Geen geluid via splitter.

Pagina: 1
Acties:

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06 13:59
Hallo,

Ik heb op bol.com het volgende besteld:

http://www.bol.com/nl/p/3...23590924-9200000008892983

In de veronderstelling dat ik op deze manier mijn in-ears met headsetfunctie zou kunnen gebruiken om te skypen. Dit lukt echter niet. Ik heb wel geluid, maar er wordt geen spraak doorgegeven. Is er iets wat ik handmatig moet instellen in Skype en/of Windows?

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 23:19
Offtopic; voor een volgende keer:

http://nl.aliexpress.com/...7_5%2C201444_6%2C201409_4

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:57

D4NG3R

kiwi

:)

Vanwaar voor een volgende keer? De TS heeft een 4 pin (Audio + Mic) to 2x3 pin (Audio en Mic apart) gekocht, niet een verloopstuk om 2 headsets tegelijk in te kunnen pluggen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Gebruik je een losse webcam?
Want daar zit vaak ook een microfoon in die Skype waarschijnlijk standaard gebruikt.
Kwestie van skype instellingen nakijken.

Daarbij heeft Windows ook nog audio instellingen die in te stellen zijn door met je rechter muisknop op het speakericoontje bij de klok te klikken en dan Opname Apparaten te kiezen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• jaihel
McKaamos schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 15:35:
Gebruik je een losse webcam?
Want daar zit vaak ook een microfoon in die Skype waarschijnlijk standaard gebruikt.
Kwestie van skype instellingen nakijken.

Daarbij heeft Windows ook nog audio instellingen die in te stellen zijn door met je rechter muisknop op het speakericoontje bij de klok te klikken en dan Opname Apparaten te kiezen.
Nee, geen webcam. Ik heb in de instellingen gekeken en alles op max gezet maar er gebeurt niks. Overigens, als ik in Skype naar geluidsinstellingen ga, en ik zet via de headset het geluid harder of zachter, komt er volgens Skype wel geluid uit...

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Heeft de headset geen knopje wat je ingedrukt moet houden? Geen idee welke headset je trouwens hebt, dat wil ook nog wel eens helpen aangezien er 2 standaarden zijn. Eentje van Apple (die zo ongeveer alles en iedereen gebruikt) en eentje van Nokia.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 12-09-2015 15:41 ]

• jaihel
Ik heb het met 2 verschillende geprobeert. De Sennheiser Momentum In-Ears en de Beats Solo2. Zou het kunnen dat die juist niet compatible zijn? Ik zal het eens testen met de Earbuds.

Edit: De Earbuds werken ook niet.

[ Voor 18% gewijzigd door jaihel op 12-09-2015 15:44 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Aangezien ze compatible zijn met Apple producten neem ik aan dat ze die standaard gebruiken, verreweg de meeste devices gebruiken die standaard.

Even iets anders: Werkt de headset wel via een telefoon? Voor het zelfde geld is de mic gewoon kapot. 8)7

Vergeet niet om het verloopstukje ook even te testen op een andere PC.

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 12-09-2015 15:46 ]

• jaihel
D4NG3R schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 15:46:
Aangezien ze compatible zijn met Apple producten neem ik aan dat ze die standaard gebruiken, verreweg de meeste devices gebruiken die standaard.

Even iets anders: Werkt de headset wel via een telefoon? Voor het zelfde geld is de mic gewoon kapot. 8)7

Vergeet niet om het verloopstukje ook even te testen op een andere PC.
Via de telefoon werken ze wel ja :)
Ik heb zo geen andere PC binnen handbereik, helaas. Kan het iets te maken hebben met Windows 10? Dat het daar niet compatible mee is, oid?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Heb je Win10 toevallig net op dat systeem gezet? Zo ja zou het wel kunnen dat je je audiodriver moet updaten, maar nee hardwaretechnisch gezien plug je met dat verloopje de audio en mic los in net als dat je zou doen bij een standalone headset en microfoon.

• jaihel
Ik heb hem een aantal weken geleden erop gezet, maar heb niks geupdate.
Apparaatbeheer geeft ook niet aan dat er wat geupdate moet worden overigens.

EDIT: Nu wordt er alleen een zeer harde piep doorgegeven.

[ Voor 54% gewijzigd door jaihel op 12-09-2015 16:12 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Apparaatbeheer zegt wel meer, je hoeft ook niet per definitie de nieuwste graphics te draaien. En toch word dat in de meeste gevallen wel aangeraden. ;)

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-06 18:58
Als ik zo de afbeelding zie heb je nu een 3-polige 3.5mm splitter,
de meeste headsets zijn 4-polige 3.5mm jack aansluitingen.
Je mist dus 1 pin, dus gaat het niet werken.

Ook worden er standaard op PC's/Notebooks geen 4-pins aansluitingen ondersteund ( Telefoons wel ).

Afbeeldingslocatie: http://content.answcdn.com/main/content/img/CDE/TRRS.GIF

Helemaal gelijk ! niet goed opgelet dat de ingang een 4polige aansluiting was 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door _trickster_ op 12-09-2015 16:23 . Reden: afbeelding bijgevoegd ]

• jaihel
_trickster_ schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:17:

Ook worden er standaard op PC's/Notebooks geen 4-pins aansluitingen ondersteund ( Telefoons wel ).

