Skylake moederbord voor 150 euro

Pagina: 1
Acties:

• 106a
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik zoek een?
Een moederbord. Dit is het enige onderdeel waar ik nog niet over uit ben omdat er zoveel opties zijn die niet heel veel verschillen.

Wat is je budget?
Ik wil graag rond de 150 euro uitgeven aan een moederbord.

Ga je overklokken?
Ja.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Op een ander forum werd gigabyte afgeraden omdat je adaptive mode voor cache ratio en vring niet kan aanpassen. Op basis hiervan heb ik liever asus of msi.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit zijn alle componenten inc een mogelijk moederbord:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 258,90€ 258,90
1Asus Z170-A€ 142,-€ 142,-
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 46,95€ 46,95
1Fractal Design Define S€ 82,95€ 82,95
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 98,95€ 98,95
1Noctua NH-U12S€ 53,95€ 53,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 59,-€ 59,-
1Seasonic G-series 550 watt€ 76,-€ 76,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 100,18€ 100,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 918,88

Ik zoek een moederbord met een PS/2 poort omdat ik die gebruik voor mijn toetsenbord. Ik heb het liefst ook een bios/uefi waarin makkelijk te werken is. Ik heb de volgende 4 opties gekozen:
pricewatch: Asus Z170-A
pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING
pricewatch: MSI Z170A KRAIT GAMING
pricewatch: MSI Z170A GAMING PRO

Mijn voorlopige keuze gaat uit naar de asus z170-a. ASUS heeft volgens mij de beste bios/uefi dus daarom heb ik voor de iets goedkopere z170-a gekozen ipv z170 pro gaming.
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden en waarom ik het ene mobo moet kiezen ipv de andere.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:02
Gezien je window. Zou ik persoonlijk voor looks gaan. Ze ontlopen elkaar vrijwel niet(zoals je zelf aangaf). En al ze allemaal aan je huidige en misschien toekomstige eisen voldoet zou ik voor looks gaan.

Maar heb je de onderdelen al? Of ga je het nog halen. Want een define s is leuk als je voor een wc costum loop gaat. Anders kan je beter een r5 bv kopen of een nzxt.

Verwijderd

De standaard Define S heeft geen window, er is wel een speciale window uitvoering, maar hij noemt de normale versie.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:08
Waarom is de 20 euro duurdere R5 beter?

Zonder window hoef je ook niet voor het uiterlijk te gaan, ik ken de mobo's niet maar gewoon de goedkoopste nemen die aan je eisen voldoet?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De Define S is volgens mij in grote lijnen een R5, zelfde chassis en heeft ook geluiddempende meuk. Alleen minder ruimte voor HDD's, zodat je meer ruimte hebt voor waterkoeling.

Puur kijkend naar wat er te zien is, lijken de ASUS'en betere stroomvoorziening te hebben dan de MSI's, waardoor je in theorie wat beter kan overclocken dan met de MSI's. Of je het ooit merkt is een tweede uiteraard, maar zelf zou ik dan voor een Asus gaan, meer voor hetzelfde geld.

People as things, that’s where it starts.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:02
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 18:35:
De standaard Define S heeft geen window, er is wel een speciale window uitvoering, maar hij noemt de normale versie.
oops my bad.. dacht dat ze allemaal een window hadden... dan makken looks niets uit.

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-02 19:39
Waarom een i5 ipv een i7? Zit zelf te twijfelen dus ben benieuwd waarom je die kiest.

• 106a
Ik heb inderdaad de Define S zonder window gekozen dus looks maken niet uit. Met een noctua koeler gaat dat ook moeilijk :P Ik heb nog geen enkel onderdeel gekocht dus de opties zijn nog open.
Ik heb de Define S gekozen omdat deze ongeveer 20 euro goedkoper is en ik er niet meer dan 1 hdd en 1 ssd in wil stoppen. Voor die 1 keer per jaar dat ik een cd gebruik kan ik ook mijn oude (huidige) pc gebruiken.

Ik wilde eerst voor een s340 black/red met window gaan en dan wel voor de looks gaan, maar er komen waarschijnlijk snel krassen op het venster en na een paar weken is er toch niets speciaals meer aan. Dan heb ik liever de iets duurdere maar veel stillere Define S.

@RobinHood Waar kan je dan de stroomvoorziening zien? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Mijn keuze gaat nu nog steeds uit naar de asus z170-a dus de betere stroomvoorziening is mooi meegenomen.

@poljaap1984 Ik ga deze pc als gaming pc gebruiken. Ik koop nu geen gpu maar ik wil wel alvast een stevige basis hebben voor wanneer de gpu erin komt (over 3 tot 6 maanden). Een i7 zou ook mooi zijn maar dat is weer een kleine 150 euro meer wat toch buiten mijn budget ligt + dan kan ik eerder een gpu kopen.

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-02 19:39
106a schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:06:

@poljaap1984 Ik ga deze pc als gaming pc gebruiken. Ik koop nu geen gpu maar ik wil wel alvast een stevige basis hebben voor wanneer de gpu erin komt (over 3 tot 6 maanden). Een i7 zou ook mooi zijn maar dat is weer een kleine 150 euro meer wat toch buiten mijn budget ligt + dan kan ik eerder een gpu kopen.
Aha, en voor gamen is een i5 soms nog beter ook dan een i7. Ik wil er ook foto's mee bewerken, dus neig meer naar een i7.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-02 10:22
Ga je patience en minecraft spelen dan? Aangezien je pas over 3 tot 6 maanden een fatsoenlijke gpu gaat kopen.

Ik zou lekker sparen en dan alles in 1x kopen, prijzen van componenten zullen ook een stuk goedkoper zijn dan en je kan gelijk een systeem in elkaar zetten. Zo'n IGPU is toch allemaal 10x niks. Daar kan je niet fatsoenlijk op gamen met redelijke settings.

• 106a
poljaap1984 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 22:42:
[...]
Aha, en voor gamen is een i5 soms nog beter ook dan een i7. Ik wil er ook foto's mee bewerken, dus neig meer naar een i7.
Dan zou ik voor een i7 gaan als je de extra theads gaat gebruiken. Om te gamen heb je die extra theads niet nodig dus dan kies ik liever de 150 euro goedkopere i5 die voor games dezelfde performance geeft.
rolandos582 schreef op zondag 13 september 2015 @ 00:24:
Ga je patience en minecraft spelen dan? Aangezien je pas over 3 tot 6 maanden een fatsoenlijke gpu gaat kopen.

Ik zou lekker sparen en dan alles in 1x kopen, prijzen van componenten zullen ook een stuk goedkoper zijn dan en je kan gelijk een systeem in elkaar zetten. Zo'n IGPU is toch allemaal 10x niks. Daar kan je niet fatsoenlijk op gamen met redelijke settings.
Ik ga geen IGPU gebruiken. Ik gebruik nu een gt 630 die ik er dan in ga zetten :9 Ookal weet ik niet zeker of die de IGPU wel kan bijhouden :P De gpu die ik over een aantal maanden ga kopen gaat waarschijnlijk 2e hands worden, omdat dat toch veel goedkoper is. Ik denk dan aan een r9 290(x) of een gtx 780 voor tussen de 200 en 270 euro's. Ik koop nu alvast de rest om te kunnen genieten van een ssd, veel betere cpu enz.
Pagina: 1