ach ja, je kunt ook gewoon alles accepteren wat ze je proberen op te dringen zonder het in twijfel te durven stellen eh
(wat voor opmerking is dat joh, kan je het net zo goed voor jezelf houden)
edit om zelf wat contructiever te zijn:
Ikzelf zou het ook in twijfel trekken, net als TS, maar ik zou het eerst eens navragen bij 't school,
en het daar laten weten dat het fijner/beleefder zou geweest zijn dat ze de studenten zelf lieten kiezen via een opt-in of zo zulke mails wel willen ontvangen, en/of ze het anders op een intranet-pagina posten en die wat bekender proberen te maken bij de studenten...
Kan ook zijn dat het ergens in een policy beschreven is die dit schooljaar anders is dan vorige en dat men automatisch ermee akkoord ging bij eerste inlog, met (of zonder) een opt-out...
offtopic:
ik heb ooit een ex-collega gemeld bij de Belgische FCCU wegens misbruik van mijn mailadres omdat hij het als collega/vriend ooit legit gekregen had van mij, maar zonder enige toestemming zijn gehele private mail-adressen-lijst ging spammen met de gegevens van zijn net opgestarte dance-café, vanuit het domein van die danscafé.
Een verschiltje tussen "natuurlijk persoon die laat weten dat ie een danscafé heeft overgenomen en graag zijn vrienden even uitnodigt op het openingsweekend en 'als men wilt kan je inschrijven op de maillijst voor andere events via *link*' " en "rechtspersoon die onrechtmatig verkregen mailadressen - die van zijn private vriendenlijst - spamt met reclame voor zijn zaak en die mailadressen toevoegt aan zijn zakelijke wekelijkse mailinglist" (geen volgens Belgische wet dubbele opt-in geweest). de FCCU gaf me gelijk in die redenering en hij kreeg van hen een waarschuwing en de verplichting om al die mailadressen te verwijderen van die maillijst.
Regelneuken: misschien. dingen in twijfel durven trekken: zeker.
"Het is je plicht op te komen voor je recht. Het is je recht om anderen te wijzen op hun plichten. (en zij jou op die van jou)"
[
Voor 84% gewijzigd door
soulrider op 13-09-2015 01:21
]