Nieuw besteld, tweedehands ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Ik heb Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie gelezen, maar er is me toch iets niet helemaal duidelijk icm mijn eigen situatie. Ik hou het op een paar punten nog even cryptisch, het gaat er uiteindelijk hier niet om om de winkel in deze fase te benoemen. Afhankelijk van de uitkomst zal ik een positieve danwel negatieve review plaatsen.

Wat speelt er precies:
Twee weken geleden bestel ik een apparaat bij een (ook hier) goed gewaardeerde winkel. Het wordt verkocht als zijnde nieuw, maar de verpakking is beschadigd. Niet erg, ik vind het apparaat zelf veel belangrijker dan de doos :) De prijs is ook heel aangenaam, voor mij was dat ook de doorslaggevende reden om dit apparaat te kopen (anders had ik het niet gedaan: mijn budget reikte niet verder).

De volgende dag komt de bezorger al, lekker snel. Bij eerste controle blijkt dat de doos al geopend was geweest, maar dat was niet zo vreemd omdat deze winkel eerst test of alles werkt. Alles aansluiten en het werkt zo op het eerste gezicht prima. Ik helemaal blij, maar om de pijn van deze uitgave iets te verzachten, verkoop ik datgene wat dit apparaat nu gaat vervangen.

Tot ik vorige week erachter kom dat een bepaalde functie niet goed werkt. Voor deze functie moet je via internet een account aanmaken dat gekoppeld wordt aan dat apparaat. Dit werkt niet, er blijkt al een account te zijn. Zo blijkt dat dit nieuwe apparaat in feite tweedehands is.

Ik heb contact opgenomen met de winkel en deze situatie voorgelegd. Het blijkt dat er een foutje is gemaakt, ze hadden meerdere exemplaren van dit product, waarvan eentje retour was gekomen van een van hun klanten. Niet leuk dus, want ik kan nu niet volledig gebruik maken van de functies van dit apparaat. Hierdoor voldoet het naar mijn mening gewoon niet aan de tekst die ze op hun website hadden staan.

De persoon die mij helpt is wel vriendelijk, hij heeft me wel wat toegezonden (wat ik al wist, maar goed) en alles wat is toegezonden werkt niet. Het struikelpunt blijft het account, er lijkt geen algehele reset mogelijk te zijn, alleen op basis van de door de eerste klant opgegeven e-mailadres kan er een wachtwoord reset plaatsvinden, maar dat gaat dus volledig via die vorige gebruiker. Als troost wil hij niet verder gaan dan het aanbieden van iets kleins uit hun winkel. Hij geeft ook aan dat hij dit specifieke model niet meer heeft. Er is ook gehint naar bijbetalen als ik toch wil omruilen voor een ander model.

Dat is precies waar ik nu dus mee zit. Kan ik van de winkel verlangen om toch een nieuw exemplaar toe te zenden? En hoe ver kan ik daarin gaan, er is bijvoorbeeld een opvolger van dit model, mag ik dat dan (kostenloos) verlangen van ze? Of staan ze in hun recht om dan maar extra geld te rekenen?

Eerlijk gezegd voel ik me aardig klem zitten nu, als ik van hun een vervangend exemplaar wil, dan moet ik flink bijbetalen. En als ik dit apparaat terugstuur, heb ik helemaal niets meer tot het moment dat ik mijn geld terug heb en dan alsnog een (duurder) apparaat moet kopen. Het was misschien (wel zeker) niet zo slim om mijn oude exemplaar zo snel te verkopen, maar ja...

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:10

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, hoe lullig het ook klinkt, dit is juist wat ipads/DRM games en meer van dat soort zaken een enorm complexe aangelegenheid maakt. Je verkoopt een product, wat eigenlijk gekoppeld wordt en dus niet weder verkoopbaar is na afloop in sommige gevallen... Je zou kunnen stellen: de winkel had je mysterie-product (het kan helpen als je er bij zegt wat het is, er is namelijk ook zoiets als 'redelijke verwachting') eigenlijk niet eens terug hoeven te nemen onder de WKOA als dat al het geval is en je product werkelijk perma-locked is.

