snelkoppeling Gmail wilniet naar taakbalk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-09-2024
ik heb bijna al mijn pictogrammen van het bureaublad verplaatst naar de taakbalk om een mooi opgeruimd bureaublad te hebben.
De snelkoppeling van Gmail wil zich er niet laten in schuiven en er verschijnt een ,,niet parkeer bordje,,
Is het misschien niet mogelijk om de Gmail snelkoppeling in de taakbalk te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:27
Welke Windows versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
ik heb windows home 10 erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:27
Rechter muis en dan vast maken aan kiezen?
Je kunt dan kiezen voor taakbalk en start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Helaas werkt dat niet met deze snelkoppeling naar Gmail. Ook heb ik al eens een nieuwe snelkoppeling gemaakt en geprobeerd naar de taakbalk te verplaatsen echter zonder resultaat.
Bij de andere snelkoppelingen op het bureaublad had ik het inderdaad op de door jou genoemde manier gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je al eens gedacht dat het een URL is en die niet op de taakbalk gezet kan worden, maar aan de quicklist van de default browser die wel op de taakbalk staat, of bij IE/Edge komt? Wat leesvoer.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Dat een url er niet geplaatst kan worden, wist ik inderdaad niet. Wat de rest van je antwoord betreft, gaat dat boven mijn pet, want ik ben maar een leek op dit gebied. Ik zal me wel eens doorlezen in het door jou geplaatste leesvoer linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Thei schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 22:51:
De snelkoppeling van Gmail wil zich er niet laten in schuiven en er verschijnt een ,,niet parkeer bordje,,
Is het misschien niet mogelijk om de Gmail snelkoppeling in de taakbalk te zetten?
Ik heb geen idee welke browser je gebruikt, maar je kan in combinatie met Chrome van Gmail ook een web app maken. Deze laat zich prima vastpinnen aan de taakbalk en start. Ik heb in rens-br in "WhatsApp voor Android" een tutorial gemaakt voor Whatsapp Web. Maar dit zou ook moeten werken voor Gmail en elke andere website.

Wil je hem niet draaien in een los venster moet je 'Openen als venster' uitvinken.

Het is een kwestie van voorkeur maar:
Ik vraag me af waarom je alles aan je taakbalk pint. In Windows 8.1 en 10 hebben ze juist een mooi startmenu gemaakt waar al die icoontjes geplaatst kunnen worden.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 15-09-2015 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:41

DeTeraarist

#Boots2Asses

Je kan zowel met Chrome, als Firefox, als Edge een website aan je startmenu hangen. Vanuit het startmenu kun je hem dan weer aan de taakbalk hangen.
Het is een kwestie van voorkeur maar:
Ik vraag me af waarom je alles aan je taakbalk pint. In Windows 8.1 en 10 hebben ze juist een mooi startmenu gemaakt waar al die icoontjes geplaatst kunnen worden.
Omdat het handiger is om veel gebruikte programmas in je taakbalk te hebben, zodat je niet eerst het startmenu hoeft te openen. Daarnaast kun je bij een aantal programma's ook dingen in de quicklist zetten/pinnen waardoor je direct bepaalde acties kunt uitvoeren.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
DeTeraarist schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:17:
Je kan zowel met Chrome, als Firefox, als Edge een website aan je startmenu hangen. Vanuit het startmenu kun je hem dan weer aan de taakbalk hangen.
Dat klopt inderdaad! Kan bij alle drie de browsers vanuit menu -> Add to startmenu. Was ik even vergeten.
Omdat het handiger is om veel gebruikte programmas in je taakbalk te hebben, zodat je niet eerst het startmenu hoeft te openen. Daarnaast kun je bij een aantal programma's ook dingen in de quicklist zetten/pinnen waardoor je direct bepaalde acties kunt uitvoeren.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Gebruik zelf die 'bepaalde acties' nooit, zal het daarom niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thei
Ik gebruik hoofdzakelijk Edge en heel soms internet explorer. Ik heb gmail via edge aan het startmenu vastgemaakt en er staat nu een tegel van gmail in het startmenu. Als ik op die tegel rechts klik krijg ik helaas geen keuze om hem aan de taakbalk te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:41

DeTeraarist

#Boots2Asses

Je hebt gelijk, die optie werkt helemaal niet in W10. Ik was zelf wat verbaasd, ik maak er op de zaak met W7 veel gebruik van. Had niet verwacht dat urls in ene taboe waren.

Dan maar knutselen:

Maak een snelkoppeling naar
C:\Windows\explorer.exe http://tweakers.net

zet die in
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

of
%AppData%\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

en dan krijg je de optie wel.

Heel verrassend opent explorer.exe je default browser.

[ Voor 6% gewijzigd door DeTeraarist op 15-09-2015 22:57 ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hoeft die snelkoppeling echt niet in die specifieke map te zetten hoor (tenzij je 'm in je start menu wilt, voor iedere gebruiker). Gewoon ergens maken en naar de taakbalk slepen of rmb > pin to taskbar.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1