• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zojuist heb ik geprobeerd om mijn HD6950 te vervangen voor een GTX 970, maar helaas blijf ik problemen houden. Even kort de specs:

MSI P67A-GD65 (B3)
Intel Core i7-2600K
Gigabyte GTX 970 OC ITX
Kingston 2x4GB DDR3
Seasonic S12II 520Watt voeding

Vooraf aan de installatie had ik begrepen dat ik eerst mijn bios moest updaten. Dit heb ik gedaan, naar de laatste versie; 4.3.

Het probleem zit hem in het feit dat ik maar soms in Windows kom, soms blijft hij namelijk hangen op het laadscherm en geeft daarna een zwart beeld. Als ik wel in Windows kom, zegt hij regelmatig "Beeldschermstuurprogramma NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 355.82, reageert niet meer en is hersteld".

Ik heb al geprobeerd een oude versie van NVIDIA drivers te installeren, maar met precies hetzelfde resultaat. Hij geeft deze foutmelding al aan bij het booten van Windows, maar ook bij het opstarten van een game.

Wanneer ik de oude HD6950 terugzet dan start hij altijd op. Wie heeft een idee?

iStockphoto

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-01 18:45
misschien geven de oude AMD drivers een probleem? heb je die al verwijderd?

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 08:17

FlyEragon

Alien Monkeys

Mooi momentje om Windows opnieuw te installeren, scheelt een boel problemen. Tegenwoordig zo gebeurd.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
FlyEragon schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 16:59:
Mooi momentje om Windows opnieuw te installeren, scheelt een boel problemen. Tegenwoordig zo gebeurd.
Wie weet lost dit wat op, en zo niet, kaart in een andere PC proberen. En anders retour?

Of beter nog, als je snel toegang hebt tot een andere PC, eerst daar proberen voordat je opnieuw installeert.

[ Voor 15% gewijzigd door legendareN op 11-09-2015 17:01 ]

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:36
Probeer eens even DDU klinkt alsof het een driver probleem is. Mocht dat niet baten probeer windows te herinstalleren.

• BlizzarD
  • Niet online
Clean install van Windows helpt helaas ook niks. Het gekke is dat hij het in 1 op de 5 gevallen wel perfect doet en ik dan ook gewoon uren kan gamen zonder problemen.

Heb nu ook al verschillende drivers geprobeerd, maar dit lijkt ook geen verschil te maken. Zodra ik de drivers de-installeer met DDU dan start hij wel altijd in Windows. Het lijkt dus voornamelijk een driver probleem te zijn denk ik, en geen hardware probleem?

iStockphoto

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

BlizzarD schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:21:
Clean install van Windows helpt helaas ook niks. Het gekke is dat hij het in 1 op de 5 gevallen wel perfect doet en ik dan ook gewoon uren kan gamen zonder problemen.

Heb nu ook al verschillende drivers geprobeerd, maar dit lijkt ook geen verschil te maken. Zodra ik de drivers de-installeer met DDU dan start hij wel altijd in Windows. Het lijkt dus voornamelijk een driver probleem te zijn denk ik, en geen hardware probleem?
Als hij zonder drivers wel weet te booten dan is het juist vaak een hardware probleem. Aero maakt normalitair gebruik van je gpu, indien je de drivers niet hebt geinstalleerd dan zal het software matig gaan.
Je voeding zal het in ieder geval niet zo snel zijn, je oude kaart gebruikt volgens mij zelfs iets meer dan je nieuwe.

Probeer eens een ander PCI-E slot en draai voor de zekerheid prime95 (of iets dergelijks) en memtestx86+.
Je kan ook nog nog oudere drivers proberen dan je al hebt gedaan. De nieuwere drivers van Nvidia zijn momenteel alles behalve stabiel, vaak wordt aangeraden om een oudere versie te nemen.

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:16
Had dit probleem ook in windows 8 en nu ook in windows 10.

Deze hotfix heeft alles voor mij opgelost.
http://nvidia.custhelp.co...orce-hotfix-driver-353.49

Nvidia forum stond/staat ook vol met mensen die hetzelfde hadden.

[ Voor 15% gewijzigd door Looney1984 op 14-09-2015 13:30 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:20

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Toch zou dat een hotfix zijn voor het crashen van Sony Vegas Pro, wat een edit programma is om films te bewerken, apart dat hij dit ook fixed? Ben wel benieuwd of dit werkt voor de Topic Starter?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Looney1984
Het werkte voor mij, met deze drivers kon ik gta 5 gewoon spelen. Met oude driver na +/- 20 min een crash en precies dezelfde melding.

Kreeg zelfs de meldingen bij gebruik van chrome, google maar eens op nvidia TDR issues. (krijg je heel wat onderwerpen)

Maar goed voor mij werkte deze fix, is ook een nieuwe maar dan voor windows 10.

Is het proberen waard natuurlijk voor de tweaker!

[ Voor 35% gewijzigd door Looney1984 op 14-09-2015 14:38 ]

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-01 14:06
Die kaart van wat ik weet is het echt een draak je hebt een atx board heb je die kaart gekozen vanwege de prijs? Als je de kaart nog geen 2 weken hebt zou ik hem ruilen en dan verder kijken maar deze kaart met enkele fan hitte trottelen en herrie is het niet waard om die paar tientjes te besparen.
Misschien is het ook rma voor de rest.

• Looney1984
Denk dat jou informatie niet helemaal relevant is voor zijn situatie.

Ik had precies hetzelfde met de gtx 970 asus strix, (TDR issue) en precies dezelfde melding.
Beeldschermstuurprogramma NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 355.82, reageert niet meer en is hersteld

sinds hotfix drivers geinstalleerd te hebben is het probleem bij mij niet meer voorgevallen. Maar goed weet niet of dit ook bij deze tweaker zal helpen. Heb mijn informatie op dit probleem afgehaald van nvidia forums.

Ben benieuwd na reactie van de tweaker zelf, hoop dat hotfix voor jou zal helpen! zo niet dan helaas haha

[ Voor 11% gewijzigd door Looney1984 op 14-09-2015 19:25 ]

• BlizzarD
  • Niet online
Heel vreemd dit. Ik ruil de kaart om met die in de pc van mijn vriendin zit (zij heeft precies dezelfde) en verdomd, die werkt wel goed.

Het gekke is dat mijn kaart, die het dus in mijn pc niet lekker doet om wat voor reden dan ook, het in de pc van mijn vriendin wel perfect doet! Geen problemen met opstarten, geen crashende drivers, helemaal niks. I'm lost :?

Zo te zien heb ik de hotfix dus niet nodig, maar bedankt voor de tip :)
Nature schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:56:
Die kaart van wat ik weet is het echt een draak je hebt een atx board heb je die kaart gekozen vanwege de prijs? Als je de kaart nog geen 2 weken hebt zou ik hem ruilen en dan verder kijken maar deze kaart met enkele fan hitte trottelen en herrie is het niet waard om die paar tientjes te besparen.
Misschien is het ook rma voor de rest.
Gekozen vanwege de prijs en het compacte formaat. Ik ben een reference HD6950 kaart gewend en vind deze GTX970 echt meevallen qua geluid, ik hoor m eigenlijk niet.

iStockphoto

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik denk dat je het probleem bij je moederbord moet zoeken. Misschien eens contract opnemen met MSI.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1