Bestaat de Hard Drive die ik zoek?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.928 views

Verwijderd

Topicstarter
Dit is waar ik naar zoek:
  • 7200 rpm
  • 2 of 3 TB
  • Niet te luidruchtig
  • Duurzaam
Ik heb wat onderzoek gedaan maar het lijkt alsof er altijd één van deze aspecten moet worden opgegeven. Dit is de beste optie die ik tot nu toe heb gevonden: pricewatch: WD Black SATA 6 Gb/s WD2003FZEX, 2TB Maar iedereen klaagt dat ie luidruchtig is...

De Green series van WD is stiller maar die draaien helaas 5400 RPM... Verder zijn er wat aardige HDD's van Seagate, Hitachi, Toshiba etc. maar die blijken niet zo geweldig te zijn kwa duurzaamheid.

Dus wie o wie heeft het antwoord voor me, jongens?

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Zal ik dan maar zo lastig zijn en gewoon de vraag stellen...

Waarom speciaal 7200 rpm?
Wat is je gebruiksdoel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• debbes
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:11
HGST Deskstar NAS?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Een ssd kopen.
ssd zijn snel en duurzaam en stil.
En omdat je geen prijs noemt.
pricewatch: HP 775672-B21 5,2TB
pricewatch: Samsung 850 EVO 2TB
pricewatch: Intel DC S3610 2,5" 1,6TB

[ Voor 132% gewijzigd door jan99999 op 12-09-2015 05:23 ]

Verwijderd

Het helpt waarschijnlijk om in performance te denken en niet in RPM of andere specificaties. Uiteindelijk zeggen die dingen niets, het gaat om wat je er aan hebt.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 01:40:
Dit is waar ik naar zoek:
  • 7200 rpm
  • 2 of 3 TB
  • Niet te luidruchtig
  • Duurzaam
Ik heb wat onderzoek gedaan maar het lijkt alsof er altijd één van deze aspecten moet worden opgegeven. Dit is de beste optie die ik tot nu toe heb gevonden: pricewatch: WD Black SATA 6 Gb/s WD2003FZEX, 2TB Maar iedereen klaagt dat ie luidruchtig is...

De Green series van WD is stiller maar die draaien helaas 5400 RPM... Verder zijn er wat aardige HDD's van Seagate, Hitachi, Toshiba etc. maar die blijken niet zo geweldig te zijn kwa duurzaamheid.

Dus wie o wie heeft het antwoord voor me, jongens?
Seagate heeft inderdaad firmware problemen gehad met de Barracuda 7200.9 t/m 7200.11.
Echter, als je daar nu eentje van koopt is het een Barracuda 7200.15 (iirc) en hebben ze de naam Seagate Desktop HDD gekregen. Die zijn tot op heden nog bug-vrij gebleken.
pricewatch: Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB

Hitachi (aka HGST) heeft, zeker in het NAS/MKB segment, enorm duurzame schijven met de Ultrastar serie. Ze zijn alleen wel gauw 4 tientjes duurder dan een gelijk presterende WD Red.

Toshiba komt met bepaalde series ook goed uit de test. De DT01ACAxxx serie schijnt het prima te doen.

WD heeft trouwens ook nog de RE (Raid Edition) serie, welke gemaakt zijn voor betrouwbaarheid.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

McKaamos schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 09:27:
WD heeft trouwens ook nog de RE (Raid Edition) serie, welke gemaakt zijn voor betrouwbaarheid.
Overigens blijkt uit de praktijken van Google dat serverschijven niet noemenswaardig betrouwbaarder zijn. De beste methode blijkt toch gewoon goede backups maken te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, m'n huidige PC van 8 jaar oud heeft ook een HDD met 7200 RPM. Ik ga toch verdomme 8 jaar later niet een model halen dat minder RPM heeft? Het moet toch wel mogelijk zijn om een HDD te vinden die én goed presteert én 7200 RPM heeft?

