[PS4] (tijdelijk Gebanned van PSN

Pagina: 1
Acties:
  • 2.821 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-09 20:58
Hey Tweakers,

ik kan sinds een aantal dagen (weer) niet op PSN komen. Niet alleen via mijn PS4, maar ook de Playstation App werkt niet en tevens kan ik niet via https://auth.api.sonyente...e_type=code&scope=psn:s2s inloggen. Ik krijg simpelweg een time-out als ik dat laatste probeer.
Dit is al de 3e keer dat dit mij overkomt. Als ik de WiFi op mijn mobiel uitzet en op 4G zit, kan ik wel op de Playstation App komen. Als ik mijn mobiel als wifi hotspot (via KPN WiFi) instel en mijn PS4 daarmee verbind, kan ik wel op PSN komen. Ik neem mijn PS4 ook regelmatig mee naar een vriend van me, en op zijn netwerk kom ik ook probleemloos op PSN.
Het probleem ligt dus op mijn eigen thuisnetwerk, mijn broertje kan ook niet op PSN komen.
Ik heb al twee keer contact opgenomen met Playstation Nederland, de medewerkers daar gaven aan dat ze vermoeden dat mijn thuisnetwerk geïnfecteerd is en dat ik vandaar (telkens weer tijdelijk) gebanned wordt van PSN via mijn thuisnetwerk.
Ik heb alle pc's/laptops etc die er zijn op mijn thuisnetwerk gescand en er is niets gevonden. Mijn provider is Telfort en heb contact gehad met Telfort Abuse, op advies van Playstation Nederland, maar die geven aan niets voor me te kunnen doen en dat het probleem bij Playstation ligt. Ik word dus van het kastje naar de muur gestuurd.
Nou game ik regelmatig en vind ik dit echt heel jammer, want zoals vandaag ben ik een dagje vrij en kan ik niet (optimaal) gamen.. ik begrijp ook niet helemaal hoe het kan.
De medewerker van Playstation Nederland gaf aan dat ze gaan kijken of ik van een of andere blacklist afkan, maar hij kon niet zeggen of ik überhaupt op een blacklist sta.
Heel vaag dus allemaal, maar ik vroeg mij af of iemand hier hetzelfde probleem heeft gehad of een oplossing weet? Ik dank jullie alvast bij voorbaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

Waar bestaat je netwerk uit? Bedraad/draadloos aangesloten op het netwerk?

Er mist zo ontzettend veel informatie..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
D4NG3R schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:50:
Waar bestaat je netwerk uit? Bedraad/draadloos aangesloten op het netwerk?

Er mist zo ontzettend veel informatie..
Mijn PS4 is bedraad aangesloten, maar dat maakt in dit geval niet uit, want via mijn thuisnetwerk kan ik niet op PS4 komen (en buiten dat netwerk om, wel). Dus of ik bedraad of niet bedraad ben, ik kom PSN niet op.
Het gaat mij erom dat ik wil weten waarom ik niet via mijn internetverbinding thuis op PSN kan komen en hoe ik dat kan oplossen. Mijn internetverbinding werkt verder perfect, geen problemen mee.
Waar mijn netwerk uit bestaat? Hoe bedoel je? Het is gewoon een adsl verbinding van 30mbit van Telfort.

[ Voor 25% gewijzigd door Guzanni op 11-09-2015 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Als je een nieuw account aanmaakt op je PS4 en daarmee online gaat? Kun je uitsluiten of er echt iets in je netwerk is, of dat je account gewoon geflagged is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
shoombak schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:55:
Als je een nieuw account aanmaakt op je PS4 en daarmee online gaat? Kun je uitsluiten of er echt iets in je netwerk is, of dat je account gewoon geflagged is oid.
Zoals ik al zei, ik kan met mijn 4G verbinding wel de Playstation App gebruiken, en op WiFi van een vriend van me ook. Ik kan gewoon probleemloos op PSN komen als mijn PS4 bij een vriend van me thuisstaat.
Dus het ligt niet aan mijn account, het gaat erom dat ik niet via mijn eigen internetverbinding thuis op PSN kan komen. Maar Playstation Nederland geeft daar geen antwoord op, ze zeggen alleen dat ik alle pc's enz moet scannen en dat mijn thuisnetwerk 'waarschijnlijk' geïnfecteerd is. En de oplossing die ze bieden is contact opnemen met Telfort Abuse, maar die zeggen weer dat ze niets voor me kunnen doen en dat ik het met Playstation zelf moet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Mijn broer had een keer een IP BAN gekregen. Hij kon via zijn thuis internet niet op PSN komen, wel via 4G. Hij heeft Sony gebeld en die gaf aan dat hij een IP ban heeft gekregen, omdat hij coins heeft gekocht voor Fifa15 (via resellers wat tegen de algemene voorwaarden van EA gaat). Hoe EA ervoor kan zorgen dat hij een IP ban op heel PSN krijgt (dus niet alleen EA games), en wat het überhaupt EA aan gaat, weet hij ook niet. Hij heeft via zijn router een ander extern IP-adres bemachtigd waardoor opeens alles weer werkte. Bevestiging dus dat het inderdaad een IP ban was.

Of het écht vanuit EA was, of dat die Sony medewerker een aanname deed weet ik niet. Ik was er niet bij, maar hij zei dat de Sony-medewerker aangaf dat het 'waarschijnlijk' daarmee te maken heeft. Blijf het raar vinden dat Sony 'niks' eraan kan doen, gezien er simpelweg een blokkade is vanuit Sony.

