Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil internetten, een filmpje afspelen (vanaf de ssd / externe hdd). Ook een spelletje op zijn tijd, dit mag allemaal op lowest settings zijn van mij ( ik geef niet veel om de graphics hier, daar heb ik mijn gewone pc voor).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken aan zo'n 450 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb deze lijst uitgezocht, die lijkt op het BBG mini basissysteem, maar dan heb ik een betere APU (voor een spelletje op lowest settings) en de geupdate versie van de koeler.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De lijst is vrij compleet zoals hij hier boven staat, naslag via andere sites heeft mij geleerd dat een a10 7850K prima een spelletje kan spelen (gta 5 op allerlaagste settings, witcher 3 draait op alles op lowest). Spelletjes van een aantal jaren terug zullen ook geen probleem zijn.
Nu komt het: voor zo'n 60 euro meer, kan ik de APU vervangen voor dit setje:
Deze combi is 1: sneller als processor, en 2: beter in het spelen van een spelletje (ook op lowest).
Wat verwacht je van ons?
1: Wat zouden jullie doen? De apu (voor een enkele keer een spelletje) of de CPU + GPU combo?
2: Past het alternatief wel in de case?
3: Kan er wel een grafische kaart op het moederbord bij?
4: Hitteproblemen in zo'n klein kastje?
Bij voorbaat dank. Het is een klein computertje voor bij mijn beamer, niet meer niet minder.
Ik wil internetten, een filmpje afspelen (vanaf de ssd / externe hdd). Ook een spelletje op zijn tijd, dit mag allemaal op lowest settings zijn van mij ( ik geef niet veel om de graphics hier, daar heb ik mijn gewone pc voor).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken aan zo'n 450 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb deze lijst uitgezocht, die lijkt op het BBG mini basissysteem, maar dan heb ik een betere APU (voor een spelletje op lowest settings) en de geupdate versie van de koeler.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A10-7850K Boxed | € 124,95 | € 124,95 |
| 1 | Gigabyte GA-F2A88XN-WIFI | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Chieftec FI-02BC-U3 | € 72,04 | € 72,04 |
| 1 | Scythe Kodati Rev.B | € 20,95 | € 20,95 |
| 1 | Kingston HyperX Savage HX324C11SRK2/8 | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 79,- | € 79,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 444,84 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De lijst is vrij compleet zoals hij hier boven staat, naslag via andere sites heeft mij geleerd dat een a10 7850K prima een spelletje kan spelen (gta 5 op allerlaagste settings, witcher 3 draait op alles op lowest). Spelletjes van een aantal jaren terug zullen ook geen probleem zijn.
Nu komt het: voor zo'n 60 euro meer, kan ik de APU vervangen voor dit setje:
Deze combi is 1: sneller als processor, en 2: beter in het spelen van een spelletje (ook op lowest).
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon X4 860K Boxed | € 74,20 | € 74,20 |
| 1 | Gigabyte GV-R736OC-2GD | € 113,- | € 113,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 187,20 | |
Wat verwacht je van ons?
1: Wat zouden jullie doen? De apu (voor een enkele keer een spelletje) of de CPU + GPU combo?
2: Past het alternatief wel in de case?
3: Kan er wel een grafische kaart op het moederbord bij?
4: Hitteproblemen in zo'n klein kastje?
Bij voorbaat dank. Het is een klein computertje voor bij mijn beamer, niet meer niet minder.
[ Voor 51% gewijzigd door Crystal007 op 11-09-2015 16:32 ]