Leuk dat me wordt aangeraden om niet teveel belang te hechten aan de RPM maar ik zie dat als het doen van een concessie. Het is fucking 2015, ik verwacht dat er gewoon HDD's bestaan die 7200 RPM hebben en verder ook op andere vlakken goed presteren. Desnoods zoek ik er maanden naar... Dus bedankt voor de suggestie om naar 5400 RPM te kijken maar ik passeer.

debbes, thanks, ik ga hem onderzoeken!

McKaamos, bekijk je eigen link naar de Seagate Desktop HDD eens, moet je kijken hoeveel negatieve punten daar door iedereen genoemd worden. Dan vind ik de WD Black toch nog een betere optie, ondanks z'n luidruchtigheid.
Ik ga me nog even verdiepen in die Hitachi's/Toshiba, thanks.

Jan999, ik dacht dat het wel duidelijk was dat ik een HDD zoek, niet een SSD. Geld groeit niet op m'n rug :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2015 12:58 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gast je kunt ook ff normaal reageren op mensen die je adviseren...
Nieuwe schijven zijn op lagere toeren sneller als je heel oude schijven op 7200rpm, over het algemeen... Dus dan is het niet zo gek dat mensen zeggen dat rpm niet belangrijk is.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@Soterius, wellicht moet je je eens in de materie verdiepen. De performance van een harddisk is niet alleen puur afhankelijk van de rpm, ook van andere factoren, zoals data-dichtheid op de platter, de controller, aansluiting (sata2, sata3 enz). Je puur blindstaren op rpm heeft dus geen enkele zin. Waar je naar moet kijken is de doorvoersnelheid op de interface. Bij een beetje sata-3 disk zal deze rond de 125-150MB/sec kunnen liggen. Zoals KillerAce al aangeeft, dikke kans dat een moderne 5400rpm disk beter presteert dan jouw 8 jaar oude 7200rpm disk. Bijvoorbeeld: een WD Green 2TB op 5400rpm doet al 147MB/sec. Ik durf er om te wedden dat jouw oude 7200rpm HD dat echt niet haalt. Misschien moet je ons eerst maar eens vertellen welke HD er nu in je systeem zit, dan kunnen we zien wat daar de doorvoersnelheid van is en je een suggestie doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Microkid op 12-09-2015 13:16 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Slechdt
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik vond de eerste comment hier ook wel goed inzicht geven in wat verschillen. Wel focus op 1 merk, maar misschien heb je er wat aan: nieuws: WD stopt met Green-naam van harde schijven

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 12:51:
Jongens, m'n huidige PC van 8 jaar oud heeft ook een HDD met 7200 RPM. Ik ga toch verdomme 8 jaar later niet een model halen dat minder RPM heeft? Het moet toch wel mogelijk zijn om een HDD te vinden die én goed presteert én 7200 RPM heeft?

Leuk dat me wordt aangeraden om niet teveel belang te hechten aan de RPM maar ik zie dat als het doen van een concessie. Het is fucking 2015, ik verwacht dat er gewoon HDD's bestaan die 7200 RPM hebben en verder ook op andere vlakken goed presteren. Desnoods zoek ik er maanden naar... Dus bedankt voor de suggestie om naar 5400 RPM te kijken maar ik passeer.
Ten eerste: reageer eens even normaal :?

Ten tweede: de 5400RPM-schijven van nu rennen rondjes (en niet te zuinig ook) om jouw 7200RPM-hardeschijf. Dus dat je concessies moet doen zit toch echt tussen je oren.

The devil is in the details.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Als de TS nu eventjes op een normale manier de vragen beantwoord, en dan voornamelijk wat z'n doel met de HDD is kunnen we tenminste een fatsoenlijk advies geven.

Als hij een specifiek model zoekt wat voldoet aan eis A, B en C dan kan hij ook bij een willekeurige computerboer langsgaan of bellen met een fabrikant van HDD's. We zijn hier toch zeker geen helpdesk. ;w

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 12-09-2015 13:22 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat je wilt bestaat niet (meer) omdat iedereen die vroeger 7200rpm harddisks kocht (vanwege performance) is jaaaren geleden overgestapt op een SSD + langzame HDD voor grote bestanden (films).
Als de vraag daalt dan daalt ook het aanbod.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Topicstarter
Haha, chill dudes!

