Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Artsen brengen succesvol 3d-geprinte prothese voor borstkas

Pagina: 1
Acties:

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In de tekst op Tweakers staat het volgende:
"De prothese is bijzonder. Het is namelijk de eerste keer dat wetenschappers erin zijn geslaagd een titanium hulpstuk in te brengen dat past bij de structuur van de borstkas. Hierdoor kan de prothese niet bewegen. Dit in tegenstelling tot reguliere titanium platen, die normaliter worden ingebracht."

2 punten wil in onder de aandacht brengen:
1. "Hierdoor kan de prothese niet bewegen.". Ik denk dat hier wordt bedoeld: hierdoor is de kans op het loslaten van de prothese kleiner dan bij de reguliere implantaten. De reguliere implantaten dienden ook niet los te laten (laat staan bewegen!).

2. Het mooie van deze prothese is dat deze gefit is aan de borstkas van de patient. Hiervoor werden platte niet-custom made plaatjes gebruikt. Deze plaatjes pasten echter wel bij de "structuur" van de borstkas. Ik val een beetje over het woord structuur. Bedoel je anatomie?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-11 20:51
Ben het met je eens. Heb het iets herschreven :)

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky