Computer doet raar (Beeld+Vastlopen)

Pagina: 1
Acties:

• NitroZ
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-05-2022
Status topic: niet opgelost

Ik heb dit topic veranderd omdat het oorspronkelijke probleem is opgelost en met een ander dilemma zit namelijk:
Mijn computer functioneert goed tot een bepaald moment en loopt die een fractie van een seconde/ halve seconde vast + geluid en kan daarna weer aan het werk. Dit gebeurt vooral met de standaard programma's als Google Chrome etc etc. Het ligt niet aan het programma want mijn muis is dan ook voor die halve seconde gefreezed...

Ik hoop dat 1 van jullie hier enige info over kan geven over wat ik eraan moet veranderen, wat ik moet doen of dat jullie zeggen: Breng hem lekker terug naar Azerty voor garantie (wat ik het liefst niet wil doen aangezien ik hem erg nodig heb).

Graag hoor ik van jullie,

Groetjes,
NitroZ

[ Voor 72% gewijzigd door NitroZ op 09-10-2015 16:52 ]

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-12 23:08
Lijkt mij eerder een probleem met de GPU dan een HDD probleem. Wat gebeurt er als de je GPU belast?

• NitroZ
Jeroen797 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 17:57:
Lijkt mij eerder een probleem met de GPU dan een HDD probleem. Wat gebeurt er als de je GPU belast?
Zal het even proberen, aangezien ik weet van toen dat ik een tijdje gta 5 op ultra had gespeelt en daarna een uur licht ge-youtubed. Maar ik laat het even in de post weten hoe het afloopt !

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Toevallig een AMD :p je bent niet de enige afgelopen tijd. Waarom staan je foto's tussen spoiler-tags?

[ Voor 27% gewijzigd door Damic op 11-09-2015 18:14 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 03:33
Damic schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 18:12:
Toevallig een AMD :p je bent niet de enige afgelopen tijd. Waarom staan je foto's tussen spoiler-tags?
Foto is te groot (resolutie).

Wat zijn de specs van je PC? En houd je de temperaturen in de gaten?

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

legendareN schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 18:22:
[...]
Foto is te groot (resolutie).
Daar helpen spoiler tags niet tegen ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 03:33
Damic schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 18:30:
[...]
Daar helpen spoiler tags niet tegen ;)
Ah excuus :9

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:19

Detmer

Professioneel prutser

Ik durf bijna met 99% zekerheid te zeggen dat dit niet je hdd is, dan krijg je namelijk andere problemen :9 . Of de grafische kaart of het geheugen is mijn vermoeden.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• NitroZ
Hoop echt dat jullie me kunnen helpen :$

Specificaties:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/94QSxMT.png

[ Voor 38% gewijzigd door NitroZ op 11-09-2015 19:50 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-12 19:08

Nemesizz

Untouchable

Dit gebeurt wel eens vaker bij Radeons. Het probleem zit em dan dat ie op een gegeven moment een verkeerde kloksnelheid en/of voltage pakt waardoor de kaart instabiel word.

De kaart past de snelheid van core en geheugen aan aan de hand van de belasting. Bij een game gaat ie op volle snelheid en maximale voltage, idle op je desktop gooit de kloksnelheid omlaag en voltage ook om energie te besparen.

Waar het mis gaat is wanneer de kaart dus de verkeerde snelheid pakt (dit komt meestal voor bij multi-monitor setups), of de juiste snelheid wel pakt maar de voltage niet (kaart springt naar 'medium' kloksnelheid, tussen idle en full load in zeg maar, maar de voltage blijft vast op idle).
Bij een multimonitor setup moeten de kloksnelheden altijd wat hoger liggen dan bij een enkel scherm, soms gebeurt dit niet en kun je ook zulke beeld corruptie krijgen.

Metname bij factory-overclocked kaarten komt dit probleem vaker voor (metname bij het geheugen).

In de meeste gevallen is er verder geen defect aan de kaart, maar kan soms wat klooien zijn met software/drivers voordat het goed werkt.

• NitroZ
Nemesizz schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 20:14:
Dit gebeurt wel eens vaker bij Radeons. Het probleem zit em dan dat ie op een gegeven moment een verkeerde kloksnelheid en/of voltage pakt waardoor de kaart instabiel word.

De kaart past de snelheid van core en geheugen aan aan de hand van de belasting. Bij een game gaat ie op volle snelheid en maximale voltage, idle op je desktop gooit de kloksnelheid omlaag en voltage ook om energie te besparen.

