Verwijderd

Topicstarter
Heeey hallo,

Ik heb een uitdaging, en kom er maar niet achter hoe ik dit dient op te lossen.

Ik ben klant bij vodafone glasvezel en heb een Draytek Vigor2132F geplaatst gekregen.
Nu werkt de iptv en het internet helemaal super.

Aangezien mijn netwerk heel groot is en veelal alles bij mij over het netwerk ga heb ik een nieuwe router gekocht. Dit is de ASUS RT AC3200. dit is een tri-band router. Ben hier dan ook megaaa tevreden over zijn prestatie's en de mogleijkheden die deze router bied.

Nu komt het probleem.

Nu heb ik beneden in de MK de Draystek staan. Mijn televisie beneden zit daar rechtstreeks op (poort 3 ).
Aangezien deze ASUS ook ipv ondersteunt wil ik via de Lan kabel van de draytek naar de ASUS ook de IPTV laten lopen zodat ik op een van de poorten van de ASUS mijn ip tv kan gaan gebruiken.

Je hebt op de ASUS daarin zoveel instellingen staan, maar kom er niet meer uit.

Hmm krijg geen printscreens toegevoegd.

Hoop dat mijn vraag duidelijk is. :*)

PS: weet niet hoe ik een nieuwe topic kan aanmaken

alvast bedankt heren.

groetjes Roy

• Noahlvb
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:16

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Hallo Roy,

Ik heb niet erg veel ervaring met de ASUS RT AC3200, maar ik weet wel dat je ergens de vlans kunt instellen. In het geval dat je de draytek helemaal wil vervangen zul je in de ASUS RT AC3200 de internet vlan op 300 moeten zetten en de IPTV vlan op 640. Echter is het niet mogelijk om telefoon te gebruiken van vodafone als je een eigen router gebruikt. Iets anders om overna te denken is dat de ASUS RT AC3200 als WAN port een RJ45 aansluiting heeft en vodafone de glasvezel via een sfp module direct in de draytek doet. Dus om dat aan te sluiten zou je iets als de MC220L van tp-link moeten gebruiken.

Hoop dat het je iets duidelijk is geworden, Noah

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ondersteund de iptv van Vodafone wel deze router ?

Door een router achter een router te zetten, creëer je dubbel NAT ?

Je koopt een nieuwe router maar je begrijpt de instellingen niet ? Wat staat daar over in de handleiding ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Verwijderd

Topicstarter
Heey breezers en Noahlvb

Ik heb mijn router achter de modem staan van vodafone, Aangezien ik heel veel opties heb om op deze Asus router in stellen betreft iptv heb ik geen idee welke ik moet gebruiken. Ik weet dat vodafone gebruik maakt van vlans.

Breezers ik snap de instellingen zeker wel, wat is dit nou weer voor vraag??
Ik weet de gegevens niet van vodafone en wat je e.v.t nog meer moet instellen. Hierover staat weining tot niks van in de handleiding

• Noahlvb
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:16

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Als je hem achter het Vodafone ding zou zetten heb je geen ip tv en dubbel nat. Als je de draytek helemaal vervangt heb geen dubbel nat en wel ip tv. En dan even nog een andere vraag waarvoor wil je de Asus precies gebruiken en waarom je ip tv via de Asus

[ Voor 33% gewijzigd door Noahlvb op 12-09-2015 13:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeey Noahlvb.

Kijk ik maak beneden gebruik van IPTV. Maar boven heb ik geen internet kabel liggen voor ip tv.
Nu ik wel mijn UTP voor internet boven heb liggen en aangesloten heb op mijn asus, Wilde ik gebruik maken van vlan waardoor ik gebruik kan maken van een LAN poort voor IPTV.

Verder gebruik ik mijn ASUS voor mijn verdere netwerk, ( NAS, camera enz enz ).

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:33
Kun je niet beter gebruik maken van een switch met Vlans?

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:04

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Hoe jij het wilt gaat niet lukken, want je sluit je asus router aan op een internet poort van de draytek.

De asus ondersteunt wel iptv, maar dan moet je dat signaal wel krijgen en van de draytek krijg je het niet. Er zijn wel andere oplossingen als je de draytek helemaal vervangt, dat is waar de anderen op doelen.

PVoutput

Pagina: 1