Home Cinema Set / Surround System / Playbar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een 5.1 surround systeem voor mijn tv. Nou twijfel ik tussen een set en een goede playbar. Wat kunnen jullie mij aanraden? Ik heb geen verstand van receivers en versterkers en dergelijke. Het liefst heb ik gewoon een systeem die ik aansluit en klaar.

Goed geluid is het belangrijkste.

Budget ongeveer 700 euro.

Sonos is te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-10 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

Teufel schijnt goed spul te maken, en je kunt het zonder problemen thuis testen. Beste is vantevoren zelf wat gaan luisteren, maar dan kom je in winkels al snel op Harman Kardon etc uit en dat is (als ik Teufel goed inschat) waarschijnlijk een stuk minder (maar wel compact).

Onkyo S7705 zou nog een mooi alternatief kunnen zijn,

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Suave
  • Niet online
mr.paaJ schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 23:58:
Teufel schijnt goed spul te maken, en je kunt het zonder problemen thuis testen. Beste is vantevoren zelf wat gaan luisteren, maar dan kom je in winkels al snel op Harman Kardon etc uit en dat is (als ik Teufel goed inschat) waarschijnlijk een stuk minder (maar wel compact).

Onkyo S7705 zou nog een mooi alternatief kunnen zijn,
Als ik google op die Onkyo zie ik ook een receiver erbij. Zit hier een ingebouwde versterker in? Dit is ook een receiver voor beeldmateriaal? Bedien ik alles va de receiver?

Ik heb geen ervaring met die dingen :X

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-10 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

De receiver is (behalve voor schakelen signaal en streaming van geluid) ook voor de versterking ja, en zoiets heb je trouwens ook voor de Teufel set nodig. Dat kan gewoon iets simpels zijn. Instap model of net een stapje hoger voor streaming opties zoals Spotify, Internetradio etc.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Suave
  • Niet online
mr.paaJ schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 09:16:
De receiver is (behalve voor schakelen signaal en streaming van geluid) ook voor de versterking ja, en zoiets heb je trouwens ook voor de Teufel set nodig. Dat kan gewoon iets simpels zijn. Instap model of net een stapje hoger voor streaming opties zoals Spotify, Internetradio etc.
Zijn er ook 5.1 sets die geen receiver vereisen? Of is een receiver een 'must'?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Speakers zal je altijd moeten voeden: passieve speakers krijgen hun voeding extern door een versterker, actieve speakers hebben de versterker ingebouwd. Dus er zijn speakers waar geen receiver voor nodig is. Echter kom je dan relatief snel uit op PC-setjes. Er zijn voor Home Cinema ook actieve speakers, maar die zijn zeldzamer (en snel duurder). Echter zit je dan altijd met het aansluiten, een TV heeft geen 5.1 uitgang in de vorm waar je actieve speakers op aan kan sluiten. Dus een receiver is relatief snel een must.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1