Zie hier de verschillende aantal pinnen
[afbeelding]
Hmm, oke.. Waarvoor is het product dan wel bedoeld? Als ik de productbeschrijving lees, zou het gewoon moeten werken volgens mij.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

[afbeelding]
Pardon? De kant waar je de headset inplugt is 4 polig, de 2 andere zijn stereo audio en mono mic. De TS heeft gewoon de juiste adapter gekocht.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 12-09-2015 16:22 ]

• _trickster_
Foutje van mij !
Ik heb inderdaad niet gezien dat de ingang wel 4 pins was.

Volgende keer beter het artikel lezen :)

heb je een andere headset om het te proberen ?
om te kijken of het mischien aan de headset ligt ?

• Eparox
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-06 09:16

[afbeelding]
Volgens de beschrijving op bol.com moet het gewoon werken. Ik heb eenzelfde splitter gekocht in China en die werkt prima voor hetzelfde doeleind (laptop met microfoon/speaker apart, oortjes met headset aansluiten).

@Jaihel. Mocht het echt niet werken met jouw splitter, dan heb ik er nog wel eentje die je tegen verzendkosten kan overnemen.

• jaihel
Ik heb 3 verschillende headsets geprobeerd. Ik probeer overigens de Realtek HD Audio drivers te updaten, maar dan wordt er een programma genaamd Tweakbit gedownload en geinstalleerd, en moet ik er schijnbaar voor betalen..
Eparox schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:23:
[...]

Volgens de beschrijving op bol.com moet het gewoon werken. Ik heb eenzelfde splitter gekocht in China en die werkt prima voor hetzelfde doeleind (laptop met microfoon/speaker apart, oortjes met headset aansluiten).

@Jaihel. Mocht het echt niet werken met jouw splitter, dan heb ik er nog wel eentje die je tegen verzendkosten kan overnemen.
Dat zou helemaal top zijn! Maar ik ga het eerst nog even met die van mij proberen. Moet toch lukken..

[ Voor 56% gewijzigd door jaihel op 12-09-2015 16:25 ]

• _trickster_
Wat mij ook opvalt is dat het van 1x 4 pins naar 2x 3 pins gaat.
een microfoon is normaal altijd een 2pins aansluiting (mono) het kan zijn dat de aansluiting pc het niet zo leuk vind omdat de ground op de verkeerde plek terecht komt.

En Tweakbit is een Cleanup achtige tool, dus je moet even goed opletten dat je ze van de orginele site afhaald, er zijn genoeg site's die drivers aanbieden, verpakt in een leuk betaald pakketje of met exta losse software

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Beide outputs worden gewoon naar links en rechts gestuurd, exact het zelfde gebeurt als je een 'echte' mono connector gebruikt. ;)

• jaihel
Het werkt nog steeds niet. Er wordt alleen volume doorgegeven als ik de 'harder' en 'zachter' knoppen op de in-ears indruk. Kan er niet bij dat het niet werkt. Heb het overigens getest via de aansluitingen op mijn Razer toetsenbord en direct op het moederbord zelf..

EDIT: De Apple Earbuds geven alleen een hele harde (en irritante) piep door. De Sennheiser's geven niks door, maar hoor wel een 'getik' als ik de volumeknoppen indruk.

[ Voor 24% gewijzigd door jaihel op 12-09-2015 16:40 ]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
werkt een andere microfoon wel?
Ik heb bv het probleem dat de aansluitingen achteraan op de computer niet willen omschakelen van 3x stereouitgang (front/back/sub+center) naar stereo uitgang + stereo-mic ingang
mijn headset is dan ook aangesloten op de front-connecties van mijn pc-kast : dat is enkel stereo out en mic in, en daar werken ze perfect.

software gewijs dus even nakijken of je drivers wel merken dat er een mic wordt aangesloten...
Want dat gebeurde bij mij niet (bleek achteraf: audio-aansluitingen van frontpaneel loskoppelen en de achterkant wou wel weer correct omschakelen tussen surround en stereo+mic)

[ Voor 16% gewijzigd door soulrider op 12-09-2015 16:46 ]

• jaihel
soulrider schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:44:
werkt een andere microfoon wel?
Ik heb bv het probleem dat de aansluitingen achteraan op de computer niet willen omschakelen van 3x stereouitgang (front/back/sub+center) naar stereo uitgang + stereo-mic ingang
mijn headset is dan ook aangesloten op de front-connecties van mijn pc-kast : dat is enkel stereo out en mic in, en daar werken ze perfect.

software gewijs dus even nakijken of je drivers wel merken dat er een mic wordt aangesloten...
Want dat gebeurde bij mij niet (bleek achteraf: audio-aansluitingen van frontpaneel loskoppelen en de achterkant wou wel weer correct omschakelen tussen surround en stereo+mic)
Ja, als ik mijn Logitech headset op dezelfde aansluitingen aansluit, werkt het prima.

EDIT: Ik stuur het terug naar bol.com :)
Hier mag wat mij betreft een slotje op.

[ Voor 4% gewijzigd door jaihel op 12-09-2015 17:01 ]

Pagina: 1