Toon posts:

[Windows 10] Font probleem in alle browsers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enkele maanden terug heb ik een nieuwe laptop met Windows 8.1 in gebruik genomen. Ik merkte dat op bepaalde websites de fonts niet goed werden weergegeven. Willekeurig werd ineens Times New Roman getoond, terwijl de rest van de pagina wel het goede font is. Ook na upgrade naar Windows 10 is dit probleem blijven bestaan. Het komt voor in alle browsers (Firefox, Chrome, Opera, Edge).

Mogelijk heb ik een keer een font geplaatst in c:\windows\fonts, weet alleen niet meer welke en kan het ook zo snel niet meer thuisbrengen. Verder heb ik niets bijzonders geïnstalleerd. Software als GIMP en OpenOffice, maar die laatste heb ik al verwijderd zonder resultaat. Ook heb ik via Configuratiescherm > Lettertype de 'standaardinstellingen' hersteld, maar dat gaf geen oplossing.

Op internet is er weinig over te vinden. Welke stappen zouden jullie mij aanraden?

Hieronder een voorbeeld screenshot (klik voor groter formaat).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XocfY4R.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Het lijkt me dat je een (standaard) font hebt verwijderd en dat Windows Times New Roman als alternatief gebruikt.
Kijk eens welke fonts de websites verwachten aan te treffen (source van de pagina)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm