Ik heb sinds ik deze pc heb (ruim 6 maanden nu) continu problemen met het starten van de pc. Hij wil in 4 van de 5 gevallen niet aan voordat ik de CMOS heb gereset. En soms maakt zelfs het resetten daarvan niet eens uit want ook daarna wil ie soms niet opstarten. Ik ben er wel s 40 minuten mee bezig geweest om te kunnen booten.. 
Voor de duidelijkheid; er gebeurt helemaal niks wanneer ik de powerknop indruk. Geen fans die draaien, geen piepjes, niks, nada.
Specs:
MSI Gaming 5 Z97
I7 4790K
16GB Crucial Ballistix
Asus Strix GTX970
Coolermaster v550
Windows 8.1
Systeem is niet overgeklokt.
PC is aangesloten op een niet-geaard stopcontact. Simpelweg omdat ik in deze kamer gewoon geen geaarde stopcontacten heb.
Wat heb ik al geprobeerd (en heeft niet geholpen) :
- meest recente bios geïnstalleerd. Hoewel ik ook s 1 stapje terug ben geweest in bios-versie. Ook default instellingen geladen, meerdere malen. Maakte allemaal niks uit.
- zo min mogelijk apparaten aangesloten
- Cmos reset dmv batterij eruit en stroom eraf
Andere voeding heb ik nog niet kunnen testen.
Vreemde dingen die ik heb meegemaakt:
Pc start soms wel s op met een vertraging. Dwz 2 a 3 seconden na het indrukken van de power knop start het systeem. Niet altijd, soms.
Een keertje heb ik meegemaakt dat het systeem na ong 10 minuten pas startte!!
Ik had de knop al ingedrukt maar zoals altijd startte hij niet op. Ik ging toen ff weg omdat ik wat moest doen. Toen ik terug kwam was de PC opgestart...
Altijd, als de pc eenmaal gestart is draait ie prima. Temperaturen zijn in orde e.d. Niets op aan te merken. Het is alleen het willen starten wat moeizaam gaat.
Iemand tips?

Voor de duidelijkheid; er gebeurt helemaal niks wanneer ik de powerknop indruk. Geen fans die draaien, geen piepjes, niks, nada.
Specs:
MSI Gaming 5 Z97
I7 4790K
16GB Crucial Ballistix
Asus Strix GTX970
Coolermaster v550
Windows 8.1
Systeem is niet overgeklokt.
PC is aangesloten op een niet-geaard stopcontact. Simpelweg omdat ik in deze kamer gewoon geen geaarde stopcontacten heb.
Wat heb ik al geprobeerd (en heeft niet geholpen) :
- meest recente bios geïnstalleerd. Hoewel ik ook s 1 stapje terug ben geweest in bios-versie. Ook default instellingen geladen, meerdere malen. Maakte allemaal niks uit.
- zo min mogelijk apparaten aangesloten
- Cmos reset dmv batterij eruit en stroom eraf
Andere voeding heb ik nog niet kunnen testen.
Vreemde dingen die ik heb meegemaakt:
Pc start soms wel s op met een vertraging. Dwz 2 a 3 seconden na het indrukken van de power knop start het systeem. Niet altijd, soms.
Een keertje heb ik meegemaakt dat het systeem na ong 10 minuten pas startte!!
Ik had de knop al ingedrukt maar zoals altijd startte hij niet op. Ik ging toen ff weg omdat ik wat moest doen. Toen ik terug kwam was de PC opgestart...
Altijd, als de pc eenmaal gestart is draait ie prima. Temperaturen zijn in orde e.d. Niets op aan te merken. Het is alleen het willen starten wat moeizaam gaat.
Iemand tips?
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.