Eigenlijk heb jij in alle redelijkheid recht op een goed werkend product. Indien dat niet mogelijk is, dan kan de koop ontbonden worden. Een alternatief aanbieden wat duurder is, is vrij schappelijk... je hebt al te kennen gegeven dat dit een wel héél aantrekkelijke aanbieding was.

Nogmaals: het helpt als je zegt wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
Okee, misschien ben ik wat te paranoide geweest :)

Het gaat om een AV-receiver. En het account gaat om internetradio dat ingesteld moet worden, maar de koppeling ligt na in gebruik name op basis van het MAC adres icm het mailadres van de eerste gebruiker en dat mailadres is voor zover ik kan zien nergens te resetten :'(

[ Voor 38% gewijzigd door yodeluxe op 11-09-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:22
Misschien een mailtje sturen naar dat mailadres dat staat ingesteld en die persoon vragen of hij kan helpen om het account/emailadres te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
Je kan op de webpagina alleen zien dat een account al bestaat, maar niet wie dat geregistreerd heeft.
Wat dat betreft vind ik de webpagina van die service toch maar belabberd, het is dat je het nodig hebt, maar er is totaal geen energie in gestoken. Alleen het feit al dat je niet eens een reset kan uitvoeren puur op basis van MAC adres, of dat je niet eens vanaf de receiver zelf een commando kan versturen dat die instelling weer op default zet.

Maar wat ik persoonlijk misschien nog wel het ergste vind, is dat de vorige gebruiker in theorie zaken kan veranderen binnen dat onderdeel en dat dat dus gepusht wordt naar (inmiddels) mijn receiver.

Maar goed, het gaat er uiteindelijk om dat de receiver tweedehands is, terwijl ik het als nieuw heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:14

Robtimus

me Robtimus no like you

Wat je hebt gekregen voldoet niet aan je verwachtingen en ik zou hem dus ook gewoon terugsturen zoals mag volgens de WKOA. Jij verwacht een AV receiver die je kan koppelen aan een eigen internetradio-account, dat kan niet, dus heb je een geldige reden om de koop te ontbinden en je geld terug te krijgen. (Sterker nog, je hoeft niet eens een reden op te geven.)

Je hoeft verder geen genoegen te nemen met een tegoedbon o.i.d., de winkel is verplicht om je je volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten naar jou toe terug te betalen. Verzendkosten terug naar de winkel zijn helaas wel voor eigen rekening.

Dus: stuur terug volgens WKOA en koop ergens anders een nieuwe zonder gekoppeld account.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• yodeluxe
Daar was ik al bang voor. Natuurlijk goed dat deze wet die mogelijkheid biedt, maar ik zit hierdoor wel met de financiële schade doordat ik door deze winkel gedwongen word om een (waarschijnlijk) duurder model te kopen. Okee, ik heb het geld wel liggen, maar het is nooit leuk om je reserves te moeten aanspreken doordat een winkel niet levert wat je hebt besteld.

Als ze op geen enkele manier tegemoet willen komen (ik wacht nog even af hoe ze op mijn laatste bericht reageren), rest er ook geen andere mogelijkheid om andere Tweakers hiervoor te waarschuwen door middel van een mooie shopreview. Die volgt dan wel als ik het geld terug heb.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:32

OgWok

U.N.C.L.E.

Geen best bedrijf. Toegeven dat er een fout is gemaakt en vervolgens je gaan afpoeieren met voorstellen waar jij niets aan hebt. Waarschijnlijk hopen ze dat je het gaat opgeven en lekker met de AV-receiver blijft zitten. Probleem (voor hen) opgelost.
Wat Robtimus zegt: terugsturen volgens WKOA. En ze duidelijk maken dat je het volledige bedrag retour wilt hebben.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:31

