Toon posts:

Adobe photoshop/illustrator PC +- 400 euro?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met het onderstaande.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office, Adobe illustrator en photoshop

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 400,- euro exclusief monitor. 700,- inc monitor.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel de DVD speler

Ik zat aan het onderstaande systeem te denken
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-7600 Boxed€ 83,50€ 83,50
1MSI A78M-E45 V2€ 57,95€ 57,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 46,95€ 46,95
1Fractal Design Core 1100€ 32,-€ 32,-
1Dell Ultrasharp U2515H Zwart€ 309,-€ 309,-
1G.Skill RipjawsX F3-17000CL11D-8GBXL€ 52,95€ 52,95
1be quiet! System Power 7 350W€ 37,95€ 37,95
1Crucial BX100 250GB€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 699,30

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur is AMD, maar intel is ook prima.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
PC moet stil zijn. Verder moet illustrator en Photoshop soepel kunnen draaien.

Ga je overklokken?
In hoeverre is dit mogelijk bij deze setup zonder te moeten inleveren aan stabiliteit.

Wat verwacht je van ons?
Heeft deze opstelling genoeg kracht om photoshop en illustrator op een dell-ultrasharp-u2515h met een resolutie van 2560x1440 te draaien? Uiteraard soepel tijdens het bewerken en met acceptabele render tijden.

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie reacties.

Groeten,

Robbert

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
De vraag is uiteraard wat voor jou 'acceptabele render tijden' zijn. Deze processor is namelijk niet snel: http://nl.hardware.info/p...132&specId=11427&tcId=324 (voor jouw processor moet je ver naar beneden scrollen).

Wellicht moet je qua monitor terug naar FHD om met het bespaarde geld een betere processor te kunnen kopen zoals de i5 4460?

[ Voor 7% gewijzigd door Philpend op 12-09-2015 14:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie. CPU is idd niet zo heel snel.

Ik heb begrepen dat illustrator en photoshop voornamelijk hangen op CPU ipv GPU, dus indien ik het budget verhoog met 100 euro en de AMD A8-7600 inruil voor een i5 4460 zit ik dan goed? (Monitor alsnog 1440P)

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Mijn opmerking (en de benchmark) hadden vooral betrekking op het bewerken van video's. Daar is de A8 niet zo sterk en in en is de 4460 inderdaad een stuk beter.

Volgens de adobe website is een videokaart voor photoshop en illustrator inderdaad 'optional' dus niet verplicht. Van photoshop weet ik dat er slechts een beperkt aantal bewerkingen zijn die gebruik maken van de gpu versnelling. Omdat adobe zelf aangeeft dat een gpu optional is ook voor illustrator ga ik er van uit dat dat voor illustrator ook geld. Met de igp uit de i5 kun je prima een 1440p monitor aansturen.

En wellicht overbodig: als je de cpu verandert naar een intel heb je ook een ander moederbord nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Oke top. Heb het moederbord ook gewijzigd, dank voor de reminder :D

Spullen zijn besteld!

Verwijderd

Voor het optimaliseren van je build kan je SSD drive als scratchdisk gaan gebruiken.

https://helpx.adobe.com/n...erformance-photoshop.html

/quote
Opmerking

: RAM toevoegen om de prestaties te verbeteren is kosteneffectiever dan het kopen van een SSD. Als geld geen probleem is, u alle mogelijke RAM hebt geïnstalleerd voor uw computer, u Photoshop CS5 als 64-bits-toepassing uitvoert en u nog steeds uw prestaties wilt verbeteren, kunt u wellicht een SSD gebruiken als werkschijf.

Zoals hierboven vermeld, verbetert een SSD de prestaties niet als de efficiëntie-indicator al hoog is. Hoe lager de efficiëntie-indicator is, hoe groter de verbetering is die een SSD biedt."
/quote

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2015 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed om te weten, bedankt.
Pagina: 1