• lien111
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-04-2021
beste,

Familieleden van me hebben om advies gevraagd wat te kopen ter vervanging van zo een low budget cctv-systeem met 2 wireless cameras met een klein schermpje als "dvr"/ ontvanger met opname mogelijkheid op sdkaartje. Hoewel dit overdag net bruikbare beeldkwaliteit gaf, leverde het snachts ondanks de ingebouwde IR slechts wat schimmen en vlekken op...

In die richting zijn ze helaas terug aan het zoeken: ze denken aan een gelijkaardig systeempje van bij een bekende dhz-keten (+-100€) maar volgens mij is dit bijna speelgoed te noemen en waarschijnlijk amper beter als het ter ziele gegane systeem.

Ondanks ze de budgetoplossing bij mij thuis (3hikvisions + synology surveillance station) indrukwekkend vinden qua mogelijkheden en beeldkwaliteit, ligt dit boven het budget en de vereiste basiskennis.
Omdat ze wel overweg kunnen met laptop, desktop en iphone probeer ik ze toch in de richting van een ip-cam te duwen.

De keuze van een degelijke ip-cam is niet zozeer het probleem (voorlopige keuze ds-2cd2132f-i, heb ik zelf van aliexpress) maar advies betreffende een cam met een gemakkelijke en goede gebruikersinterface en app zijn ook welkom. (eens ingesteld werkt hikvisions eigen ivms4500 bij mij goed op zowel ipad, android tablet/phone en natuurlijk ook op windows pc) Deze camera kan opnemen na bewegingsdedectie op eigen sdkaart.

Waar ik zelf niet direct uitkom is wat men kan gebruiken als kleine monitor omdat ze dit absoluut willen ipv laptop of iphone, om op de salontafel te kunnen zetten savonds tijdens het tv kijken.
Een samsung s2 of ipad is te duur en bovendien zou het alleen gebruikt worden voor de camera. Is een lowbudget android tablet als deze bruikbaar?
pricewatch: Prestigio MultiPad 4 Quantum 7.85 Wifi Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy Tab 3 7.0 Lite VE WiFi Wit

Advies is ten zeerste welkom.

Ps: het betreft hier niet mensen die voor de fun graag door hun camera kijken, helaas zijn er de laatste jaren letterlijk 10tallen gevallen van vandalisme e.d. geweest zonder ooit beelden te hebben en uiteraard zonder de politie iets meer heeft kunnen doen als aangifte opnemen.
ps2: ja ik adviseer te investeren in echte beveiligingscameras maar €€$$.....

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Een ip camera en een synology vind ik persoonlijk al de beste budget oplossing, met als voordeel dat je nog wat meer kan met de synology.
Als ze dat beetje niet willen investeren is mijn inziens de prioriteit (nog) niet hoog genoeg.

Blijft het probleem van het schermpje nog steeds natuurlijk :) al kan je dan een laptop of ipad pakken.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:14
Hoe groot moet het scherm zijn?

Als je een budget nvr neemt uit china heb je opname mogelijkheden en ethernet. Icm een budget tablet ben je dan voor een euro of 150 al een heel eind.

Eventueel kun je ook een oud schermpje ofzo aansluiten op vga of hdmi, of een modulator ertussen en er een tv kanaal van maken.