Pos

OgWok schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 08:38:
Geen best bedrijf. Toegeven dat er een fout is gemaakt en vervolgens je gaan afpoeieren met voorstellen waar jij niets aan hebt. Waarschijnlijk hopen ze dat je het gaat opgeven en lekker met de AV-receiver blijft zitten. Probleem (voor hen) opgelost.
Wat Robtimus zegt: terugsturen volgens WKOA. En ze duidelijk maken dat je het volledige bedrag retour wilt hebben.
Waarbij de mogelijkheid bestaat dat ze nu juist de TS verwijten een account aangemaakt te hebben en geen geld terug geven want niet meer verkoopbaar.. TS kan niet achterhalen van wie het account is, en dus ook niet betwisten dat het niet het zijne is.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Al eens contact opgenomen met het bedrijf dat die dienst aanbiedt waar je een account voor moet registreren? Wellicht is er via hun klantenservice wat te regelen om toch die oude account er uit te mikken (evt. na bevestiging vanuit de winkel dat ze het apparaat aan jou hebben verkocht na retour)?

Zo niet dan zit je met een ondeugdelijk product en aangezien ik uit je verhaal opmaak dat vervangen door iets vergelijkbaars niet mogelijk is, is ontbinden dan de voordehandliggende optie.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:07
Wat is het prijsverschil met hetzelfde product bij de eerst volgende firma?

Paar tientjes kun je toch wel overbruggen?
Enkele honderden euro's zou ik me toch wel gaan afvragen of dat niet de reden zou zijn voor het 'tweedehandse'.

Je hoeft toch niet bij hun meteen een andere (duurdere) te kopen?

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Zonder gegevens over het product en de prijs kan je verder geen ander advies geven als of houd het, of stuur het terug onder wkoa. De winkelier heeft al aangegeven geen andere exemplaren te kunnen leveren en daar een compensatie voor te geven. Echter ik leid af dat de TS dat niet voldoende vindt, maar of het redelijk is kunnen we niet bepalen zonder meer info.

@TS, begrijp best dat je misschien de winkelier niet wilt noemen, maar de rest van gegevens zijn wel handig.
Welk product, voor welke prijs heb je het gekocht, wat is de huidige prijs, wat voor compensatie is voorgesteld?

Everything is better with Bluetooth

• yodeluxe
OgWok schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 08:38:
Ik moet er niet aan denken om de komende 10-15 jaar tegen dit probleem aan te kijken. Ik snap wel dat ze hopen dat ik deze receiver hou, maar ik had toch wel gehoopt dat een goed aangeschreven winkel iets meer zou doen om mij als klant te behouden. Waar ik nu wel heel gelukkig mee ben, is dat ik met CC heb betaald. Mocht het toch niet goed verlopen, heb ik nog iets om naar uit te wijken.
Pos schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 08:52:
[...]

Waarbij de mogelijkheid bestaat dat ze nu juist de TS verwijten een account aangemaakt te hebben en geen geld terug geven want niet meer verkoopbaar.. TS kan niet achterhalen van wie het account is, en dus ook niet betwisten dat het niet het zijne is.
Dat is inderdaad wel iets om in gedachten te houden. Ze hebben weliswaar toegegeven dat de receiver eerder gebruikt is geweest, maar blijkbaar hebben ze niet doorgehad en dus ook niet getest dat een klant dan ook een eenmalig te registeren account heeft aangemaakt. En ja, daarmee hebben ze een onverkoopbaar apparaat toch aan mij verkocht :(
Orion84 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 08:59:
Al eens contact opgenomen met het bedrijf dat die dienst aanbiedt waar je een account voor moet registreren? Wellicht is er via hun klantenservice wat te regelen om toch die oude account er uit te mikken (evt. na bevestiging vanuit de winkel dat ze het apparaat aan jou hebben verkocht na retour)?
Heb ik aan zitten denken, wilde ik in eerste instantie ook nog wel doen. Maar dan is dat onderdeel opgelost, zit ik nog steeds met het probleem dat mij een tweedehands product als nieuw is verkocht. En daarmee weet ik niet of die vorige gebruiker nog meer heeft aangepast wat ik niet (direct/makkelijk) kan veranderen, of dat er misschien zelfs iets kapot is gegaan. Ik kan moeilijk nu alle poorten en instellingen gaan testen om te zien of het wel werkt.
NeutraleTeun schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 09:20:

Enkele honderden euro's zou ik me toch wel gaan afvragen of dat niet de reden zou zijn voor het 'tweedehandse'.