Waar het mis gaat is wanneer de kaart dus de verkeerde snelheid pakt (dit komt meestal voor bij multi-monitor setups), of de juiste snelheid wel pakt maar de voltage niet (kaart springt naar 'medium' kloksnelheid, tussen idle en full load in zeg maar, maar de voltage blijft vast op idle).
Bij een multimonitor setup moeten de kloksnelheden altijd wat hoger liggen dan bij een enkel scherm, soms gebeurt dit niet en kun je ook zulke beeld corruptie krijgen.

Metname bij factory-overclocked kaarten komt dit probleem vaker voor (metname bij het geheugen).

In de meeste gevallen is er verder geen defect aan de kaart, maar kan soms wat klooien zijn met software/drivers voordat het goed werkt.
Uit het verhaal haal ik dat ik dus de driver updates moet doen/wachten erop tot die soepel draait?
Want voor de rest lees ik dat er niks voor de rest verkeerds aan mijn pc is?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-12 19:08

Nemesizz

Untouchable

Zelf gebruikte ik voor mijn Radeon (5770, maar had dezelfde problemen) een custom profile in AMD Overdrive zodat ik de idle clocks gewoon omhoog gooide naar de medium clocks (met bij behorende voltages), waardoor de kaart wel stabiel bleef.

Als het goed is moet het ook kunnen met Afterburner, al heb ik daar zo geen ervaring mee met profielen aanmaken.

Want de beeld corruptie treed bijna altijd op bij idle of medium load, full load gaat meestal goed, vandaar dat ik er ook vanuit ga dat er met de kaart zelf niks/weinig mis is (geen hardwarematig defect).
Zolang je met de voltages nooit boven de stock maximum komt (de voltage die normaal is voor full load) kan er eigenlijk niks mis gaan.

offtopic:
Uiteindelijk moest ik bij mijn Radeon alle clockspeeds op maximum zetten omdat de kaart maar niet naar de juiste clocks wilde gaan, maar dan had ik ook echt een op en top 'maandag-morgen model', alle bekende problemen die je maar kon hebben had dat ding ook :+

• NitroZ
Nemesizz schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 12:03:
Zelf gebruikte ik voor mijn Radeon (5770, maar had dezelfde problemen) een custom profile in AMD Overdrive zodat ik de idle clocks gewoon omhoog gooide naar de medium clocks (met bij behorende voltages), waardoor de kaart wel stabiel bleef.

Als het goed is moet het ook kunnen met Afterburner, al heb ik daar zo geen ervaring mee met profielen aanmaken.

Want de beeld corruptie treed bijna altijd op bij idle of medium load, full load gaat meestal goed, vandaar dat ik er ook vanuit ga dat er met de kaart zelf niks/weinig mis is (geen hardwarematig defect).
Zolang je met de voltages nooit boven de stock maximum komt (de voltage die normaal is voor full load) kan er eigenlijk niks mis gaan.

offtopic:
Uiteindelijk moest ik bij mijn Radeon alle clockspeeds op maximum zetten omdat de kaart maar niet naar de juiste clocks wilde gaan, maar dan had ik ook echt een op en top 'maandag-morgen model', alle bekende problemen die je maar kon hebben had dat ding ook :+
In ieder geval hartstikke bedankt voor je advies en je support hiervoor !
Nu hopen dat het inderdaad niet me videokaart zelf is inplaats me drivers.
Zo te merken na de update geel last ehad, dus hopen dat het zo blijft !

Nogmaals bedankt man ! :)

• NitroZ
Dit antwoord is voor de nieuwe topic bedoelt maar is gesloten

Met je power status op performance bedoel je niet van je normale voeding neem ik aan of wel?
Zo ja is het deze?:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3RUkTWm.png

Verder met een andere Sata kabel startte deze wel zeer rap op.
Nou is de error nog niet weg (CRC checksum)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QmChYfF.png

Verder nog niet veel gedaan om te kijken of me pc het weer had aangezien ik net thuis kom.
Ik kan eventueel een andere sata poort gebruiken als je zegt dit adviseer ik om het even te doen.

• NitroZ
Kan door Intel komen, maar alleen met de installatie zelf van Update utility heeft die et weer gehad alleen ging zo snel dat je het nagenoeg niet merkte, hij heeft nog geen updates gescant voor de rest of geinstalleerd, maar opende cmd met installatie en onder het openen gebeurde het.

Ik hoop dat het dan ook hierbij blijft en niet meer krijg (:
Zou het evt kunnen komen door te veel belasting van me videokaart? Want me 3e beeldscherm gebruik ik eigenlijk alleen als geluid en zou handiger zijn als ik het beeld ook uit kan zetten zodat die minder belast word.

Ik hoor het wel !

NitroZ

• NitroZ
Status: Heeft niet gewerkt !
Pagina: 1