Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik zit eigenlijk met het volgende probleem.
Ik zou graag mijn Asus GTX 680 videokaart willen aansluiten op een Corsair AX750 modulare voeding maar heb helaas de benodigde PCI-e kabels niet. |:(
Op de videokaart zit een 6 pins en 8 pins aansluiting.
Ik dacht dat deze met een of twee keer 6 pins aansluiting op de voeding komen maar weet het niet zeker.
Weet misschien hier iemand hoe ik aan de juiste kabels kan komen of heeft iemand deze misschien nog over en wil deze verkopen.
Of is een niet Corsair kabel zoals bv deze http://www.allekabels.nl/...terne-voedingskabel.html# ook als alternatief te gebruiken?
Met vriendelijke groet,

Peter

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2015 20:59 ]

Het gemakkelijkst is om contact op te nemen met Corsair, die kunnen je wel verder helpen met de juiste kabel.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels via de Corsair site achter de juiste kabel gekomen.
Het is de CP-8920014 welke ik twee keer zou moeten hebben maar kan ze zover ik weet alleen via Amerikaanse sites bestellen voor tussen de 8 en 14 dollar per stuk maar daar zou dan wel zo,n 50 dollar aan verzendkosten bij komen.
Het moet toch mogelijk zijn om deze in Nederland aan te schaffen of van iemand die deze toch niet gebruikt over te nemen.
Ik kon afgelopen week een originele Corsair kabel in een pc winkel voor 10 euro overnemen maar deze had helaas een 8 pins stekker voor de voeding.
Bestaat er onder de voeding fabrikanten trouwens een afspraak dat de PCE-i 6 pins voedingsaansluiting van elk merk gelijk is en dus gemakkelijk universeel kan worden toegepast?

groet,

Peter

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2015 21:13 ]

Zoals ik al zei: neem even contact met Corsair op, die kunnen je vast wel helpen. Corsair heeft gewoon een vestiging in Nederland en vaak genoeg hoef je niks te betalen, sowieso gaat het je niet veel kosten via Corsair.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dank je voor de tip.
Weet u toevallig het Adres van Corsair in Nederland want ik kan het niet echt vinden.

Groet,

Peter

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

+31 36-5478360, of http://www.wave-computers.nl die importeren ook Corsair.

Maar waarom vraag je niet gewoon een Nederlandse shop (bij voorkeur die waar je de voeding ook van hebt) of ze 'm voor je bestellen? Groothandels leveren toch niet aan particulieren.

[ Voor 121% gewijzigd door |sWORDs| op 12-09-2015 21:33 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met 4 launch, Mycom en anderen contact gehad en deze vertelde mij dat zij deze de kabels niet los kunnen leveren !!!
Diverse Pc winkels gaven eveneens aan hier niet aan te kunnen komen.
Daar sta je dan, een simpel kabeltje en ben ik al een week naar op zoek zonder resultaat.

Groet,

Peter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 21:17:
Ok, dank je voor de tip.
Weet u toevallig het Adres van Corsair in Nederland want ik kan het niet echt vinden.
Nee klopt ze hebben wel een vestiging in Nederland, maar daar zitten geen technische mensen. Je moet dan ook gewoon contact opnemen met de USA vestiging.

http://www.corsair.com/en-us/company/contact

AMD Nieuwsdiscussie

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:55
Zit zo even te kijken maar bijna alle shops in de us hebben die kabel niet meer leverbaar (out of stock, backorder).
Het zier er naar uit dat de kabel niet meer gemaakt word. Het enige waar je dan nog op moet hopen is dat je iets kan vinden waar ze nog wat hebben liggen.

Alternatief is een verloop kabel, maar daar moet je echt in de gaten houden als het echt mogelijk is. Stroom verbruik is fors en moet wel door de kabels gevoerd worden, ook kost een extra overgang wat extra weerstand wat ook niet echt mooi is.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

je kan ook een PCIE voedings-splitter knopen aan een molex voor bijvoorbeeld een harddisk ipv de dedicated PCIE bron van je PSU gebruiken.

d:)b

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik kan mis zijn, ik snap namelijk je verhaal niet helemaal. Maar mijn AX750 heeft die kabels die jij laat zien gewoon er aan zitten.

Ik heb 2 keer een HD7970 aangesloten.
* 7970 1: 8 + 6 pin pci-e
* 7970 2: 8 + 8 pin pci-e
En volgens mij zijn alle vier de aansluitingen gewoon 6+2 pin.
Kabels zijn modulair, hij is ze dus kwijt.
Ik zou graag mijn Asus GTX 680 videokaart willen aansluiten op een Corsair AX750 modulare voeding maar heb helaas de benodigde PCI-e kabels niet
Zo lees ik dit tenminste. :p

[ Voor 68% gewijzigd door -The_Mask- op 12-09-2015 22:25 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ze inderdaad helaas kwijt.
Maar is dit eigenlijk een oplossing en zijn de aansluit punten uniform met de originele corsair kabel.
http://www.allekabels.nl/...nterne-voedingskabel.html

Groet,

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee dat is een female aansluiting aan één kant, het is een hele korte kabel en de pinout is altijd anders.

Mocht je wel een male, male kabel vinden dan moet dit sowieso een kabel zijn van deze voeding, anders is de kans erg groot dat de pinout anders is en dan heb je kortsluiting, wat het einde van de videokaart kan betekenen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok dan ga ik dit maar niet proberen.
Pagina: 1