Dit is een EOL product, waar ook nog eens de verpakking van was beschadigd. Dat ze dit voor een zacht prijsje verkopen, was daarom niet vreemd. Alleen kom je dit niet zo vaak tegen (vaak snel weer weg), deze keer had ik geluk. Als ik deze receiver nu terugstuur, heb ik geen mogelijkheid meer om aanbiedingen af te wachten. Om die reden kom ik dus ook uit bij hogere prijzen, een paar honderd euro zou ik zomaar erbij moeten leggen om minimaal dezelfde functionaliteit te krijgen :'(

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Jazeker kan je een ander product eisen.
Ik heb hetzelfde meegemaakt met een niet nader te benoemen winkel. Laptop was zelfs al ter reparatie naar de fabrikant gestuurd en stond ook al op naam geregistreerd.

Weet niet hoe dit wettelijk in elkaar zit, maar wat nou als de geregistreerde gebruiker het product als gestolen opgeeft?

Ik heb uiteindelijk een nieuwe gekregen, maar heb wel een hoop stennis moeten maken in de winkel.

Ik ben toch niet gek??!! ;)

Maar als de winkel geen ander exemplaar heeft, dan zit er niks anders op dan geld terug of een ander model met eventueel bijbetalen.

[ Voor 12% gewijzigd door tilburgs82 op 12-09-2015 10:30 ]

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hierbij lijkt me gewoon sprake van non-conformiteit, je kan dus nakoming eisen, genoeg topics daarover.

Daarbij kan natuurlijk spreke zijn van verschillende 'onmogelijkheden' (zie ook 'De grenzen van het recht op nakoming'PDF van Daniël Haas) en eventueel recht op schadevergoeding.

Als je nergens zo'n apparaat kan vinden, is het natuurlijk lastig. Misschien dat toch iets via de vorige koper of de fabrikant kan worden geregeld?

[ Voor 72% gewijzigd door begintmeta op 12-09-2015 10:43 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wkoa kan niet meer, het is al meer als 2 weken geleden. Je kunt wel de koop ontbinden.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:38
yodeluxe schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 09:46:

Heb ik aan zitten denken, wilde ik in eerste instantie ook nog wel doen. Maar dan is dat onderdeel opgelost, zit ik nog steeds met het probleem dat mij een tweedehands product als nieuw is verkocht. En daarmee weet ik niet of die vorige gebruiker nog meer heeft aangepast wat ik niet (direct/makkelijk) kan veranderen, of dat er misschien zelfs iets kapot is gegaan. Ik kan moeilijk nu alle poorten en instellingen gaan testen om te zien of het wel werkt.
Zo vreemd is dit niet, spullen die door een andere klant via de WKOA terugkomen moeten natuurlijk in principe weer als nieuw product verkocht kunnen worden anders zou er wel mee makkelijk mee gefraudeerd kunnen worden en de winkel kan natuurlijk ook niet ieder product dat terugkomt onder de WKOA in een 2de hands koopjes hoek gooien, zeker bij duurdere apparatuur zal dat financieel gewoon niet haalbaar zijn.

In dit geval is het natuurlijk wat lastiger omdat er schijnbaar een niet makkelijk te verwijderen account in is gekomen, de verkoper zal dit uiteraard voor je op moeten lossen daar het product anders niet conform is. Kan hij dit niet oplossen dan zou je gewoon de koop moeten kunnen ontbinden.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Kan de winkel geen contact opnemen met de fabrikant met de vraag of het gereset kan worden omdat het apparaat retour is gekomen? Dat zou alles oplossen lijkt me.

Een product dat met de WKOA retour is gekomen is namelijk niet tweedehands he, zou wel een beetje apart zijn. Het enige waar je dus over mag klagen (vind ik) is dat dat account er nog aan gekoppeld is. Dat is ook gewoon hun verantwoordelijkheid om op te lossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Centelte
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-10 00:27
''Je hoeft verder geen genoegen te nemen met een tegoedbon o.i.d., de winkel is verplicht om je je volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten naar jou toe terug te betalen. Verzendkosten terug naar de winkel zijn helaas wel voor eigen rekening.''
Dat is niet waar. Dat is het geval als het product niet bevalt, maar wel voldoet aan de koopovereenkomst. In dit geval voldoet het product niet aan de koopovereenkomst en moeten ze dus alle kosten betalen, inclusief de kosten voor het retour zenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swoek
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-10 17:41
Ik heb precíes hetzelfde meegemaakt. Wellicht gaat het om hetzelfde bedrijf en misschien ook hetzelfde apparaat....

