Probleem met kabelinternet: wie wil er testen?

Pagina: 1
Acties:

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik heb een kabelinternetverbinding bij Sonera.
Dit (power abo) is gemaximeerd op 64KB/S downstream en 8(?) KB/S upstream.
Probleem is nu dat ik niet kan internetten op het moment dat er van upstream gebruik wordt gemaakt bijvoorbeeld als ik aan het FTP'en of (belangrijker) als er een file-sharing programma aan het uploaden is.

Het probleem is namelijk dat mijn pingtijden dan naar de 2000-5000 ms schieten waardoor ik vervolgens niet meer kan internetten en de downloadsnelheid enorm daalt, veel meer dan het uploaden aan bandbreedte gebruikt.

Ik weet alleen niet of dat normaal is?

Ik gebruik een trace-programma (ping plotter) dat de vertraging over de hele linie in het netwerk, goed laat zien.

Is er iemand die dit voor mij zou willen testen? Dus wat doet jouw ping als je een willekeurige server traced op het moment dat je aan het uploaden bent (ongacht de snelheid).

Je kunt het programma hier downloaden:

http://www.nessoft.com/downloads/pngplt_2.exe

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
http://www.cable-modems.org/Q&A/index.php3?one_question=298

tcp/ip kan niet goed overweg met asymetrische netwerken. er zijn all rfc's die daar oplossingen voor hebben dacht ik. maar of dat al standaard in windows zit :?

• JamesTiberius
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03-2006

JamesTiberius

Feel the magic

Is de oorzaak hiervan niet het uploaden ?

Ik bedoel, als je upload aan zijn limiet zit (door een upload van een of ander FTP / file sharing programma) is het dus, naar mijn ervaring :( , bijna onmogelijk daarnaast te Internetten.

Probeer de programma's die aan het uploaden zijn eens te beperken tot 4 kb/s.

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:40
Dat heb ik ook wel met chello hoor, maar er valt nog wel gewoon normaal bij te internetten, maar het downloaden word wel een stuk trager idd

Verwijderd

www.chelloo.com staat daar uitleg over... komt door de opbouw van het kabelnetwerk...

• Metalium-220
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ik zal over Casema maar niet beginnen... :P

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Op dinsdag 19 juni 2001 11:38 schreef Metalium- het volgende:
ik zal over Casema maar niet beginnen... :P
gewoon :X

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb er met @home ook wel es last van.. vooral als ik al mn upload gebruik (15-16KB/s) wordt mn ping gigantisch hoog en kan ik praktisch nix meer.. en ik heb ook nog es 4 pc's aan die ene @homeaansluiting dus als 1 onverlaat ;) napster oid aan laat staan kunnen meteen alle PC's nauwelijks meer internetten..

• Janoz
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 19 juni 2001 12:11 schreef rick_h het volgende:
ik heb er met @home ook wel es last van.. vooral als ik al mn upload gebruik (15-16KB/s) wordt mn ping gigantisch hoog en kan ik praktisch nix meer.. en ik heb ook nog es 4 pc's aan die ene @homeaansluiting dus als 1 onverlaat ;) napster oid aan laat staan kunnen meteen alle PC's nauwelijks meer internetten..
TIP: gebruik bv WinMX, dan kun je de maximale bandbreedte instellen die voor uploaden gebruikt mag worden. Die heb ik zelf op 8K ingesteld (helft van de beschikbare 16K) en dan heb je d'r nauwelijks last meer van..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:40

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Doordat er ge-upt wordt, is er minder ruimte om je opdrachten voor het downnen door te geven.

Gevolg:
hoe groter de upstream
hoe lager de downstream

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Pagina: 1