Mijn "abnormale" reactie is niet zozeer tegen jullie gericht, maar tegen het feit dat er geen goede optie met 7200 RPM lijkt te zijn.

De HDD dient om muziek en films op te zetten en af te spelen. Wellicht kunnen jullie mij een HDD aanraden die voor een redelijke prijs goede prestaties biedt, niet snel kapot gaat en niet luidruchtig is. Maar als dat er eentje is met 5400 RPM, dan zal mijn volgende reactie zijn:

Cool, nou zoek ik dus precies dezelfde harde schijf maar dan met 7200 RPM ipv 5400 RPM, bestaat die ook?

Dus het is handiger als jullie gelijk op die vraag willen inspelen, in plaats van mij proberen te overtuigen dat die 7200 RPM niet NODIG zijn. Ik heb niet gezegd dat 7200 RPM per se beter is, ik heb niet gevraagd of 5400RPM voldoende prestaties geeft etc. Ik heb gevraagd of er een HDD met 7200 RPM bestaat die goede prestaties levert, niet snel kapot gaat en niet luidruchtig is. Dat is mijn vraag en daar ben ik dit topic voor begonnen. Ik zou het fijn vinden als jullie mij helpen om een antwoord op die vraag te vinden!

Dus als iemand er eentje weet, hoor ik het graag!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2015 13:43 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Je kan gewoon niet alles willen. Als je niet luidruchtig wilt, dan moet je geen 7200RPM nemen. En jij wilt nu alleen maar 7200RPM, omdat je dat nu ook hebt. Dat is pas vastklampen aan het verleden :>

The devil is in the details.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je geeft nog steeds geen enkel steekhoudend argument waarom het 7200rpm moet zijn. Je zegt zelf "Wellicht kunnen jullie mij een HDD aanraden die voor een redelijke prijs goede prestaties biedt, niet snel kapot gaat en niet luidruchtig is.". Dat kan dus prima een 5400rpm schijf zijn. Sterker nog: een 5400rpm schijf is stiller dan een 7200rpm schijf. Dus vasthouden aan 7200rpm maakt de oplossing al bijna onmogelijk.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:55
Wat is de definitie van luidruchtig? Ik heb diverse HD's zowel 2,5 als 3,5" op 7200 RPM, die je nauwelijks hoort, maar wat mij niet stoort is niet hetzelfde voor n ander.

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:43:
Je kan gewoon niet alles willen. Als je niet luidruchtig wilt, dan moet je geen 7200RPM nemen. En jij wilt nu alleen maar 7200RPM, omdat je dat nu ook hebt. Dat is pas vastklampen aan het verleden :>
Ja, ik ben zo iemand die alles wilt. Maar als datgene wat ik zoek niet bestaat, kan ik me daarbij neerleggen, hoor! Maar dan wil ik wel eerst helemaal zeker weten dat het niet bestaat... En daarom heb ik dit topic geopend.

Ik maak uit jouw reactie op dat de HDD die ik zoek niet bestaat. Bedankt, dat is gewoon een antwoord op mijn vraag! Het verdere commentaar over vastklampen aan het verleden, heb ik niks aan.

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:54
Maar goed, om een beetje on-topic te gaan.

Wat dacht je van een: pricewatch: WD Green WD40EZRX ?

Prima te gebruiken om muziek en films op te zetten en af te spelen.
Met 4Tb moet je daar aardig wat op kwijt kunnen.

Wat had je voor de rest zelf gevonden ?

