PC boot, maar geen beeld of muis

Pagina: 1
Acties:

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-09 21:45
Beste mensen,

Nadat ik even ging ontstoffen met wat perslucht, en ruw de gpu eruit heb getrokken (zonder te realiseren dat daar een 'release' hendeltje voor was) vertoont mijn pc kuren. Hij start wel op. Maar ik heb geen beeld. Daar naast reageert mijn muis niet op deze pc (normaal geeft mijn muis feedback als ik er de pc mee ontwaak). Toetsenbord lampjes branden wel maar doet niks.

Wat is hier aan de hand ?

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 14:23
TTMJ! schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:20:
Beste mensen,

Nadat ik even ging ontstoffen met wat perslucht, en ruw de gpu eruit heb getrokken (zonder te realiseren dat daar een 'release' hendeltje voor was) vertoont mijn pc kuren. Hij start wel op. Maar ik heb geen beeld. Daar naast reageert mijn muis niet op deze pc (normaal geeft mijn muis feedback als ik er de pc mee ontwaak). Toetsenbord lampjes branden wel maar doet niks.

Wat is hier aan de hand ?
Hetgene in bold waarschijnlijk. Mobo half gesloopt hierdoor.

• TTMJ!
gerre22 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 18:07:
[...]

Hetgene in bold waarschijnlijk. Mobo half gesloopt hierdoor.
Vrij genânt... ik heb kennelijk de monitor snoertje in de verkeerde vga poort gestopt :')
Hij doet het gewoon weer. Ik verbaas me er wel over hoe stevig die videokaart is, ik kon zweren dat ik 'm had gesloopt.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 10:40
Dat plastic handeltje is precies dat: een plastic handeltje. Hier zit niets mechanisch aan en je zal niet de eerste, nog de laatste zijn die er een sloopt.

• TTMJ!
Ardjee schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 21:20:
Dat plastic handeltje is precies dat: een plastic handeltje. Hier zit niets mechanisch aan en je zal niet de eerste, nog de laatste zijn die er een sloopt.
Ik heb nog nooit een pc gebouwd, maar dat ga ik binnenkort wel doen. Voor de goede orde: dat plastic handeltje is toch een release-handel voor de pci-e? Hoezo is er dan niks mechanisch aan, of begrijp ik het verkeerd?

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 14:23
TTMJ! schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 21:18:
[...]

Vrij genânt... ik heb kennelijk de monitor snoertje in de verkeerde vga poort gestopt :')
Hij doet het gewoon weer. Ik verbaas me er wel over hoe stevig die videokaart is, ik kon zweren dat ik 'm had gesloopt.
Zoveel te beter dat het allemaal nog werkt. Ik vreesde ervoor dat je het PCI socket half had losgetrokken en dat je daardoor geen beeld meer kreeg.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 10:40
TTMJ! schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 21:24:
[...]

Ik heb nog nooit een pc gebouwd, maar dat ga ik binnenkort wel doen. Voor de goede orde: dat plastic handeltje is toch een release-handel voor de pci-e? Hoezo is er dan niks mechanisch aan, of begrijp ik het verkeerd?
Ik ben een beetje moe, dus laat me dit nogmaals verwoorden. Dat hendeltje is gewoon een stukje plastic met een klein veertje, en doet verder niets elektronisch. Dat breekt wel verder af, maar zolang je de GPU aan je case vastschroeft is dat geen probleem. (Waarom ik dat als mechanisch verwoordde is mij zelf ook een raadsel)
Pagina: 1