Nieuwe monitor 120/144hz 1ms

Pagina: 1
Acties:

• joshuaaaaaaaaaa
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-03-2024
Hallo,

Mijn beeldscherm is ermee opgehouden. Ik ben niet zo bekend met de nieuwe beeldschermen.
Ik ben op zoek naar een 1ms 144hz beeldscherm met dvi aansluiting. Het is vooral om te gamen en eventueel films op te kijken.

Ik wil rond de 250 uitgeven.

Iemand die ervaringen heeft met deze schermen :) ?

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20

gang is alles

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 13:01
Als je in de pricewatch een selectie maakt met die eisen hou je nog ongeveer 8 schermen over (als je € 300 kiest als max prijs ipv 250). Deze zijn allemaal 24" en full HD, edge lit TN schermen, en allemaal redelijk goed gereviewed.

Wat heb je verder voor eisen? Denk aan in hoogte verstelbaar, kantelbaar, soort aansluitingen, USB hub, energiezuinig etc.

Voorbeeld van een selectie: http://tweakers.net/price...;418822;382442/categorie/

[ Voor 3% gewijzigd door TweakMDS op 12-09-2015 11:49 ]

• joshuaaaaaaaaaa
DVI aansluiting. Hoeft niet in hoogte verstelbaar te zijn.

• joshuaaaaaaaaaa
Iiyama ProLite GB2488HSU-B1 Zwart

Asus VG248QE Zwart

Zouden voldoen aan mijn eisen. Wat is hierbij het verschil, behalve de prijs?

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

ik heb de Iiyama, prima monitor imho

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
ik heb de asus besteld..
er is ook een benq 2411z rond 300 euro die out-of-the-box iets betere kleur reproductie zou hebben (asus moet je zelf nog even mee klooien voordat het knap is..

ik heb voor de asus gekozen , simpelweg omdat deze mooiste uiterlijk heeft naar mijn inziens..

de iiyama / benq2411z / asus vg248qe hebben hetzelfde panel.. dus verwacht geen bizarre verschillen.

de asus kan je later eventueel upgraden naar G-sync compatible (wel dure upgrade)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Leuk dat je zo'n scherm zoekt, maar kan je PC dat wel aan? En wat voor games speel je, misschien trekt je PC het niet, of hebben de games die je speelt het helemaal niet nodig.

Ik zou zelf wel kiezen voor een monitor die in hoogte verstelbaar is hoor, mijn monitor is dat niet, en ik vind het zo fucking irritant, ik heb er nu een doos onderstaan van m'n camera, maar dat ziet er natuurlijk niet zo goed uit, en is niet heel stabiel. Dus een in hoogte verstelbare monitor is zeker aan te raden.

Weet je ook wel zeker dat je voor een TN paneel wilt gaan? De kleuren zijn maar mwah, de kijkhoeken zijn ronduit kut, en het contrast ook. Zelf verkies ik kwaliteit over refreshrate en inputlag, maar dat kan natuurlijk verschillen als jij echt die 144Hz wilt ;).

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Eens met Ramoonster, 144hz etc klinkt heel leuk, maar, heb je het nodig? Is het het verlies van contrast, kleuren en kijkhoeken waard? Zeker als je films wilt kijken zou ik absoluut geen TN paneel nemen. En lang niet alle games hebben echt baat bij 144hz, al kun je het zelf natuurlijk wel prettiger vinden om naar te kijken, maar ook dat is persoonlijk. Sommige mensen zijn daar gevoelig voor, anderen weer voor kleurcorrectheid en contrast.

Enfin, wil je gewoon alles hebben, kijk dan eens naar dit ding: V&A aangeboden: Eizo Foris FG2421 Zwart welke een erg leuk paneel is, VA paneel met hoge refreshrate, dus goede kleuren, goed contrast, maar ook lage inputlag en dus hoge refresh. Zal in ongeveer ieder opzicht ruimschoots beter zijn dan een TN paneel.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1