Zij hadden aangegeven dat zij de AV getest hadden en dus de doos open was geweest, want er waren eerder DOA gevallen met dit apparaat gemeld en zij wilde zeker weten dat het werkte voordat ze het naar me toe zouden sturen. Ik heb toen aangegeven dat ik daar niet blij mee was, omdat ik dan niet kan zien of het apparaat wel nieuw was ipv een demo of een retour. Ik betaal niet voor niets voor een nieuw apparaat tenslotte. Ik heb met hun afgesproken dat ik het apparaat terug kan sturen als ik er niet tevreden mee was.

Bij aankomst bleek inderdaad dat het om een gebruikt apparaat ging: er zaten vlekken/beschadigingen op de klep van de AV, die ik met moeite kon wegpoetsen, de microfoon voor de afstelling was al eens gebruikt en slecht weer in het doosje gepropt, de verpakking van de handleiding, boekjes etc waren open geweest. Ik had het apparaat aangesloten en ik had precies hetzelfde probleem: de AV maakte geen contact met internetradio, DLNA en Apple Airplay. Ik heb gebeld en gezegd dat ik deze terugstuur en ik een nieuw exemplaar wilde hebben. Dat ging dan wel even duren, want ze hadden net geen voorraad meer. Ik wilde daar best op wachten, aangezien ik een nieuw en werkend exemplaar wil.

2 weken later kreeg ik alsnog een nieuwe en gelukkig werkt alles naar behoren! Internetradio, streaming en airplay werkte direct. Het ging overigens om een Marantz SR-6009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 13:02:
[...]

Zo vreemd is dit niet, spullen die door een andere klant via de WKOA terugkomen moeten natuurlijk in principe weer als nieuw product verkocht kunnen worden anders zou er wel mee makkelijk mee gefraudeerd kunnen worden en de winkel kan natuurlijk ook niet ieder product dat terugkomt onder de WKOA in een 2de hands koopjes hoek gooien, zeker bij duurdere apparatuur zal dat financieel gewoon niet haalbaar zijn.

In dit geval is het natuurlijk wat lastiger omdat er schijnbaar een niet makkelijk te verwijderen account in is gekomen, de verkoper zal dit uiteraard voor je op moeten lossen daar het product anders niet conform is. Kan hij dit niet oplossen dan zou je gewoon de koop moeten kunnen ontbinden.
Waarom kan dat niet? Coolblue doet dat wel afaik. Zodra de doos open Is geweest gaat het naar hun tweedehands outlet. (als de doos nog dicht Is dan is er uiteraard niks aan de hand aangezien er dan geen enkel probleem door de eerste koper veroorzaakt kan zijn en het gewoon een DOA Is als er iets niet werkt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Budgetguy schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:27:
''Je hoeft verder geen genoegen te nemen met een tegoedbon o.i.d., de winkel is verplicht om je je volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten naar jou toe terug te betalen. Verzendkosten terug naar de winkel zijn helaas wel voor eigen rekening.''
Dat is niet waar. Dat is het geval als het product niet bevalt, maar wel voldoet aan de koopovereenkomst. In dit geval voldoet het product niet aan de koopovereenkomst en moeten ze dus alle kosten betalen, inclusief de kosten voor het retour zenden.
Exact. Zij betalen alle kosten terug, jij retourneert de receiver. Leuke deal, maar niet als jij je er nu druk om moet maken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Kan ik van de winkel verlangen om toch een nieuw exemplaar toe te zenden?
Van de huidige model kan je dat verlangen, mits ze die kunnen leveren zo niet dienen ze het volledige bedrag inclusief verzendkosten (en indien zij in hun algemene voorwaarden/website niets vermelden omtrent de kosten voor het retouren van het product ook deze kosten) terug te storten op je rekening.
En hoe ver kan ik daarin gaan, er is bijvoorbeeld een opvolger van dit model, mag ik dat dan (kostenloos) verlangen van ze? Of staan ze in hun recht om dan maar extra geld te rekenen?
Je geeft aan dat de prijs 'heel aangenaam' was (wat je hiermee bedoeld weet ik niet, wellicht was het product in de aanbieding), ofwel lijkt het dat je niet de prijs van een 'nieuw' product betaald hebt. Hiernaast heeft het nieuwe model ook een bepaalde waarde. De vraag is of het bedrag dat jij betaald hebt, de waarde van de nieuwe model dekt.

