Windows 7 update blijft hangen op samsung laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-09 00:15
Bij een nieuwe installatie van windows 7 + service pack 1 (legitiem geactiveerd en wel) blijft de update maar hangen bij zoeken naar nieuwe updates. Dit duurt uren zonder dat er ook maar wat gebeurd ...
Nu heb ik de hotfix van microsoft geprobeerd en handmatig de map softwaredistribution proberen leeg te maken maar het mag allemaal niet baten helaas.
Het betreft een samsung laptop , ik heb gelezen dat samsung voor sommige laptops de update mogelijk heeft geblokkeerd maar of dit van toepassing is voor deze betwijfel ik. Deze laptop is een half jaar niet gebruikt en is al wat ouder (2010).
Iemand een idee hoe ik het voorelkaar krijg toch de updates te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Brabso schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:12:
Bij een nieuwe installatie van windows 7 + service pack 1 (legitiem geactiveerd en wel) blijft de update maar hangen bij zoeken naar nieuwe updates. Dit duurt uren zonder dat er ook maar wat gebeurd ...
Nu heb ik de hotfix van microsoft geprobeerd en handmatig de map softwaredistribution proberen leeg te maken maar het mag allemaal niet baten helaas.
Het betreft een samsung laptop , ik heb gelezen dat samsung voor sommige laptops de update mogelijk heeft geblokkeerd maar of dit van toepassing is voor deze betwijfel ik. Deze laptop is een half jaar niet gebruikt en is al wat ouder (2010).
Iemand een idee hoe ik het voorelkaar krijg toch de updates te krijgen ?
Als je de installatie nu hebt gedaan met een niet-Samsung Windows DVD lijkt me dat de aanpassingen van Samsung niet relevant zijn. Samsung maakte alleen de Windows Update service onklaar. Die kon je ook weer starten zelf.

Wat zegt windowsupdate.log? Misschien kan je daar zien wat er allemaal gebeurt. Mogelijk is ook je Windows Update client verouderd en moet die eerst zichzelf bijwerken. De nieuwste WU Agent update kan je eventueel hier zelf downloaden: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/949104. Kies wel de goede versie (x86 of x64)

Microsoft heeft ook een pagina met troubleshooting tips:
https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/971058

Overigens kan je als het werkt nog lang wachten, Windows 7 SP1 moet nog honderden updates installeren om helemaal bij te zijn. :/ Ergens wil ik nog graag een SP2 hebben voor Windows 7 en Server 2008R2. Als je geen eigen image heb ben je erg lang bezig anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinmann
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-04 15:01
ik weet niet of het nog relevant is voor je maar Ik heb dit probleem ook afgelopen dagen gehad. W7 na installatie SP1 haalde geen updates meer binnen. De Simplex Pack heeft dit voor mij opgelost. Deze applicatie installeerde wat updates en daarna werkte Windows Updates weer bij mij. Schijnt een bug te zijn in SP1.
http://forums.mydigitalli...es-into-Win7-distribution