Maar probeer dus een manier te vinden om je externe IP-adres te laten wijzigen. Contact opnemen met Telfort zou je eerste stap zijn. Vaak wordt het mac adres van de router gekoppeld aan een extern IP adres, dus een vervanging van een router kan al zorgen voor een nieuw IP adres. Hiermee bedoel ik te zeggen: als Telfort zegt: nee sorry, IP adres kunnen we niet wijzigen, dan is het misschien een idee om een nieuw router/modem te vragen omdat je huidige "niet meer goed werkt".

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
ASNNetworks schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:57:
Mijn broer had een keer een IP BAN gekregen. Hij kon via zijn thuis internet niet op PSN komen, wel via 4G. Hij heeft Sony gebeld en die gaf aan dat hij een IP ban heeft gekregen, omdat hij coins heeft gekocht voor Fifa15 (via resellers wat tegen de algemene voorwaarden van EA gaat). Hoe EA ervoor kan zorgen dat hij een IP ban op heel PSN krijgt (dus niet alleen EA games), en wat het überhaupt EA aan gaat, weet hij ook niet. Hij heeft via zijn router een ander extern IP-adres bemachtigd waardoor opeens alles weer werkte. Bevestiging dus dat het inderdaad een IP ban was.

Of het écht vanuit EA was, of dat die Sony medewerker een aanname deed weet ik niet. Ik was er niet bij, maar hij zei dat de Sony-medewerker aangaf dat het 'waarschijnlijk' daarmee te maken heeft. Blijf het raar vinden dat Sony 'niks' eraan kan doen, gezien er simpelweg een blokkade is vanuit Sony.

Maar probeer dus een manier te vinden om je externe IP-adres te laten wijzigen. Contact opnemen met Telfort zou je eerste stap zijn. Vaak wordt het mac adres van de router gekoppeld aan een extern IP adres, dus een vervanging van een router kan al zorgen voor een nieuw IP adres. Hiermee bedoel ik te zeggen: als Telfort zegt: nee sorry, IP adres kunnen we niet wijzigen, dan is het misschien een idee om een nieuw router/modem te vragen omdat je huidige "niet meer goed werkt".
Hmm oke, bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad wel eens coins gekocht voor FUT 15 en heb zelfs een waarschuwing gekregen van EA om dat niet meer te doen en dat heb ik sindsdien ook niet meer gedaan.
Dat zou dus inderdaad een reden kunnen zijn, maar ik heb zoiets niet van Playstation Nederland begrepen..
Ik zal dan contact opnemen met Telfort om te vragen naar de mogelijkheden van een nieuwe modem, thanks!
Toch vind ik het raar inderdaad zoals jij al zegt, de blokkade komt vanuit Sony, maar ik snap niet waarom ze geen antwoord kunnen geven op de vraag 'waarom?' :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De symptomen die je vermeld duiden eerder op een netwerkprobleem. Normaliter krijg je een dikke melding dat je banned bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
D4NG3R schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 16:06:
De symptomen die je vermeld duiden eerder op een netwerkprobleem. Normaliter krijg je een dikke melding dat je banned bent.
Niet als je IP banned bent ;)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
D4NG3R schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 16:06:
Nee, ik heb verder geen problemen met mijn netwerk, alles werkt perfect, behalve de connectie met PSN.

Ik heb na contact opgenomen te hebben met Playstation mijn PS4 geinitialiseerd, kan nu weer PSN op komen. Hoop dat het dit keer niet tijdelijk is en dat ik online kan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Sony doet niet aan IP bans en de issues welke je vermeld wijzen allemaal op timeout, poort, en/of DNS problemen. Die kunnen zowel bij jouw, je provider en Sony zelf liggen. Aangezien er momenteel geen massale storingen zijn op PSN en het wel werkt op alternatieve netwerken mag je toch vrij snel tot de conclusie komen dat het bij jouw netwerk of dat van je ISP ligt.

Als je zelf geen zin hebt om moeite te steken in een oplossing houd ik het ook voor gezien. :w

[ Voor 48% gewijzigd door D4NG3R op 11-09-2015 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi elke keer verlies ik contact met PSN maar bij mij staat dat mijn internet ineens gefragmenteerd is en resrickted acces heb ineens vallen games weg wat kan ik doen hoe kom ik om mijn modem/router.help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mijn kpn modem zegt ineens dat het internet restrictief is er word gezegd dat ik wat aan de modem moest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:28

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:51:
Hoi elke keer verlies ik contact met PSN maar bij mij staat dat mijn internet ineens gefragmenteerd is en resrickted acces heb ineens vallen games weg wat kan ik doen hoe kom ik om mijn modem/router.help
Chef, hoe moeten wij weten hoe je op jouw modem/router komt?
Is het een modem?
Is het een router?
Is het een modem/router?
Welk merk?
Werkt de rest wel?
WLAN of LAN?

Twee posts, midden in een ander topic en wij moeten antwoord geven op een vraag die geen enkele informatie geeft. Daarom doe ik het in dit geval voor je:

192.168.1.1 in je adresbalk intypen
192.168.1.100 in je adresbalk intypen
Probeer het eens. Misschien kom je ergens op, misschien niet. Meer hulp kan ik je niet geven.
Volgende keer iets meer informatie s.v.p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:27

BM

Moderator Spielerij
Dit is inderdaad niet de bedoeling. Voor nieuwe problemen kan een nieuw topic aangemaakt worden :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.