Tevens heb je nog geen beschikbaar budget verteld, dit helpt bij het zoeken namelijk ;)

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-08 19:45
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:41:Dus het is handiger als jullie gelijk op die vraag willen inspelen, in plaats van mij proberen te overtuigen dat die 7200 RPM niet NODIG zijn. Ik heb niet gezegd dat 7200 RPM per se beter is, ik heb niet gevraagd of 5400RPM voldoende prestaties geeft etc. Ik heb gevraagd of er een HDD met 7200 RPM bestaat die goede prestaties levert, niet snel kapot gaat en niet luidruchtig is. Dat is mijn vraag en daar ben ik dit topic voor begonnen. Ik zou het fijn vinden als jullie mij helpen om een antwoord op die vraag te vinden!
Als je geen discussie wilt moet je geen topic openen op een discussie forum. De mensen hier proberen je alleen maar te helpen en oprecht te snappen waar de harde eis van 7200rpm vandaan komt. Een beetje normaal antwoorden op die vraag is wel het minste wat je dan kan opbrengen.

Als het antwoord op die vraag blijft wat je tot nu toe gegeven is en dat dat puur is omdat het getalletje van 5400 lager is dan wat je nu in je PC hebt zitten. Dan zou ik even goed nadenken of dat wel de juiste eis is die je moet stellen. Als de eis namelijk performance gerelateerd is dan is dat nergens voor nodig, zoals meerdere mensen hierboven ook al aangedragen hebben. Enige benchmarks bekijken zullen die zorgen snel uit de wereld helpen voor je.

En natuurlijk zul je iedereen bij de 7200rpm schijf horen klagen dat hij luidruchtig is, want iedereen is inmiddels gewend aan het zachte gepurr van een 5400 toeren schijf.

En waarom trouwens geen 10.000 of 15.000 toeren schijf?

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
Misschien om het wat minder in computer termen uit te leggen.

Je 8 jaar oude auto is een 2.0L met 150PK. Je hebt het idee dat je nu weer een 2.0L moet halen om die performance te halen. Gelukkig is de techniek verbeterd, en kan je nu een 1.4L kopen, wat minder lijkt, maar die 180PK leveren.

Voor films en muziek afspelen zijn de huidige generatie 5400RPM schijven echt goed. En als je nog echt twijfeld (ondanks alle reakties in dit topic). Google op benchmarks.

Verwijderd

Dit is nu een uitstekend voorbeeld waarom bedrijven als WD marketinglisten verzinnen om de rotatiesnelheid bij WD Green series te verbergen met cryptische benamingen als 'IntelliPower' - consumenten staren zich blind op hoge getalletjes en weten eigenlijk helemaal niet waar het voor dient.
De HDD dient om muziek en films op te zetten en af te spelen.
Kortom, massaopslag. Daar kun je het beste een zo laag mogelijke rpm voor kiezen, met een zo hoog mogelijke datadichtheid. Dat is niet traag; 5400rpm schijven kunnen op dit gebied vele malen sneller zijn dan 10.000 en 15.000rpm.

Bovendien, wat denk je nou, dat je film beter/sneller gaat afspelen als je hardeschijf meer omwentelingen maakt? Dit gaat helemaal nergens over...

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:29

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:58:
Bovendien, wat denk je nou, dat je film beter/sneller gaat afspelen als je hardeschijf sneller is? Dit gaat helemaal nergens over...
_/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid en Roger,

Ja, "luidruchtig" is ook heel subjectief... HDD's met 7200 RPM zijn sowieso luidruchtiger dan die met 5400 RPM, maar met een stille kast zoals de Antec P183, zal dat wel meevallen. Ik heb zelf nooit zoveel problemen met geluid tijdens schrijven, vind dat eigenlijk altijd wel mooi klinken, omdat ie dan aan het werk is, alsof het geluid symbool staat voor z'n kracht haha. Maar tijdens het lezen of wanneer hij idle draait, vind ik het fijn als hij redelijk stil is.

Het is moeilijk om die subjectiviteit te omzeilen... Wat ik in ieder geval kan zeggen, is dat ik geen HDD wil waarvan bijna alle reviews zeggen dat hij luidruchtig is. Want in dat geval lijkt het wel duidelijk te zijn, zelfs als je het stukje subjectiviteit in aanmerking neemt.

