Geen levering en geen contact mogelijk met webshop

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 696455

Topicstarter
Ik heb een lasapparaat en wat lasbenodigdheden besteld bij 24toolz.nl, en ook gelijk betaald. Dat was dom, de spullen worden niet geleverd, en via mail en telefoon is 24toolz niet bereikbaar.

Als iemand de behoefte voelt om nog eens te benadrukken hoe dom dit wel niet was (310euro!), dan graag! Nog liever heb ik daar natuurlijk ook een tip bij over hoe ik mijn geld nog terug kan krijgen.

En ten overvloede dus: ik zou kopen bij 24toolz afraden.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is niet de bedoeling dit topic als schandpaaltopic te gebruiken, en ook niet om gelijk oplichting te gaan roepen. Topictitel daarom aangepast.

Begin eens met zeggen wanneer je besteld hebt, wanneer en hoe vaak je geprobeerd hebt contact op te nemen, enzovoort.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:56
Via de website achter het adres gekomen en als je daarop gaat zoeken kom je erachter dat op het adres wat daar staat iemand in 2013 persoonlijk failliet is verklaard: http://www.faillissements...6/natuurlijk-persoon.aspx

Echter staat het adres via kvk weer op een ander adres.
Je zou natuurlijk beide adressen even af kunnen gaan:
https://server.db.kvk.nl/...NR=58751335&NSDN=&submit=

Anoniem: 235591

De recensies op Facebook zijn ook niet al te lovend, en op hun website zie ik ook geen keurmerk voor website (ben er de naam even van kwijt van hoe dat keurmerk heet). Verder kom ik diverse ervaringen tegen dat er vaker niet geleverd is.

Wijze les voor de volgende keer: Google een bedrijf, kijk of er een Facebookpagina van ze is, kijk of ze een keurmerk op hun website hebben staan. Er zullen nog wel wat tips zijn.

Topicstarter
Dank voor de tips en wijze lessen. Om de vragen te beantwoorden: ik heb twee weken geleden besteld, de levertijd zou 3 dagen zijn. Na een week heb ik via mail contact gezocht, en dat drie keer herhaald. Ook heb ik meerdere keren gebeld. Ik wil natuurlijk niemand onterecht aan schandpalen nagelen, maar hoop wel anderen een dergelijke onaangename ervaring te besparen.

Anoniem: 80487

Heb je de winkel al formeel (schriftelijk) in gebreke gesteld?
Eventueel wat dreigen met je rechtsbijstand, of die zelfs maar gewoon inschakelen, kan ook wonderen verrichten.
Volgens mij is dat het enige te bewandelen pad om geld terug te zien. Ooit.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 12-09-2015 20:58 ]

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Zo te zien worden de IDEAL betalingen via Mollie afgehandeld en deze zijn meestal wel snel om discutabele partijen af te sluiten.

Lijkt mij stug dat een failliet bedrijf nog een IDEAL koppeling live kan hebben of een gekoppelde bankrekening

[ Voor 30% gewijzigd door Breezers op 12-09-2015 21:00 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-06 23:04

painkill

Pain(k)(ill)

Ziet er op het eerste gezicht niet uit als een echte oplichtingswebsite. De eigenaar heeft met naam en alles overal gestaan met deze shop. Ook op facebook. De reviews op facebook zijn wel interessant, zijn vrienden zeggen wat goede woorden, en de rest zijn klachten, weliswaar niet veel, maar toch :)

Lijkt mij te gaan om een persoon wat misschien in de problemen is gekomen met zijn shop, te weinig winst, dat soort dingen. Wat er dan nog wel eens gebeurd op het eind, is dat men bestellingen wel incasseert maar nooit levert.

Beste optie is denk ik persoonlijk contact met de eigenaar. Maar sowieso rechtsbijstand inschakelen als je dat hebt. Anders ergens de goede stappen opzoeken die je moet doen als je denkt dat je bent opgelicht. (in gebreke stelling, aangifte, dat soort dingen)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vandaag mail gekregen dat het pakket toch verstuurd is! Als ik het nou daadwerkelijk morgen of overmorgen krijg, houden we het maar op een incidenteel geval van slechte communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0rghie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-06 10:59
Vandaag staat er de volgende melding op hun site:"Afrekenen is uitgeschakeld."

Maar ik hoop voor je dat je alles alsnog ontvangt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vandaag een mooi pakketje op de stoep (of eigenlijk, bij de buren). Dus ik ben weer helemaal blij, vanavond lekker lassen.

Anoniem: 682273

Er zijn toch enkele webshops die problemen hebben hiermee.
Als ik de reviews van sommige webshops lees komen deze mij echter niet geloofwaardig.
Ik begrijp dan ook niet dat Tweakers dit ook niet direct aanpakt.

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Wat verwacht je dat Tweakers kan doen bij een webshop met lasapparaten? Tweakers kan net zoveel als jij, dus ik begrijp niet dat kngtplski dit niet direct aanpakt. ;)

Anoniem: 682273

Teddy schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:06:
Wat verwacht je dat Tweakers kan doen bij een webshop met lasapparaten? Tweakers kan net zoveel als jij, dus ik begrijp niet dat kngtplski dit niet direct aanpakt. ;)
Gelijk heb je ! 8)7

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:57

NSG

Je weet niks!

Ik vind het maar een raar topic, iemand maakt een account aan om direct een webshop af te zeiken. En een paar dagen later een reactie plaatsen het alsnog goed afgehandeld is.

Is het nu ineens wel een betrouwbare webshop of is dit een verkapte vorm van spam?
Pagina: 1