Om even de feiten op een rijtje te zetten:
- Verkocht als nieuw, echter niet nieuw.
- Aangenaam prijs
- Receiver werkt prima, op 1 punt na internetradio

Dus ja.. het is aan jou de keuze te maken wat te doen..

Wat zou ik doen als ik jouw was.. Indien de receiver volledig/juist functioneert bij de 3e partij vragen of de account vrij gegeven kan worden en mocht dat niet lukken (wel binnen 14 weken zodat je nog gebruik kunt maken van de WKOA) het product retouren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

NeutraleTeun schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 09:20:

Ik snap nooit waarom mensen altijd zo 'geheimzinnig' doen rond zulke vragen, geen specifiek product, geen specifiek prijsverschil, iets van 500 euro kunnen kopen voor 300 geeft een compleet ander beeld dan iets van 500 voor 489 kunnen kopen, zeker als dit tov andere aanbieders dan zoveel duurder is.

Daarbij kan het best dat er mensen toevallig bekend zijn met dit internetradio probleem en zijn er misschien wel mogelijkheden dit te resetten. Of het moet een Apple product zijn :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Aanmanen na te komen op basis van non-conformiteit, in gebreke stellen (kan gelijk al bij de aanmaning) en ontbinden, dekkingskoop verrichten en de meerprijs op de verkoper van het non-conforme product verhalen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Non-conformiteit inderdaad. Dat het apparaat elders een keer geprobeerd hebt is daarbij eigenlijk niet zo relevant - het kán dan nog steeds conform zijn. Dat je echter geen gebruik kan maken van een dienst die onderdeel is van het product maakt het dat het niet conform is.

Je kan ontbinden, maar ik vermoed dat je kwa prijs-prestaties eigenlijk liefst het apparaat zou hebben met werkende service. Zoals eerder gezegd zou je kunnen proberen met de klantenservice van die dienst contact op te nemen voor het overzetten. Dat kan je natuurlijk ook bij de winkel neerleggen.

Immers, Wetboek 7 Artikel 21 stelt dat je allereerst mag eisen dat ze het alsnog conform maken. Dat de winkel hier actief met de fabrikant / uitbater van de service in contact treedt (misschien een extra account afneemt) is allerminst onredelijk. Het is niet dat de winkel zich er maar van af kan maken met stellen dat ze dat soort dingen niet kunnen doen: ze zijn het simpelweg verplicht.

• Er_Damn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 11:02
Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat het niet gereset kan wordn. Indien je het niet zelf kan doen (of de fabrikant van afstand), zal je in het ergste geval het apparaat moeten retourneren om het door de fabriek te laten resetten.

Succes ermee!

Verwijderd

Dit soort scenario's zullen fabrikanten / winkeliers allerminst proberen te voorkomen. Sterker nog, als het even kan, proberen ze het juist te forceren.

Het zorgt er namelijk ook voor dat tweedehands doorverkopen minder waardevol wordt. Niets zo lastig als slimme consumenten die niet alles nieuw kopen in de winkel...

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heel 't topic even door gelezen en 't komt (IMHO) op 't volgende neer:
  • TS heeft een AV Reciever aaangeschaft.
  • AV Reciever heeft een mogelijkheid tot "Net-Radio"
  • Net Radio werkt niet naar wens vanwege een dubbel geregistreerd MAC adres.
Kan de leverancier van het apparaat iets doen aan dat dubbele MAC adres?

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 17-09-2015 00:57 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1