Verder kan ik zeggen dat ik mijn huidge HDD niet te luidruchtig vindt. Dat is een WD Caviar GP 750 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 en die zit in een Antec P182 kast. Dus ik weet in ieder geval dat er één HDD bestaat die 7200 RPM heeft en NIET te luidruchtig is naar mijn subjectieve oordeel, haha.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2015 14:03 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:29

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Met wat kom jij nog af, das ANTIEK :p

Gewoon een WD green/blue nemen van een terra of 4 , ding zit meer uit zijn neus te vreten dan dat ie iets aan't doen is ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:59
MIsschien is dit een interessant artikel voor de TS:

http://www.seagate.com/nl...ut-rpm-anymore-master-ti/

Wat dus ook invloed heeft op de snelheid is de datadichtheid (hoeveel MB's er op een vierkante cm passen). Hoe hoger de datadichtheid hoe minder de leeskop hoeft te bewegen om bij de data te komen en hoe sneller het lezen gaat.

[ Voor 40% gewijzigd door Ramon op 12-09-2015 14:11 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:07

lordsnow

I know nothing

Als je de HDD sowieso niet gaat gebruiken als systeem-schijf, of iets anders waarvoor snelheid een factor is (games), maar slechts voor muziek en films, dan maakt het eigenlijk toch ook niet uit? Muziek en films spelen net zo goed van een 5400 als een 7200 RPM HDD.

Ik ben op dit moment ook op zoek naar een HDD, en merkte eigenlijk hetzelfde als de TS. Er zijn op dit moment relatief weinig 7200 RPM schijven. Toch geloof ik best dat de huidige 5400 RPM schijven beter presteren dan de 7200 RPM schijf die ik nu heb. Dat kan ik ook zien als ik de doorvoersnelheid van HDD's uit de Pricewatch (160+ Mbps) vergelijk met de gemeten snelheid van mijn huidige HDDs (180GB = 76Mbps, 1TB = 113Mbps).

Tijdens mijn zoeken kwam ik het volgende tegen:
https://www.backblaze.com/blog/best-hard-drive/
http://www.hardware-revol...r-your-money-august-2015/
http://hdd.userbenchmark.com/

[ Voor 3% gewijzigd door lordsnow op 12-09-2015 14:38 ]

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 01:28
offtopic:
Ik ga offtopic, maar ik begrijp niet waarom het aantal RPM soms weggelaten wordt tegenwoordig :S

pricewatch: Seagate Expansion Desktop 4TB Zwart
http://www.seagate.com/nl...pansion-hard-drive/#specs

Ik kan bij dit product bijvoorbeeld helemaal nergens vinden

Edit: Misschien omdat het een externe hdd is, nvm

[ Voor 17% gewijzigd door Ketho op 12-09-2015 14:32 ]

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Soterius, doe eens wat aan je kennis! Hogere RPM is niet altijd beter.

Jouw harddisk:

Leessnelheid: 70,7 MB/s
Schrijfsnelheid: 63,8 MB/s

Een typische WD green 4TB van nu:
Leessnelheid: 256,9 MB/s
Schrijfsnelheid: 195.6 MB/s

Zijn er nog 7200 RPM schijven: ja. Is dat nu nog relevant: nee, tenzij je graag geld over de balk gooit.

Zet die 7200 RPM uit je hoofd, koop een WD green (die veel sneller is dan nu) en het geld dat je overhoud omdat je geen 7200 RPM schijf gekocht hebt, steek je in een SSD die je als systeemschijf gaat gebruiken, DAN gaat je pc pas vliegen.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 16:28

Kek

3flix

kan die 8 jaar oude bak van jou wel de nieuwe sata3 aan? vraag het me af :P anders kom je aan het me snelle schijf, zit je nog steeds tegen de 150grens van sata 1

Verwijderd

EMP schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:24:
Een typische WD green 4TB van nu:
Leessnelheid: 256,9 MB/s
Schrijfsnelheid: 195.6 MB/s
Dat is ook niet helemaal waar. De reguliere Greens met 1000GB platters doen 155MB/s max op het begin van hun capaciteit. Tegenover 195MB/s wat de beste 7200rpm doen. De nieuwste WD Green 6TB (WD60EZRX) heeft echter 1200GB platters en doet om die reden 175MB/s aan het begin van de capaciteit. Dat komt enorm dicht bij de beste 7200rpm en dat met alle voordelen van een lagere rotatiesnelheid.

