HDMI splitter naar TV en PC monitor

Pagina: 1
Acties:

• dherre65
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-12 15:09
Hi iedereen,

Ik ben laatst overgestapt van desktop naar laptop, wat me tot nu toe goed bevalt. Echter is het wel zo dat ik, als ik thuis ben, graag alsnog op mijn oudere PC monitor beeld houd en tegelijkertijd muziek luister via mijn versterker. Nu heb ik de volgende spullen:

- Laptop met één HDMI uitgang
- PC monitor met alleen VGA en DVI (Samsung S24A450BW), gekoppeld via HDMI - DVI blokje. Full hd
- Onkyo TX-NR414 digitale versterker met daaraan een Samsung tv met full hd resolutie

Als ik alléén mijn PC monitor aansluit met dat verloopblokje werkt het prima. Normaal beeld etc. en de laptop herkent ook het serienummer van het scherm etc. Maar dan heb ik natuurlijk geen geluid. Als ik alléén de versterker aansluit via HDMI werkt ook alles prima, de laptop snapt dan ook dat 'ie z'n digitale geluid moet doorsturen etc, en ziet ook dat het een versterker is.

Dus ik dacht; ik koop een HDMI splitter. Allebei dezelfde resolutie en allebei 60hz enzo dus dat moet goedkomen. Eerst had ik deze te pakken: https://www.allekabels.nl...poorts-hdmi-splitter.html. Deze werkte helemaal niet, ik kreeg op beide de versterker en monitor geen signaal. Dus toen heb ik 'm ingeruild voor deze: https://www.allekabels.nl...plitter-met-3d-en-4k.html. Ik dacht die is met versterker, nieuwste HDMI versie dus dat moet goedkomen.

Vandaag kreeg ik de nieuwe splitter binnen. Aangesloten op m'n laptop, toen m'n versterker er aan gehangen. Ik kreeg beeld en geluid, dat lukte met de vorige splitter al niet _/-\o_ vervolgens prik ik de pc monitor er ook in, maar die blijft voor eeuwig switchen tussen analoog en digitaal en snapt er niks van. Volgens mijn laptop heb ik de TX-NR414 aangesloten (de versterker). Dus toen heb ik het andersom geprobeerd, eerst de pc monitor. Dat werkte ook. Toen de versterker erbij, het beeld op de pc monitor ging weg en ik had alleen nog beeld via de versterker.

Ik heb van alles gecheckt. De resoluties, de verversingssnelheid, wat voor andere gekke signalen er nog worden meegestuurd etc., maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik heb toch meerdere situaties gezien waarin dit wel hoort te werken, maar ik snap er niks van.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Alvast bedankt voor je reactie! :)

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 13:03
In mijn ogen zoek je op de verkeerde plek naar een oplossing. Als ik je goed begrijp is het je alleen te doen om een audio signaal op de tv te krijgen. Is het dan niet makkelijker om een audio uitgang van je laptop hiervoor te gebruiken? Afhankelijk van je reciever en je laptop zullen hier toch wel mogelijkheden voor zijn?

• dherre65
Nou, dat is niet helemaal zo. Het is wel een van de belangrijkste punten, maar af en toe wil ik ook gewoon film kijken op de TV via laptop of iets aan mensen laten zien etc., en daarvoor is het beeld op de TV ook gewoon handig. Dat komt dus neer op constant kabels wisselen, terwijl ik soms zelfs ook gewoon beide schermen tegelijk wil gebruiken. En tja... Er moet toch een oplossing zijn? Waarom wil dit niet werken? :p Bovendien is het geluid via de audio uitgang niet digitaal ;)

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kun je je monitor niet net als de TV na de versterker aansluiten ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• dherre65
Oja, dat had ik inderdaad ook al geprobeerd, tevergeefs. Ik heb één HDMI uitgang op m'n versterker, en de splitter daar achteraan gooien werkt ook niet...

[ Voor 20% gewijzigd door dherre65 op 11-09-2015 18:59 ]

• dherre65
Niemand enig idee? Misschien een andere manier om aan twee werkende hdmi poorten te komen?

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:02

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• dherre65
Hm dat zijn switches, die gaan van meerdere inputs naar één output, ik heb juist één input naar meerdere outputs nodig. Maar thanks voor het meedenken!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:42

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• dherre65
Yes okay dat zijn splitters inderdaad, maar in mijn eerste post liet ik weten dat ik er al twee had uitgeprobeerd en ik het niet werkend kreeg. Niemand met ervaring?

Verwijderd

Ik had eerst hetzelfde probleem (met https://www.allekabels.nl...poorts-hdmi-splitter.html) maar ik heb het opgelost.
Eerst heb ik mijn pc afgesloten met de HDMI splitter er in.
Hierna heb ik eerst mijn boxen in de splitter gedaan.
deze deden het omdat ik zag dat er in mijn afspeelapparaten een extra input kwam
Toen heb ik mijn beeldscherm aangesloten en sprong mijn beeldscherm aan.
Ik hoop dat het je gaat lukken :)

als je vragen hebt hoor ik het wel ;)
Pagina: 1