Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Barsonax
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-11 14:49
Ik wil graag mijn apps op mijn SD kaart zetten aangezien ik daar plaats zat heb en op mijn telefoon zelf niet.

Helaas wanneer ik dit probeer krijg ik telkens de melding dat dit niet kan omdat dit niet mag van de publisher. Zit hier een of andere technische beperking achter of is dat weer zon bs melding? Als het bs is is het dan mogelijk dit te omzeilen?

Ik heb het hier over apps zoals whatsapp, Facebook, messenger etc.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:51
-

[ Voor 116% gewijzigd door rscheper op 11-09-2015 18:23 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Als je kennis hebt van ADB moet je redelijk ver kunnen komen.
ik moet nodig eens naar de opticiën

Overigens als ik een beetje Google kom ik voldoende tegen over dit onderwerp.

[ Voor 16% gewijzigd door Switchie op 11-09-2015 19:46 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee, als eindgebruiker is dat niet de bedoeling zoals je toestel aangeeft.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

johnkeates schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 18:25:
Nee, als eindgebruiker is dat niet de bedoeling zoals je toestel aangeeft.
Goede reden om het dan juist wél te doen :9
Ben het overigens met je eens dat de "beperking" er niet voor niets op zit.
De technische middelen om het voor elkaar te krijgen zijn er. Kan alleen geen goedwerkende app garanderen.
Daar kom je echter maar op 1 manier achter 8)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• johnkeates
Switchie schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 18:31:
[...]

Goede reden om het dan juist wél te doen :9
Waarom? Dit maakt het voor een eindgebruiker alleen maar lastiger, je komt in een unsupported configuratie terecht, en als je om te beginnen niet weet hoe je het moet doen is het ook nog eens lastiger om het op te lossen als je wat fout doet.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

johnkeates schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 18:55:
[...]

Waarom? Dit maakt het voor een eindgebruiker alleen maar lastiger, je komt in een unsupported configuratie terecht, en als je om te beginnen niet weet hoe je het moet doen is het ook nog eens lastiger om het op te lossen als je wat fout doet.
1. We zitten op Tweakers
2. TS geeft zelf aan op zoek te zijn naar mogelijkheden om de beperking te omzeilen.

Ik geef enkel aan dat die mogelijkheden er zeker zijn, maar dat ik dan niet kan garanderen of de app nog naar behoren werkt.
Aan ts om uit te zoeken of hij dit het risico waard vindt ;)

• johnkeates
Switchie schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 19:06:
[...]
Aan ts om uit te zoeken of hij dit het risico waard vindt ;)
Denk je serieus dat de ts dat gaat uitzoeken als iemand hier komt zeggen 'ja super easy hack dit en dat bla'. Of dat er uberhaupt wat uitgezocht wordt? Nofi, maar het enige wat de gemiddelde android-tweaker doet is problemen veroorzaken voor mensen die zelf geen tweaker zijn.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 19:45

TommieW

Numa numa.

Prachtig hoe mensen het hier over ADB hebben, terwijl het Windows Phone betreft. :+

In Windows Phone is dit wat lastiger. Als het met deze instructies niet lukt, lijkt het me sterk dat het mogelijk is. Windows Phone is veel meer "afgeschermd" voor de gebruiker dan een OS als Android.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Barsonax
Die instructies zeggen exact hetzelfde wat ik al gedaan heb waarmee je dus die melding krijgt.

Vind het gewoon raar dat de ene app wel naar de sd kaart kan en de ander niet. Komt niet helemaal logisch over. Facebook kan wel naar de sd kaart en dan messenger niet...

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:51
De Facebook app lijkt dan ook van Microsoft te zijn en de Messenger app van Facebook..

• Barsonax
Maar dan krijg ik dus weer het vermoeden dat er helemaal geen technische reden achter zit dat de app niet meer zou werken op de SD kaart.

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
Het antwoord is vrij simpel.
De developer kan deze optie aangeven tijdens de build.
Als hij niet wil dat zijn app op een sd kaart geplaatst wordt dan kan hij dit tijdens de bouw aangeven.
Bepaalde apps zijn om die reden niet verplaatsbaar.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:48
Barsonax schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 11:51:
Maar dan krijg ik dus weer het vermoeden dat er helemaal geen technische reden achter zit dat de app niet meer zou werken op de SD kaart.
Ligt ook wel een beetje aan de bewerkingen die de app doet en de telefoon, maar er is nog best een kanst dat de interne opslag sneller is dan de SD kaart en dat zou een valide technische reden kunnen zijn. Al acht ik de kans dat dit de reden is erg klein.

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-11 11:19
Apps verplaatsen naar sd is niet zo lastig, ik zit meer met afbeeldingen.
Hoe zorg ik er voor dat schermafbeeldingen en foto's die ik via whatsapp krijg automatisch opgeslagen wordt op me sd kaart in me telefoon? In me camera staan ze al ingesteld dat het op me sd kaart wordt opgeslagen maar whatsapp foto's en schermafbeeldingen worden nog syeeds opgeslagen op me intern geheugen.

• Amadeus1966
Instellingen opslaginzicht en daar alles wat van toepassing is op sd zetten.

• R-J_W
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-11 22:12
Ik denk dat o.a. WhatsApp op het interne geheugen geplaatst wordt omdat het aan je tel.nr. gekoppeld zou zijn. En misschien een poging om de werking te garanderen.

Bij mij is de sd-kaart het snellere geheugen, of dat in de praktijk ook zo is? (Als iemand een test weet.)
Maar raakt bij iemand het interne geheugen dan vol? Tot nog toe managet Win. het bij mij prima. Inderdaad in opslaginzicht alles naar de SD sturen.

Verwijderd

Je mag niks meer op SD zetten, omdat Microsoft ons haat, ja dat denk ik. Toen t nog van Nokia de Lumia was, mocht t wel. Raar, maar hier de oplossing, kun je alles naar SD zetten. Vooral de navigatiekaarten is van de pot gerukt dat die niet op SD mogen. Ik wil heel de wereld erop, werk gerelateerd kom ik veel in Azie en de VS en huur daar vaak een auto of wil in de stad mijn weg vinden zonder duur internet.

https://www.microsoft.com...e-check-beta/9wzdncrfhwqk

Verwijderd

Werkt ook niet meer, gelukkig staat t nog op mn telefoon. Heb mijn telefoon sinds de overname door Microsoft ook niet meer geupdate op mn nokia 630

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:51:
Je mag niks meer op SD zetten, omdat Microsoft ons haat, ja dat denk ik. Toen t nog van Nokia de Lumia was, mocht t wel. Raar, maar hier de oplossing, kun je alles naar SD zetten. Vooral de navigatiekaarten is van de pot gerukt dat die niet op SD mogen. Ik wil heel de wereld erop, werk gerelateerd kom ik veel in Azie en de VS en huur daar vaak een auto of wil in de stad mijn weg vinden zonder duur internet.

https://www.microsoft.com...e-check-beta/9wzdncrfhwqk
Ik snap je probleem niet. Met Opslaginzicht/Storage Sense kan je ook Here Drive en dus ook de kaarten, gewoon op je SD zetten.

• Amadeus1966
PinokkioTV schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:59:
[...]

Ik snap je probleem niet. Met Opslaginzicht/Storage Sense kan je ook Here Drive en dus ook de kaarten, gewoon op je SD zetten.
Nope, die optie is er lang geleden er al uitgesloopt.
Kaarten kan je niet meer middels instellingen e.d. op je sd kaart plaatsen...helaas :|

Pagina: 1