Je punt is natuurlijk duidelijk: de rpm is een domme manier om de snelheid nog ietsje te kunnen verhogen. De echte vooruitgang zit hem in de verhoging van de datadichtheid, zodat per omwenteling meer data de leeskop bereikt.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Omg, hardeschijf toerental als maatstaf voor snelheid.
Dat is net zoiets als claimen dat een Core2Duo op 3Ghz sneller is als een Core i5 op 2,5Ghz 8)7 (Megahertz Myth, anyone?)
Of claimen dat 25 graden in huis beter is dan 20, want dat is meer. :+

[ Voor 5% gewijzigd door McKaamos op 12-09-2015 14:30 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 16:28

Kek

3flix

McKaamos schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:29:
..
Of claimen dat 25 graden in huis beter is dan 20, want dat is meer. :+
dat is toch ook zo..?? :+

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 12:51:

:') __!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Goh, misschien heeft PorscheDesign wel iets wat tot 9.000 RPM gaat.. Maar dan betaal je wel wat meer hè :)

NRG

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:29

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

GerardVanAfoort schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:47:
Goh, misschien heeft PorscheDesign wel iets wat tot 9.000 RPM gaat.. Maar dan betaal je wel wat meer hè :)
Koop ik wel een GSXR 1000 ding gaat tot 13 dan int rood :p
8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Damic op 12-09-2015 14:51 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:50:
[...]

Ja, ik ben zo iemand die alles wilt.
Dan zou je je niet blind moeten staren op het maximale toerental van een HDD. :) Als je eigenlijk niet echt op zoek bent naar advies (wat hier toch wel het geval is omdat je zo duidelijk bent in wat je wilt, en je daar sowieso niet vanaf wilt wijken), dan ben je toch zo klaar met de pricewatch? Zet de filters op 7200RPM, sorteer op wat je het belangrijkst vindt en kijk even naar de reviews. Dan heb je zo een keus gemaakt, gebaseerd op harde cijfers en als het meezit nog op een paar reviews.

Saved by the buoyancy of citrus

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
TS: koop anders 15K RPM Sas, da's nog meer dan 7200, meer dan het dubbele zelfs.
Als je echt alleen maar waarde ziet in RPM, doe het dan gelijk goed met 15K, anders heb je alsnog een 'trage' hardeschrijf op maar 7200RPM :o
Een ssd is alleen maar traag, precies 7200 keer zo traag als een hdd met 7200 RPM :+
Oftewel stop met kijken naar RPM, als je er alleen maar een beetje muziek en af en toe een filmpje vanaf haalt maakt RPM echt helemaal niks uit.
Geluid is iets wat fabrikanten van HDD's niet aangeven, reviews die klagen over geluid kunnen dat gehad hebben in een goedkope kast of door verkeerde montage enz enz. zolang geluid iets is wat overal vanaf hangt en dus onmogelijk voor alles 1:1 kan worden vergeleken zal je daar niets aan hebben.
Daarbij is de eis: stil en luidruchtig (hoger RPM) ook lekker tegenstrijdig :)
Ik zou zeggen zoek een winkel uit die makkelijk is met omruilen en koop er een hdd die genoeg TB's heeft en als je het nog steeds niet los kan laten ook 7200RPM heeft, kijk thuis of het te luidruchtig is en zo ja ruil m om...
En vergeet niet de verwarming hoger te zetten, da's.. beter 8)

Fixing things to the breaking point...

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

RGAT schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:57:
En vergeet niet de verwarming hoger te zetten, da's.. beter 8)
Nee man, een 7200RPM schijf verbruikt meer als een 5400RPM schijf dus het word ook direct warmer. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Ga jij lekker een nieuwe WD Caviar GP kopen. Jij blij, en wij ook van het gezeur af.... (750GB niet genoeg? zet er meer schijven in.... klaar)

Verwijderd

Volgens mij heb je inmiddels genoeg goede adviezen ontvangen. Doe er mee wat je wilt! :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.