Sygic Flitspalen in Duitsland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-04 05:12
Middag :)

Ik draai momenteel Sygic op mijn telefoon en ga binnenkort naar Duitsland. Nu lees ik dat het verboden is om flitspaal detectors te hebben op je navigatie, van die POI's.

Ook heb ik de Live Services van Sygic.

Wat is eigenlijk de pakkans van dit? Lijkt mij vrij nihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:48
Daar hoef je je geen zorgen om te maken. Weinig kans dat je daarmee gecontroleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-04 11:54
ik wist eigenlijk niet eens dat het niet mocht... is in duitsland ook signalering verboden als POI? sowieso geeft navigon het niet aan als flitser maar als "gevaarlijk punt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Ach die duitse bekeuringen krijg je tenminste nog een glimlach van. keer fout parkeren, kan iedereen gebeuren, 30 euro.

Zoveel wordt er niet geflitst op de snelwegen, kom er vaak voor familiebezoek. In de dorpen staan ze veel meer en dat is maar goed ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:05
Voor de radardetector waren (zijn?) de politieauto's uitgerust met een radardetectordetector. Een flitspalennavigatiedetectordetector lijkt mij technisch onmogelijk.. ;)

Dan vraag ik mij ook af, mocht je gecontroleerd worden, hoe ze het controleren. Mogen ze op je telefoon bekijken welke apps je draait? Vast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

In duitsland moet je je als buitenlander aan de snelheid houden, ongeacht. Doe je dat niet dan rij je binnen de kortste keren tegen een flitspaal aan. Het hebben van apparatuur om die dingen te detecteren (los van navigatie met 'statische locaties' ) is verboden.

Als je een verkeersovertreding maakt daar waar politie bij komen kijken is, moet je die direct betalen. Als je door een flitspaal heenrijdt en wordt geflitst dan krijg je een paar weken later de beschikking thuis. Die bedragen zijn (gelukkig) goedkoop in verhouding met Nederland.

Ik ben zelf een keer voor 2 km gevolg op de snelweg, met ongeveer 160 / 170 daar waar 130 toegestaan was (Had het bord niet gezien). Boete was 110 euro en moest ik direct betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:03
ik heb wel vaker naar duitsland geweest, ik word altijd staande gehouden ...ze controleren de auto dan op verboden voorwerpen/drugs.

Maar de tomtom hebben ze nog nooit na gekeken.
Dus het valt allemaal wel wat mee hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-04 08:03
Aggressor schreef op zondag 13 september 2015 @ 21:40:
ik heb wel vaker naar duitsland geweest, ik word altijd staande gehouden ...ze controleren de auto dan op verboden voorwerpen/drugs.

Maar de tomtom hebben ze nog nooit na gekeken.
Dus het valt allemaal wel wat mee hoor
Dat zal dan iets met je uitstraling / auto te maken hebben :P
Duitsers selecteren puur visueel op personen in de auto, de auto zelf, zeg maar het complete plaatje en daarop worden de controles gedaan. Ervaring (of vooroordeel net hoe je het wilt bekijken) van de agent is hierin leidend.

Ik rij de afgelopen 10 jaar wekelijks meerdere ritten naar Duitsland en ben nog nooit ergens op gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 58485 schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:00:
Ik ben zelf een keer voor 2 km gevolg op de snelweg, met ongeveer 160 / 170 daar waar 130 toegestaan was (Had het bord niet gezien). Boete was 110 euro en moest ik direct betalen.
Het kan zijn dat er nog een navordering komt van het rijbewijs zoals bij mijn collega.
Die reed in ongeveer dezelfde situatie en kreeg later een brief om zijn RBW voor 2 maanden in te leveren
(hij had ook meteen betaald bij standhouding)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 19:21

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Chevy454 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:03:
[...]

Het kan zijn dat er nog een navordering komt van het rijbewijs zoals bij mijn collega.
Die reed in ongeveer dezelfde situatie en kreeg later een brief om zijn RBW voor 2 maanden in te leveren
(hij had ook meteen betaald bij standhouding)
Volgens mij dat je als je buiten duitsland woonachtig bent, je rijbewijs niet werkelijk hoeft af te geven, maar wel voor die tijd een rijverbod in duitsland hebt. in NL mag je dan gewoon wel rijden.

Wat betreft Apps die waarschuwen voor flitsers.. er wordt niet actief op gecontroleerd en het aantal malen dat er een boete voor gegeven wordt is erg laag, eigenlijk hooguit als een ongeval opgetreden is en men handy-daten controlleert en zo'n ding actief is, of als iemand aangehouden wordt en men dat direkt aantreft..
Als je gepakt wordt, is het wel lullig want de boete is 150 euro en een punt in Flensburg

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
RM-rf schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:18:
Volgens mij dat je als je buiten duitsland woonachtig bent, je rijbewijs niet werkelijk hoeft af te geven, maar wel voor die tijd een rijverbod in duitsland hebt. in NL mag je dan gewoon wel rijden.
Het is inderdaad een rijverbod geldig voor Duitsland maar je rijbewijs mag je daar wel mooi inleveren. Je krijgt dan een attest mee dat je die hebt ingeleverd waarbij je een andere mag gaan halen bij de gemeente.

De reden is ook heel simpel: Rijbwijs inleveren en dan vermist opgeven. Maar nu worden die ingenomen rijbewijzen terug gestuurd en dan mag je het gaan uitleggen met mogelijk een wereldwijde rijverbod.

http://europa.eu/youreuro...driving/loss/index_nl.htm

Hier ergens kon je het terug vinden over het hoe en wat

[ Voor 24% gewijzigd door Chevy454 op 15-09-2015 11:32 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Pagina: 1