Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• daan256
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 15:56
Hallo allemaal,

ik heb thuis een bestaand bedraad alarm systeem uit de jaren 90 hangen. Het systeem is niet meer bruikbaar maar de bedrade PIR en bedrade zwaailamp buiten zou ik graag in een nieuw systeem willen gebruiken.
Ik zou graag willen weten of jullie een systeem weten wat om kan gaan met de volgende zaken

bedraad PIR en zwaailamp aansluiten
aansluiten/toevoegen van draadloze PIRS (klikaanklikuit)
aansluiten/toevoegen van draadloze deurmagneetcontacten
samenwerken met domoticz

misschien teveel eisen :-)
hoor het graag.

• Sjeuf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09 13:51
Ik heb eenzelfde voor ogen. Draden van alarm lopen van de verschillende kamers naar meterkast. Is het jou gelukt om een pir aan te sluiten bedraad via domoticz? Zo ja hoe?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 18:48
Nou als je ook z-wave gebruikt zou je bij je huidige alarm kast de 12v kunnen gebruiken voor een fibaro fgbs en zo 2 sensoren ombouwen naar z-wave. Dit herhalen indien nodig. Voor je lamp en sirene zou je via een 2voudige relay module kunnen bedienen, ipv 230v als input zet je hier dus 12v op en zo kun je deze dan ook beide aansturen.
Wellicht dat er voor kaku vergelijkbare modules zijn maar dat moet je dan even zelf googlen.
Uitbreiden zou ik zelf voor alarm niet voor kaku kiezen tenzij het risico beperkt is.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal