wat nu!?

Pagina: 1
Acties:

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:34

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Mijn A7V133 is dood :'(
Hij is 2 maanden oud, dus er zit nog garantie op... Moet ik em dan terugsturen waar ik dat ding heb besteld of direct naar Asus?
Dichtsbijzijnde Asus is dachtik in Duitsland. :?

Systeem specs

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou eerst contact op nemen met de winkel waar je hem gekocht heb.
Zij kunnen ook je de RMA procedure uitleggen.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Call me dumb, maar wat is RMA?

Systeem specs

Verwijderd

Als ze dat niet mogen van hun leverancier verwijzen ze je vanzelf wel weer door.

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 10:39 schreef Blisterin_Bull het volgende:
Alles wat kapot is

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
ok... bedankt

Systeem specs

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:38

DataCopy

Dum vita est spes est

Oftewel iets uitgebreider Return Manufacturer with Authorisation.... maw je kunt het opsturen omdat ze het verwachten.... je krijgt dus een speciaal RMA nummer die ze ook in hun systeem hebben staan. Meestal ruilen ze die shit dan om. Probeer het inderdaad eerst via je dealer of importeur te spelen (verlaagd risico en verzendkosten :) )

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
*kuch* Return Material Authorization (RMA) is idd dat jij toestemming krijgt van de fabrikant om de zaak op te sturen. Bij mijn HDD boer, maxtor bv moet je op de website een lading ggevens invoeren, en dan krijg je een nummer. Dat nummer schrijf je met koeieletters op de doos zodat ze bij Maxtor weten van wie die HD is (en natuurlijk bij mij : sorrie, zoek geraakt).

Voordeel is dat je direct zaken doet met de producent ipv leverancier, dus in 't algemeen is het wat sneller. Veel leveranciers willen zelf nog wel ens gaan pielen om te kijken of zij het niet kunnen oplossen (en slopen vaak nog VEEL meer >:) )

Verwijderd

Heb je hem overgeclocked? want dus kun je waarschijnlijk weinig aanspraak maken op garantie lijkt mij. Of effe goed liegen natuurlijk.

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op dinsdag 19 juni 2001 13:10 schreef 10us het volgende:
Heb je hem overgeclocked? want dus kun je waarschijnlijk weinig aanspraak maken op garantie lijkt mij. Of effe goed liegen natuurlijk.
Als je je procc. overklokt heeft je mobo daar toch niks mee te maken?
Is je procc dood door oc-en is het mogelijk dat je geen garantie krijgt.
Je mobo oheeft daar niks mee te maken.

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Als je naar de zaak teruggaat waar je 'em hebt gehaald duurt het waarschijnlijk alleen maar langer omdat ze hem zelf ook eerst gaan testen.

Daarom zou ik hem direct opsturen. Maar eerst ff navragen bij de winkel of hun het bordje niet direct omruilen, want dat zou het mooiste zijn natuurlijk. :z

Verwijderd

In principe draagt de winkel waar het bord vandaan komt zorg voor de garantieafhandeling. Ik zou dus eerst ff informeren bij de zaak waar het bord vandaan komt, waarschijnlijk ruilen zij hem dan direct om.

Opsturen naar asus duurt wel een week of 2 denk ik.
Pagina: 1