Problemen moederbord en keyboard

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 16:19
Ik heb een raar probleem met een moederbord. Elke keer als ik de pc aanzet dan werkt het toetsenbord niet en als ik dan de stekker van het toetsenbord eruit haal en er weer in doe start hij gewoon door?? Meestal werkt het alleen in een keer goed als ik de pc voor het eerst aanzet maar daarna komt het probleem steeds weer terug.
Oplossingen zijn welkom

Ik heb trouwens nog zo'n zelfde bord wat er ook problemen mee heeft

Hail to the king baby!

Verwijderd

Al een ander toetsenboard geprobeerd ?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat probleem heb ik dus ook gehad met m'n oude keyboard op een KT7 bord. Het gebeurde ongeveer 1 op de 3 keer bij het aanzetten van de computer. Stekkertje eruit trekken en er weer in, en het was opgelost. Ik dacht eerst dat het aan het verlengsnoer lag, maar ik heb nu een ander keyboard en daarmee was het probleem opgelost :) (Ik heb zo'n vermoeden dat wat oudere borden teveel stroom verbruiken bij het inschakelen, en door de piekstroom die er dan even loopt kan de keyboard interface uitgeschakeld worden)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• urk_forever
Ik heb al andere toetsenborden geprobeerd maar dat heeft hetzelfde effect.

Hail to the king baby!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Op dinsdag 19 juni 2001 10:25 schreef Exirion het volgende:
Dat probleem heb ik dus ook gehad met m'n oude keyboard op een KT7 bord. Het gebeurde ongeveer 1 op de 3 keer bij het aanzetten van de computer. Stekkertje eruit trekken en er weer in, en het was opgelost. Ik dacht eerst dat het aan het verlengsnoer lag, maar ik heb nu een ander keyboard en daarmee was het probleem opgelost :) (Ik heb zo'n vermoeden dat wat oudere borden teveel stroom verbruiken bij het inschakelen, en door de piekstroom die er dan even loopt kan de keyboard interface uitgeschakeld worden)
En ik heb het probleem juist precies andersom gehad.. Een (echt) oud IBM toetsenbord (zo'n zware!) werkte echt perfect, maar een nieuw toetsenbord gaf de omschreven problemen..
Nou moet ik er wel bij zeggen dat dit alles op een of ander cheapo mainbord is!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 19 juni 2001 10:31 schreef urk_forever het volgende:
Ik heb al andere toetsenborden geprobeerd maar dat heeft hetzelfde effect.
Allemaal moderne borden? Zoniet, dan zou ik eens een nieuw bord proberen. Als het dan ook niet goed gaat, dan moet er iets niet goed zitten in je mainboard. Ik gebruik zelf een vreselijk cheap Silitek 1689 bordje (20 piek), en die typt voor het geld zalig ;) (hij was eigenlijk bedoeld voor m'n tweede systeem, maar hij typte zo lekker dat ik 'm voor deze heb gehouden)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Hahahaha, dat ken ik.
Ik heb een oud Commodore keyboardje gehad, dit typte zeer fijn.
Maar ja, als die dondert, en er een aantal toetsen afgebroken zijn, moet je wel een andere.

Nu heb ik een oud Tulip boardje, ook deze typt fijn.
Ook deze is vrij zwaar, maar dan ligt hij wel stabiel op mijn schoot >:)

Ja, ik heb een lekkere lui stoel (voor de kenners van mijn kamer)

And The Only One

• urk_forever
Ik heb de moederborden en de kasten even goed schoongeblazen en getest me een keyboard die bijna nieuw is en nu geeft hij geen problemen meer, hierna even getest met de andere keyboards en toen nog steeds problemen, maw het ligt aan de keyboards.

Hail to the king baby!

Pagina: 1