deze foto is na upgrade met 2e rad en full waterkoeling. maar voor die tijd enige aanzuiging kwam van de fans aan de pull kant van radiator. dus volgens mij moet er genoeg ruimte zijn voor goede koeling door het gaas

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10690281_10204017926043322_5593810398400709492_n.jpg?oh=ef980bcf454ef500e22b8b9ba7688e88&oe=5667610C

If water polo was easy, it would be called football